عارف در راه اسلام آباد

معاون اول رئیس جمهور در نشست شورای رؤسای دولت‌های عضو سازمان همکاری شانگهای به میزبانی پاکستان شرکت خواهد کرد

وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که اسلام‌آباد از ۱۵ تا ۱۶ اکتبر ۲۰۲۴ (۲۴ تا ۲۵ مهر) میزبان بیست ‌و سومین نشست شورای رؤسای دولت‌های عضو سازمان همکاری شانگهای در اسلام‌آباد خواهد بود.
در این بیانیه که در وبگاه وزارت امور خارجه پاکستان منتشر شده، آمده است: «محمد شهباز شریف» نخست‌وزیر پاکستان به عنوان رئیس فعلی شورای رؤسای دولت‌های عضو این سازمان ریاست این نشست را برعهده خواهد داشت. طبق اعلام وزارت امور خارجه پاکستان، نخست‌وزیران چین، روسیه، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان، همچنین «محمدرضا عارف» معاون اول رئیس‌جمهور ایران و وزیر امور خارجه هند، نخست‌وزیر مغولستان (کشور ناظر) و معاون کابینه و وزیر امور خارجه ترکمنستان (میهمان ویژه) به نمایندگی از کشورهای عضو در این نشست شرکت خواهند کرد.
در این بیانیه با اشاره به جزئیاتی درباره دستورکار این نشست آمده است: نشست شورای رؤسای دولت‌های عضو درباره همکاری‌های موجود در زمینه اقتصاد، تجارت، محیط زیست، ارتباطات اجتماعی-فرهنگی به بحث پرداخته و عملکرد این سازمان را بررسی خواهند کرد. رؤسا تصمیمات سازمانی مهمی برای تقویت بیشتر همکاری میان کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای اتخاذ و بودجه این سازمان را تأیید خواهند کرد.