جنگنده‌های رژیم صهیونیستی اهدافی را در خاک سوریه بمباران کردند

حمله برای هیچ

عدم دستیابی به اهداف اعلامی و رویش عملیات‌های ضدامنیتی‌، رژیم صهیونیستی را بیش از گذشته به تنها راهکار باقی‌مانده یعنی توسعه جنگ و آتش‌افروزی سوق داده است

پس از ضربه امنیتی عملیات شهادت‌طلبانه در مرز اردن، روز گذشته ‌رژیم صهیونیستی در راستای جبران این خسارت و دستاوردسازی، مناطقی از خاک سوریه را مورد هدف قرار داد. به گزارش خبرگزاری سانای سوریه، حدود ساعت 20 و 23 دقیقه شامگاه یکشنبه رژیم صهیونیستی از سمت شمال‌غرب لبنان طی 15 نوبت حمله هوایی، چندین موقعیت نظامی در مناطق «طرطوس»، «مصیاف» و «حمص» را بمباران کرد. سامانه دفاع هوایی ارتش سوریه موفق شد تعدادی از موشک‌های شلیک‌شده از سوی جنگنده‌های رژیم اشغالگر را قبل از اصابت به زمین در مناطق نامبرده، سرنگون کند. منابع عبری‌زبان، این سلسله حملات هوایی اسرائیل را طی سال‌های اخیر غیرعادی و بی‌سابقه توصیف کردند. به گزارش رسانه‌های سوری، در بمباران اسرائیل، مرکز تحقیقات علمی و تأسیسات آزمایشگاهی دفاعی ارتش سوریه در حومه شهر تاریخی مصیاف، هدف قرار گرفته است.
خبرنگار المیادین در سوریه با اشاره به اینکه پدافند هوایی سوریه موشک‌های دشمن را در طرطوس رهگیری کرد، گفت: «شش انفجار در مجاورت مصیاف و جاده (مصیف-وادی العیون) در حومه غربی حماه و حومه غربی حمص به صدا درآمد.» این خبرنگار افزود: جنگنده‌های اسرائیلی از سواحل لبنان به سمت شرق و شمال سوریه موشک شلیک کردند.
در واکنش به این اقدام، وزارت خارجه سوریه طی بیانیه‌ای با محکوم کردن حملات هوایی اسرائیل اعلام کرد: حمایت نامحدود امریکا و غرب از تل‌آویو، اسرائیل را تشویق می‌کند تا به جنایات وحشیانه و تجاوز مداوم خود ادامه دهد که این به معنای شراکت در این تجاوز است. سوریه این حمله ددمنشانه را بشدت محکوم می‌کند و نسبت به ادامه سکوت بین‌المللی درباره بی‌توجهی اسرائیل به تمام قوانین و کنوانسیون‌های بین‌المللی و نقض قوانین بین‌المللی آن هشدار می‌دهد.
این وزارتخانه همچنین بیان داشت: سوریه به حق قاطع خود برای دفاع از حاکمیت اراضی خود و آزادسازی سرزمین اشغالی خود با تمام ابزارهای مشروع تضمین‌شده توسط قوانین بین‌المللی تأکید می‌کند.
تجاوزات رژیم صهیونیستی به منطقه مصیاف منجر به آسیب رساندن به پروژه‌های آبی در این منطقه و اختلال در تغذیه اهالی منطقه شد. وزارت منابع آب سوریه اعلام کرد، کار ترمیم آسیب‌ها و بازگرداندن خدمات به سیستم آب آشامیدنی با سرعت تمام در حال انجام است.
به گفته منابع سوری، تجاوزات رژیم صهیونیستی منجر به شهادت 18 نفر و زخمی شدن 42 نفر شد که حال 6 نفر از آنها وخیم است و همچنین خسارت‌های مادی زیادی به جاده‌ها، آب، برق و شبکه‌های ارتباطی در چندین منطقه در حومه مصیاف وارد شد.
 
واکنش‌ها به تجاوز رژیم صهیونیستی
در واکنش به این اقدام، جنبش حماس ضمن محکوم کردن این تجاوز آشکار از جامعه بین‌المللی خواست این تجاوزات و نقض قوانین و هنجارهای بین‌المللی توسط اشغالگران را محکوم و برای پاسخگویی رهبران خود تلاش و اطمینان حاصل کند که آنها از مجازات جنایات وحشیانه خود علیه مردم فلسطین در امان نمانند.
جهاد اسلامی فلسطین نیز این تجاوز را جنایتی دیگر در کنار دیگر جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی در نوار غزه، کرانه باختری و لبنان دانست. به گفته این جنبش، رژیم صهیونیستی دشمن همه ملت‌های منطقه است که تلاش می‌کند با کشتار و هراس‌افکنی، بر منطقه مسلط شود.
جمهوری اسلامی ایران نیز حمله رژیم صهیونیستی به مناطقی از خاک سوریه را محکوم کرد. سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه رژیم صهیونیستی برای انجام جنایت‌های خود حد و مرز قائل نیست و انجام جنایت‌های فرامرزی را در دستورکار قرار داده است، گفت: « جامعه جهانی باید در برابر این اقدامات ماجراجویانه رژیم صهیونیستی، اقدام جدی و بازدارنده انجام
دهد.»
 
اسرائیل به دنبال چیست؟
آنچه مشهود است، عدم دستیابی به اهداف اعلامی و رویش عملیات‌های ضد امنیتی، رژیم صهیونیستی را بیش از گذشته به تنها راهکار باقی‌مانده یعنی توسعه جنگ و آتش‌افروزی سوق داده است. همان طور که نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل روز گذشته اذعان کرد، اکنون رژیم صهیونیستی از سوی مقاومت تحت محاصره قرار گرفته است. از این رو، عدم محاسبات برای برون‌رفت از وضعیت بغرنج امنیتی و تنگ شدن حلقه نبرد جبهه مقاومت اسرائیل را بر آن داشته که با تجاوز به مقر نظامی‌ها در سوریه، برای افکار عمومی معترض داخلی رژیم پاسخی مهیا سازد. علاوه بر آن، این حملات گویای اثرگذاری عملیات‌های گروه مقاومت فلسطین در کرانه باختری و همچنین وجود اتمسفر روانی موجود در بدنه اسرائیل برای انتظار از مجازات سخت ایران و مقاومت است.