آغـاز اورهال قطارهای مترو

جمعی از خبرنگاران رسانه‌های گروهی، از روند اورهال (تعمیرات اساسی) و نوسازی قطارهای شهری تهران در مجموعه سوله تعمیرات دوره‌ای سبک و سنگین متروی صادقیه بازدید کردند.
پیش از این، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه گفته بود: کمبود واگن یکی از اصلی‌ترین مشکلات متروی تهران و حومه است که در تلاش هستیم با تعمیرات اساسی قطارها و ورود قطارهای خارج از سرویس به چرخه بهره‌برداری، بخشی از این کمبود را جبران کنیم.
مسعود درستی، اورهال قطارها و سایر تجهیزات ناوگان مترو با توجه به گذشت بیش از ۲۳سال از بهره‌برداری متروی تهران،این موضوع را از مهم‌ترین کارهای پیش‌روی این شرکت عنوان و اظهار امیدواری کرده بود با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده و تصویب بودجه واقعی مورد نیاز، بتوان برای اورهال بخشی از قطارهای مترو اقدام کرد.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه گفته بود: متروی تهران به حمایت دولت و سایر ارگان‌های وابسته نیاز دارد. با افزایش نرخ دلار و بالا رفتن هزینه‌های نگهداری و توسعه مترو، شهرداری نمی‌تواند به‌تنهایی از عهده این کار سنگین برآید. شهرداری تهران با توجه به محدودیت منابع نتوانسته تمام اعتبار مورد نیاز برای تأمین قطعات یدکی و تعمیرات اساسی را پرداخت کند. برای انجام این کارهای ضروری به بودجه سال آینده امید زیادی داریم. در لایحه بودجه سال آینده به کمبودهای موجود به‌صورت ویژه توجه کردیم که در صورت تصویب بودجه از سوی شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر تهران، شاهد آغاز روند مثبتی در وضعیت ناوگان خواهیم بود.
جستجو
آرشیو تاریخی