معاون اول رئیس‌جمهور :

باید از نظام حکمرانی مردسالارانه به شایسته سالاری حرکت کنیم

روز گذشته در جلسه شورای اقتصاد که ریاست آن را محمدرضا عارف معاون اول رئیس‌جمهور برعهده داشت، رویکردها و سیاست‌های کلان تدوین بودجه سال 1404 کل کشور مورد بررسی قرار گرفت و طرح ضربتی افزایش تولید نفت خام تصویب شد. در این جلسه، معاون اول رئیس‌‎جمهور با بیان اینکه تعهد به آرمان‌های انقلاب و نظام، خدمت به مردم، به‌کارگیری افراد دردمند و متعهد از مهم‌ترین معیارهای به‌کارگیری و انتخاب افراد در دولت چهاردهم است، افزود: راهبرد انتخاب مدیران و وزرا در این دولت توجه به تفکر سیاسی نیست و باید مدیران دولت به‌دنبال تحقق آرمان‌ها و ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و مطالبات مردم و وعده‌های داده‌شده توسط رئیس‌جمهور و در رأس همه آنها حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم باشند. وی همچنین بر به‌کارگیری نیروهای متخصص، متعهد و جوان در مسیر رسیدن به این اهداف تأکید کرد.

 به منش پزشکیان
بی‌انصافی می‌شود
روز گذشته آیین تودیع انسیه ‌خزعلی و معارفه زهرا بهروز آذر به عنوان معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با حضور عارف برگزار شد. عارف در این نشست  با بیان اینکه این روزها به منش ارزشمند دکتر پزشکیان بی‌انصافی می‌شود، تأکید کرد: جوانگرایی با جوان‌سوزی متفاوت است. راهبرد ما این است که در پایان چهار سال دولت، چند صد نفر نیروی توانمند در زمینه‌های مختلف را تحویل جامعه دهیم. عارف همچنین با طرح این سؤال که زنان در کشور باید در چه جایگاهی قرار گرفته باشند، گفت: باید از نظام حکمرانی مردسالارانه به سوی شایسته سالاری حرکت کنیم.
وی ادامه داد: هیچگونه تبعیض بین زن و مرد در نظام حکمرانی پذیرفتنی نیست و باید شاهد ارتقای جایگاه زن در نظام تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی باشیم.
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به میزان تحقق اهداف در نظر گرفته شده در سند چشم‌انداز ۲۰ ساله و جایگاه ایران در منطقه در این چشم‌انداز تأکید کرد: در برخی اقدامات و رفتارها نگاه تسکینی به حل مشکل داریم و جامعه ما از نظر روانی آمادگی زعامت، هدایت و رهبری زنان را ندارد.
در محیط خانواده و جامعه نیز بیشتر نگاه‌ها به آقایان است و بعد از چهار دهه پیروزی انقلاب اسلامی نقش زنان را نمی‌توان در کشور منکر شد اما چالش‌های جدی برای حضور زنان حتی در مجامع ورزشی داریم.

برگزاری مراسم تودیع و معارفه رئیس بنیاد شهید
روز گذشته آیین تکریم امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس پیشین و معارفه سعید اوحدی رئیس جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد. عارف در این نشست نیز ضمن تشکر از زحمات و مجاهدت‌های دکتر قاضی‌زاده تصریح کرد: پیام تشکیل بنیاد شهید، ماندگاری انقلاب است و معتقدیم که این انقلاب باید به دست صاحب اصلی خود، حضرت بقیه‌الله(عج) برسد. 

جستجو
آرشیو تاریخی