CNN در گزارشی مطرح کرد

امریکا از حمله ایران می‌ترسد

«ترور و دیگر هیچ»؛ این راهکار همیشگی اسرائیل برای برون‌رفت از شرایط بحرانی بوده است. راهکاری که شاید در دهه‌های گذشته مؤثر واقع شده، اما در جنگ طوفان‌الاقصی کارایی چندانی برای سرزمین‌های اشغالی نداشته است.
بخصوص آنکه در آستانه یک سالگی عملیات هفتم اکتبر مقاومت فلسطین، اهداف تعیین شده از سوی اسرائیل که نابودی حماس بخش مهمی از آن بود، تأمین نشده است. دلیل توحش بیش از حد صهیونیست‌ها در هفته‌های اخیر و افزایش ترور فرماندهان مقاومت لبنان و فلسطین را هم باید در همین ناکامی جست‌و‌جو کرد.
رژیم صهیونیستی در آخرین مورد از ترورهای خود، سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان و سردار عباس نیلفروشان از فرماندهان عملیاتی کشورمان در لبنان را به شهادت رساند. اقدامی که به زعم صهیونیست‌ها، جمهوری اسلامی ایران را به‌عنوان محور اصلی مقاومت منطقه، در موضع ضعف قرار داده و دست برتر را به اسرائیل خواهد داد.
اما به نظر می‌رسد این نظریه صرفاً کارکردی تبلیغاتی دارد و در راستای عملیات روانی رژیم صهیونیستی علیه ایران و مقاومت مطرح می‌شود. وگرنه در واقعیت و فارغ از تبلیغات دستگاه رسانه‌ای رژیم صهیونیستی، بوی ترس بیش از هر زمان دیگری به مشام می‌رسد. ترسی که محدود به فلسطین اشغالی نمانده و کاخ سفید را هم درگیر خودش کرده است.
این درحالی است که علاوه بر تصریح رسانه‌های دموکرات، لیندسی گراهام قانونگذار جمهوری‌خواه امریکا هم در گفت‌و‌گویی اظهار کرده است که دولت بایدن از ترس تشدید تنش با ایران فلج شده است.
 
دست به دامان بزرگتر
رژیم صهیونیستی برخلاف تلاش‌هایش برای ارائه چهره‌ای مقتدر از خود، بی‌اعتماد به‌نفس‌تر و ضعیف‌تر از آن است که بتواند به تنهایی در مقابل جمهوری اسلامی ایران بایستد. به همین خاطر نیز بلافاصله پس از ترور دبیرکل حزب‌الله لبنان، برای مقابله با حمله احتمالی ایران، دست به دامان ایالات متحده شده است.
وبگاه خبری آکسیوس همان روز اعلام خبر شهادت شهید نصرالله، نوشت که مقام‌های امریکایی و اسرائیلی نگرانند که حمله ۶ مهر کاسه صبر ایران را لبریز کرده باشد.
آکسیوس به نقل از مقامات امریکایی، از درخواست حمایت رژیم صهیونیستی از دولت بایدن برای حمایت در مقابل ایران خبر داد و نوشت: آزار‌دهنده است که اسرائیلی‌ها بدون مشورت با امریکا این کار(ترور سیدحسن نصرالله) را انجام داده و سپس می‌خواهند که جلوی ایران را بگیریم.
طبق گزارش آکسیوس، در حال حاضر اولویت اصلی دولت بایدن جلوگیری از بازداشتن ایران از دخالت مستقیم در جنگ و دستیابی به راه‌حل دیپلماتیک است.
 
نگرانی بایدن به روایت  CNN
ورود مستقیم ایران به ماجرا، چیزی نیست که دولت امریکا بخواهد. به‌رغم لفاظی‌های متعدد، پاسخ احتمالی ایران به ترور دبیرکل حزب‌الله، به اصلی‌ترین نگرانی این روزهای بایدن تبدیل شده است.
شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان روز دوشنبه 9 مهرماه، با انتشار گزارشی خبر داد که با ترور سیدحسن نصرالله، دولت بایدن نگران حمله نظامی ایران به اسرائیل است.
سی‌ان‌ان با انتشار این گزارش نوشت: نظر به این نگرانی، همکاری نظامی بین امریکا و اسرائیل در طرح‌های دفاع از اسرائیل و جلوگیری از حمله تقویت شده است. سی‌ان‌ان همچنین به نقل از یک منبع ارشد در دولت امریکا، گزارش داد که اقداماتی که ایران در حال انجام آن است، نگرانی امریکا در خصوص عملی شدن چنین حمله‌ای از سوی ایران را برانگیخته است.
 
به نام امریکا به کام اسرائیل
به روشنی روز می‌ماند که رژیم صهیونیستی بدون حمایت‌های همه‌جانبه امریکا، از دفاع در برابر حمله احتمالی ایران ناتوان است. چه آنکه در جریان عملیات وعده صادق علیه سرزمین‌های اشغالی نیز این سامانه‌های پدافندی امریکا، اردن و چند کشور اروپایی دیگر بودند که برای مقابله با حمله موشکی و پهپادی ایران دست به کار شدند. اتفاقی که بدون شک در صورت حمله دوباره ایران به فلسطین اشغالی، باز هم شاهدش خواهیم بود؛ اما با یک تفاوت.
برخلاف عملیات وعده صادق، ایالات متحده امریکا چندان تمایلی به اعلام رسمی حمایت تسلیحاتی و نظامی از رژیم صهیونیستی در مقابل ایران ندارد و ارسال کمک‌ به سرزمین‌های اشغالی را در قالب تغییر وضعیت نیروهای امریکایی حاضر در منطقه عنوان کرده است. چه آنکه پس از بمباران مقر حزب‌الله در ضاحیه توسط رژیم صهیونیستی، رئیس‌ جمهور امریکا به وزارت دفاع این کشور دستور داد تا به‌منظور ارتقای بازدارندگی، اطمینان از حفاظت نیروها و حمایت از مأموریت‌های امریکا، وضعیت نیروهای امریکایی در منطقه را تطبیق دهند و آن را ارزیابی کنند.
وزارت دفاع امریکا هم بدون اشاره به اسرائیل، در بیانیه‌ای اعلام کرده اگر در وضعیت کنونی ایران یا گروه‌های مورد حمایتش در صدد هدف قرار دادن کادر یا منافع امریکا در منطقه باشند، ایالات متحده تمام اقدامات لازم را برای دفاع از خود انجام خواهد داد.‌ حوادث یک سال گذشته تصدیق می‌کند که هدف باطنی پنتاگون از اعلام انجام «تمام اقدامات لازم»، نه صرف ادعای حفاظت از نیروهای متجاوز خود در منطقه بلکه در واقع، اعلام اطمینان خاطر به اسرائیل و همپیمانانش در خاورمیانه است؛ تزویری که با اتکا به آن در مجامع بین‌المللی تلاش می‌کند تا به خیال باطل، به انکار پشتیبانی استراتژیک خود از ارتش اسرائیل بپردازد.
اما اینکه چرا امریکا ترجیح داده برخلاف گذشته با احتیاط به دنبال کمک‌رسانی به سرزمین‌های اشغالی باشد را باید در پیام‌های احتمالی ارسال شده از ایران به کاخ سفید جست‌و‌جو کرد؛ پیام‌هایی که شاید آخرین آن، همان پیام درخواست برای تعویق پاسخ به ترور شهید اسماعیل هنیه برای حصول آتش‌بس دائمی بوده است اما حالا دیگر آبی که از جوی ادعاهای دیپلماتیک امریکا رفته، بعید است به آن برگردد.