سخنگوی دستگاه قضا:

پرونده ترور شهید هنیه در مجامع بین‌المللی پیگیری می‌شود

این جنایت مصداق بارز تروریسم دولتی توسط رژیم کودک‌کش صهیونیستی است و همچنان مورد انزجار جهانیان است

اصغر جهانگیر روز سه‌شنبه در نهمین نشست خبری ضمن گرامیداشت ایام اربعین حسینی، در پاسخ به سؤالی درباره اقدامات بین‌المللی دستگاه قضایی در پرونده حادثه تروریستی شهادت شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: این جنایت مصداق بارز تروریسم دولتی توسط رژیم کودک‌کش صهیونیستی است و همچنان مورد انزجار جهانیان است.
وی ادامه داد: همه آزادگان و جریان مقاومت پاسخ سخت و دندان‌شکن این اقدام را خواهند داد، اما این اقدامات نافی پیگیری‌های حقوقی نیست و بلافاصله پرونده‌ای در داخل در رابطه با این حادثه تشکیل شده و ابعاد خارجی آن نیز در حال پیگیری است. جهانگیر افزود: مسئولان امر به‌ویژه مسئولان وزارت امور خارجه و معاونت امور بین‌الملل قوه قضائیه و ستاد حقوق بشر پیگیری‌های بین‌المللی را داشته‌اند و شورای امنیت تشکیل شده است؛ هرچند که امیدی به این شوراها نداریم، زیرا جریان‌های استکباری بر این شورا تسلط دارند، اما از تمام ظرفیت‌های قانونی در عرصه‌های بین‌المللی در این ارتباط استفاده می‌کنیم؛ در حال حاضر رایزنی‌هایی از طریق مقامات سیاسی و حقوقی ایران چه در سطح منطقه‌ای و چه در سطح بین‌المللی برای نحوه پاسخ مناسب به این جنایت در دستور کار قرار دارد.

آخرین وضعیت پرونده آرزو بدری
سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سؤالی درباره آخرین وضعیت پرونده آرزو بدری که در حادثه تیراندازی پلیس مصدوم شده است، گفت:  بر اساس گزارش فراجا اساساً موضوع مرتبط با حجاب نبوده است و این مسأله که در فضای مجازی مطرح شده، فضاسازی رسانه‌ای است. موضوع اصلی عدم توجه به هشدارهای پلیس و فرار از صحنه و تعقیب و گریزی که ناشی از این مساله اتفاق افتاده، بوده است. جهانگیر اظهار داشت: در این رابطه اقدامی که مأمور انجام داده، بلافاصله مأمور ضارب دستگیر شده و در بازداشت موقت به سر می‌برد و پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی است که به موقع اطلاع رسانی لازم صورت می‌گیرد.
آخرین وضعیت پرونده
فرزندان معاون اول سابق قوه قضائیه
سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سؤالی درباره آخرین وضعیت پرونده فرزندان معاون اول سابق ‌قوه قضائیه گفت: این پرونده دو بخش دارد که بخش اصلی مربوط به اتهام ۲۶ شخص حقیقی و یک شخص حقوقی بود که کیفرخواست به دادگاه ارسال شد و ۲۲ جلسه دادگاه هم برگزار شده است. وی افزود: بخش دوم پرونده اخیراً از دادسرا به دادگاه ارسال شده است که مربوط به اتهام ارتشای یکی از متهمان قضایی در پرونده بود، که علت تأخیر در پرونده نیز بحث انجام تشریفات مراجع قانونی برای تعلیق این فرد قضایی از سمتش بود تا امکان رسیدگی به پرونده فراهم شود؛ با تعلیق از کار این فرد، این بخش پرونده نیز تکمیل شده است و در حال رسیدگی است.
جهانگیر اضافه کرد: در حال حاضر با تقاضای متهمان، قرار ارجاعی کارشناسی در مورد بخشی از پرونده صادر شده است که به محض وصول نظریه کارشناسی اقدامات بعدی انجام می‌شود و امیدواریم رأی بدوی طی زمان بسیار نزدیکی صادر شود.

جستجو
آرشیو تاریخی