سفر رئیس مجلس شورای اسلامی قدرت نمایی مقاومت در برابر تهدیدها بود

در میدان، کنار لبنان

ناظران در ارزیابی خود از آنچه با حضور قالیباف به عنوان یکی از سران قوای سه گانه جمهوری اسلامی ایران در بیروت به جهان مخابره شد، بر تعابیری همچون قدرت‌نمایی ایران در برابر رژیم صهیونیستی و بی‌اعتباری تهدیدات این رژیم با توهم کنار کشیدن ایران از حمایت جبهه مقاومت اشاره داشتند.

دیدار قالیباف با نخست‌وزیر
و رئیس مجلس لبنان
رئیس مجلس شورای اسلامی که تصریح  داشت برای رساندن پیام مردم، رهبر معظم انقلاب و مسئولان ایران و اعلام از ملت و دولت لبنان و مقاومت به بیروت سفر کرده است، با «نبیه بری» رئیس پارلمان و «نجیب میقاتی» نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.
قالیباف پس از دیدار با همتای لبنانی خود  در نشست خبری مشترک با بیان اینکه «مطمئن باشید جمهوری اسلامی ایران در این شرایط سخت کنار ملت و دولت لبنان و مقاومت خواهد بود»، اعلام کرد: در ملاقات با آقای میقاتی اعلام کردم که ملت و دولت ایران آماده هستند که برای کمک به مصدومان، مردم آواره و جنگزده لبنان زیر نظر دولت این کشور، امکاناتی را در یک کریدور هوایی، در اسرع وقت به صورت گسترده منتقل کند. محمدباقر قالیباف پس از سفر به بیروت لبنان در قالب توئیتی به زبان عربی نوشت: «پیش از سفر به ژنو و شرکت در اجلاس بین‌المللی رؤسای مجلس دنیا IPU به بیروت آمدم تا پیام حمایت رهبر و مردم ایران را به مردم مقاوم لبنان برسانم و پیام مظلومیت و ایستادگی مردم لبنان و فلسطین را به دنیا برسانم.»
 
بازدید رئیس مجلس ایران
از مناطق بمباران شده
رئیس مجلس شورای اسلامی پس از دیدار با نخست وزیر لبنان، از منطقه بمباران شده توسط رژیم صهیونیستی در بیروت غربی بازدید کرد. منطقه البسطه در غرب بیروت که مورد بازدید قالیباف قرار گرفت، منطقه‌ای مسکونی بود که تنها دو روز پیش توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بمباران شده بود.  او در پایان این بازدید که در حلقه استقبال مردم و در خلال گفت‌وگو با آنها انجام شد، به خبرنگاران حاضر در منطقه گفت: از مردم این منطقه سؤال کردم که چه اتفاقی برای آنها رخ داده که آنها به بمباران این منطقه توسط رژیم صهیونیستی اشاره کردند درحالی که همه آنها مردمان عادی و مسلمان لبنانی هستند که در این منطقه زندگی می‌کردند.
او با بیان اینکه  بدون شک باید همه کشورهای اسلامی این جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کنند، افزود: در این شرایط بدون شک جمهوری اسلامی ایران همچنان حامی ملت فلسطین و لبنان است و این حمایت‌ها ادامه دارد. همچنین رسیدگی به مظلومان و آوارگان این منطقه را جزو وظایف خود می‌دانیم.
پس از حضور رئیس مجلس ایران در البسطه بیروت ویدیوهایی از واکنش شهروندان لبنانی به این حضور در شبکه‌های اجتماعی و کانال های خبری منتشر شد که نشان می‌داد چگونه این اقدام سبب تقویت امید در قلب ملت لبنان و روحیه بخشی به آنها برای بازگشت به میدان زندگی و مقاومت شده است. چنانکه یک شهروند لبنانی با بیان این جمله که «در برابر بلایی که بر سرمان وارد شده، صبر می‌کنیم و این اتفاقات در برابر مصیبت شهادت سید حسن چیزی نیست»، گفت: امروز شاهد حضور آقای قالیباف در محل زندگی‌مان بودیم. خداوند ایران را یاری کند و بر اسرائیل پیروز گرداند.
 
بازتاب گسترده حضور قالیباف
در بیروت
سفر از قبل اعلام نشده محمدباقر قالیباف به بیروت و بازدیدش از مناطق بمباران شده که در شبکه‌های اجتماعی از سوی طیف متنوعی  از کاربران شجاعانه توصیف شده بود، در اغلب رسانه‌های بین‌المللی با مضامینی همچون حضور قالیباف در بیروت در شرایط حساس و در میان دود و آتش حملات اسرائیل  بازتاب داشت.
ناظران در ارزیابی خود از آنچه با حضور قالیباف به عنوان یکی از سران قوای سه‌گانه جمهوری اسلامی ایران در بیروت به جهان مخابره شد، بر تعابیری همچون قدرت‌نمایی ایران در برابر رژیم صهیونیستی و بی‌اعتباری تهدیدات این رژیم با توهم کنار کشیدن ایران از حمایت جبهه مقاومت اشاره داشتند. همچنان که بسیاری این سفر را تحقیر عملی بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر جنایتکار رژیم اشغالگر اسرائیل
توصیف کردند.