ارتش رژیم صهیونیستی به مقر خبرنگاران در لبنان و مناطق مسکونی در فلسطین حمله کرد

تداوم جنایت علیه غـــــــــــــیرنظامیان

یکی از ابزارهای رژیم صهیونیستی از ابتدای 7اکتبر برای پوشاندن ضعف‌ها، کاستن از بار اعتراضات عمومی خارجی در پی جنایت‌های تاریخی و همچنین حفظ ثبات داخلی، مخفی نگاه داشتن صدمات و خسارات وارده و حذف رسانه‌ها و منابع خبری برای عدم انتشار واقعیت‌ها و مستندات میدانی است.
بر همین اساس، رژیم صهیونیستی شامگاه پنجشنبه هتلی در شهر حاصبیا را که محل اقامت خبرنگاران بود در جنوب شرقی لبنان هدف قرار داد. خبرنگار المیادین تأیید کرد که این حمله با دو موشک از یک هواپیمای جنگی انجام شده است. در نتیجه این حمله، 3 نفر از جمله عکاس و مهندس پخش زنده المیادین و تصویربردار تلویزیون المنار به شهادت رسیدند. غسان بن جدو، رئیس هیأت مدیره شبکه المیادین اعلام کرد که هدف قرار دادن محل اقامت خبرنگاران توسط نظامیان اشغالگر کاملاً عمدی بود و افرادی از دیگر شبکه‌های عربی نیز مجروح شدند. محمد فرهت، خبرنگار شبکه محلی الجدید نیز گفت مجتمعی که ۱۶ خبرنگار از چندین رسانه محلی، منطقه‌ای و بین‌المللی در آن حضور داشتند، ۲ بار هدف قرار گرفت. این افراد جنگ در جنوب لبنان را پوشش می‌دادند. وی ادامه داد که به دلیل تهدیدات رژیم صهیونیستی و گسترش حملات آنها، ‌خبرنگاران پس از حرکت از شهر ابل السقی در شهر جنوبی مرجیون و پس از آن در این مجتمع در حصبیا مستقر شده بودند. طبق اعلام وزیر بهداشت لبنان، ‌از زمان آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان ۱۱ خبرنگار شهید و ۸ خبرنگار دیگر
مجروح شده‌اند.
گفتنی است رژیم صهیونیستی از زمان آغاز جنگ غزه عامدانه خبرنگاران را هدف حملات خود قرار داده است. کمیته حفاظت از خبرنگاران در ماه سپتامبر اعلام کرده بود ۱۱۱خبرنگار فلسطینی و ۳ خبرنگار لبنانی در جریان حملات اسرائیل کشته شده‌اند.

واکنش‌ها به جنایت صهیونیست‌ها
روابط رسانه‌ای حزب‌الله در واکنش به این اقدام جنایتکارانه، طی بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن تجاوز عمدی رژیم صهیونیستی به محل اقامت خبرنگاران گفت: «جنایت جدید بر کارنامه هولناک و تروریستی دشمن اسرائیلی در هدف قرار دادن خبرنگاران و رسانه‌ها در غزه و لبنان می‌افزاید.» و افزود: «مطمئن هستیم که این جنایت مانع از پوشش اخبار تجاوزات اسرائیل و قهرمانی‌های مبارزان مقاومت نخواهد شد.» حزب‌الله همچنین از رسانه‌ها و مجامع و نهادهای صنفی خواست که این جنایت و جرم انگاری اسرائیل را در مجامع بین‌المللی محکوم کنند. نجیب میقاتی، نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان نیز در دیدار با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه امریکا با اشاره به این جنایت رژیم اشغالگر بیان داشت که رژیم صهیونیستی با هدف قراردادن غیرنظامیان، خبرنگاران و کادر پزشکی قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند. همچنین اتحادیه رادیو وتلویزیون‌های اسلامی اعلام کرد که حملات ارتش رژیم صهیونیستی را به اصحاب رسانه و خبرنگاران به جرم پوشش دادن اخبار تجاوزات این رژیم به لبنان،
محکوم می‌کند.
کمیته‌های مقاومت فلسطین در واکنش به شهادت کارکنان المیادین و المنار این حمله را تکمیل کننده حمله به خبرنگاران و اهالی‌رسانه فلسطینی خواند و اعلام کرد این حمله عامدانه تأیید می‌کند که شبکه‌های المیادین و المنار، رژیم صهیونیستی را به لرزه درآورده‌اند و نقشه هایش را رو کرده‌اند.

 

بــــرش

قتل عام جدید در خان یونس

رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی نسل‌کشی و جنایات خونبار خود را همچنان دنبال می‌کند. طبق گزارش رسانه‌های فلسطینی، بر اثر بمباران منازل مسکونی در شرق خان‌یونس در جنوب نوار غزه طی ساعات گذشته، 3۸ نفر شهید و ده‌ها نفر نیز مجروح و مفقود شدند که بیشتر آنها کودک و زن بودند. منابع خبری نیز خاطرنشان کردند که در پی بمباران دو خانه در بیت‌لاهیا در شمال نوار غزه، ۲۰ نفر شهید و چندین نفر مجروح شدند. ارتش اشغالگر همچنین پس از محاصره بیمارستان «کمال عدوان» در بیت‌لاهیا و تخلیه کادر پزشکی و مجروحان، آنجا را بمباران کرد. بر‌اساس گزارش‌های محلی، شماری از کودکان فلسطینی بستری‌شده در این بیمارستان به دلیل حمله ارتش رژیم صهیونیستی به ایستگاه اصلی اکسیژن این بیمارستان به شهادت رسیده‌اند.
آژانس دفاع مدنی حماس در نوار غزه می‌گوید که ۱۴ نفر از یک خانواده بر اثر حمله اسرائیل به خانه آنها جان‌ باخته‌اند.