وزیر آموزش و پرورش در بیست و پنجمین کنگره پرسش مهر:

وفاق از کلاس درس شروع می‌شود

غزل رضایی/ رئیس‌جمهوری هرسال همزمان با آغاز سال تحصیلی «پرسش مهر» را مطرح می‌کند و دانش‌آموزان باید به آن پاسخ بدهند، در نهایت از بهترین پاسخ تجلیل می‌شود. پرسش مهر ۱۴۰۴ مسعود پزشکیان این بود که راه وفاق در مدرسه و تأثیر آن در فردای کشور چیست؟ دانش‌آموزان سراسر کشور در آیین اختتامیه بیست و پنجمین کنگره ملی پرسش مهر هر کدام به شکل آثار فرهنگی، هنری، چند رسانه‌ای و... به پرسش مهر پاسخ دادند.در پرسش مهر، ۶۰۰ هزار دانش‌آموز و ۳۱ هزار معلم شرکت کردند. از میان دانش‌آموزان ۲۱۸ نفر و از میان معلمان ۲۲۲ نفر برگزیده شده‌اند. ۱۸۲۸ اثر در رشته‌های هنرهای تجسمی، هنرهای آوایی، فیلم کوتاه، فضای مجازی و آفرینش‌های ادبی ارائه شده که شهر تهران با ۴۷ اثر برگزیده رتبه اول کشور را دارد.
علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش در مراسم «پرسش مهر» گفت: «این جشنواره دو هدف مهم دارد که باید روی آن متمرکز شد، بخش اول از پرسش رئیس‌جمهوری ناظر بر این است که دانش‌آموزان ما به یک مسأله مهم کشور فکر کنند و برای آن راه‌حل پیشنهاد دهند. تمرین یک هنجار و کسب یک مهارت یک بخش کار است که در آموزش و پرورش به آن نیاز داریم. هدف دیگر جشنواره این است که وقتی رئیس‌جمهوری کشورمان یک موضوعی را مطرح می‌کند یعنی با یک مسأله مهم روبه‌رو هستیم که باید تمام اذهان مردم روی آن معطوف شود. ما وفاق آقای پزشکیان را در دوره ۱۲ روزه جنگ دیدیم، اما قبل از اینکه جنگ شود آقای پزشکیان می‌گفتند ما با وفاق و همدلی مقابل دشمن می‌ایستیم. دانش‌آموزان ما باید به این نکته توجه کنند چگونه در یک کلاس و مدرسه که یک ایران کوچک است می‌توانند وفاق ایجاد کنند؟ وحدت و وفاق از کلاس درس شروع می‌شود.»
 وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت موضوع تربیت گفت: «یک بخش سؤال رئیس‌جمهوری ناظر بر فرآیند تربیت است و آنچه که ما امروز به آن نیاز داریم تربیت عقلانی و منطقی است. بخش بعدی پرسش مهر ابعاد سیاسی دارد، بخش سوم این است که آقای پزشکیان می‌خواهد نشان دهد پرچم کشور ما وفاق و همدلی است. اما دانش‌آموزان ما این را بدانند آنچه الان اتفاق می‌افتد با انتظارات ما خیلی فاصله دارد و کارهای کوچک ما را به جایی نمی‌رساند. ما باید برای ۱۷ میلیون دانش‌آموز برنامه‌ریزی کنیم تا تربیت عقلانی که پایه همه یادگیری هاست شکل بگیرد.»

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و هشتصد و سی و هفت
 - شماره هشت هزار و هشتصد و سی و هفت - ۲۷ شهریور ۱۴۰۴