شهردار تهران اعلام کرد

بزودی‌ فروش متری مسکن در بورس

شهردار تهران با اشاره به مشکلات و آثار تحریم‌ها بیان کرد: مردم به‌زودی می‌توانند از بستر «بورس» اقدام به خرید مسکن متری کنند.
علیرضا زاکانی شهردار تهران در خصوص قرارگاه مسکن بیان کرد: دولت سابق معتقد بود باید تهران را گران کرد تا جمعیت از آن خارج شوند. در حالی که در سال ۹۱ در تهران سالانه حدود ۳۰ هزار پروانه ساختمانی صادر می‌شد و سال گذشته تنها ۵ هزار و ۴۰۰ پروانه صادر شد؛ «قرارگاه مسکن» سال گذشته با هدف رونق صنعت ساختمان ایجاد شد و هدف‌گذاری ساخت ۱۸۰ هزار واحد در تهران انجام شده است.
وی در ادامه با بیان اینکه طرح «مسکن متری» را با هدف جذب نقدینگی برای رونق صنعت ساخت و حفظ سرمایه شهروندان راه‌اندازی خواهیم کرد، اظهار داشت: مردم به‌زودی می‌توانند از بستر «بورس» اقدام به خرید کنند. در ۱۶ ماه اخیر حتی یک سانتیمتر تراکم نفروختیم؛ پیشنهاد بودجه ما برای سال آینده ۷۰ هزار میلیارد تومان است؛ بودجه امسال ۵۰ همت بود؛ این اعتبارات عمدتاً از طریق مولدسازی و مشارکت تأمین خواهد شد.
زاکانی درباره موضوع آلودگی هوا و حمل و نقل عمومی بیان کرد: ۲۳ دستگاه در حوزه آلودگی هوا مسئولیت دارند؛ شهرداری تهران تمام تلاش خود را برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی خواهد کرد؛ روز دوشنبه بیش از ۱۰ ساعت با بزرگترین صنایع کشور یعنی سایپا، ایران خودرو و مپنا جلسه داشتیم؛ سال گذشته ۱۲۵۰ هکتار فضای سبز به شهر اضافه کردیم که امسال به ۱۵۰۰ هکتار رسیده است.
جستجو
آرشیو تاریخی