جزئیاتی از اقدام تروریستی صهیونیست‌ها در به شهادت رساندن میهمان رسمی ایران

ترور هنیه در تهران سرآغاز حماسه در قدس

پیکر مطهر شهید هنیه و همراهش امروز از دانشگاه تهران به سمت میدان آزادی تشییع می‌شود. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی بر پیکر شهید هنیه اقامه نماز خواهند کرد.

ساعت 2 بامداد دیروز، یک حمله انفجاری تروریستی محدود در شمال تهران، ایران و جهان را متأثر کرد. اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش اسلامی حماس که به عنوان میهمان رسمی مراسم تحلیف نهمین رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در تهران حضور داشت، طی یک حمله تروریستی در محل اقامت خود به شهادت رسید. در این حمله که گویا به شیوه‌ای خاص طراحی شده، صرفاً اتاق محل اقامت او هدف قرار گرفت، محافظ فلسطینی هنیه نیز به شهادت رسید. نحوه شهادت هنیه و همراهش نشان داد که فرمانده ارشد مقاومت فلسطین، همچون یک میهمان دیپلماتیک و سیاسی در اقامتگاهی در تهران حضور داشته است. از همین رو است که شهادت یک میهمان سیاسی و دیپلماتیک، که به صورت آشکار، علنی و اعلام شده به ایران آمده است، نه فقط بر ایرانیان گران آمد، بلکه جهان را نیز از این جنایت به حیرتی چندباره انداخته است. حیرت از اینکه رژیم صهیونیستی هیچ خط قرمز و محدوده‌ای برای اعمال جنایت‌های خود قائل نیست.

چند گزارش از یک رویداد
درباره جزئیات این حمله تروریستی «تسنیم» گزارش داد که شهید هنیه «در یکی از اقامتگاه‌های ویژه در شمال تهران مستقر بود که با اصابت پرتابه‌ای از هوا به شهادت رسید.» «فارس» اما نوشت که «ترور اسماعیل هنیه حدود ساعت 2 نیمه شب اتفاق افتاد. هنگامی که وی در یکی از اقامتگاه‌های ویژه جانبازان در شمال تهران مستقر بود، با اصابت پرتابه‌ای از هوا به شهادت رسید.» دیروز خلیل الحیه عضو ارشد حماس هم در نشست خبری گفت: شاهدان تأیید کرده‌اند یک موشک به اتاق شهید هنیه اصابت کرده است. به هر رو، شهد هنیه سه شنبه گذشته پس از پایان مراسم تحلیف در مجلس شورای اسلامی، راهی برج میلاد شد و از نمایشگاهی که به منظور حمایت از مردم مظلوم فلسطین برپا شده بود، بازدید کرد. شب هنگام نیز او همچون سایر میهمانان دیپلماتیک و رسمی این مراسم، در ضیافت شام رئیس جمهور با حضور میهمانان خارجی شرکت کرد. پس از آن، او به عنوان میهمانی دیپلماتیک، راهی اقامتگاه شد. این آخرین مراسمی بود که فرمانده مقاومت در آن شرکت کرد.

هنیه میهمان مجلس  بود
نخستین گزارش درباره شهادت اسماعیل هنیه از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام شد. سپاه در نخستین اطلاعیه خود در صبحگاه چهارشنبه، «با عرض تسلیت به ملت قهرمان فلسطین و امت اسلامی و رزمندگان جبهه مقاومت و ملت شریف ایران» اعلام کرد: «بامداد امروز (چهارشنبه) محل اقامت جناب آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس، در تهران مورد اصابت قرار گرفته و در پی این حادثه، ایشان و یک نفر از محافظین وی به شهادت رسیدند.»
سپاه پاسداران در اطلاعیه دوم که ساعاتی بعد منتشر شد، با اشاره به اینکه شهید هنیه از جمله شخصیت‌های برجسته حدود 110 هیأت خارجی دعوت‌شده از سوی مجلس محترم شورای اسلامی برای شرکت در آیین تحلیف بوده است، تأکید کرد: «این جنایت نشان داد باند تبهکار، قاتل و تروریست صهیونیستی بدون توجه به قواعد و مقررات بین‌المللی برای سرپوش گذاردن بر شکست‌های خفت‌بار 9 ماه جنگ در غزه که منجر به قتل‌عام ده‌ها هزار زن، مرد و کودک فلسطینی شده است از ارتکاب هیچ اقدام جنایتکارانه‌ای دریغ نمی‌ورزد.» سپاه پاسداران در این اطلاعیه تصریح کرد که بی‌تردید این جنایت رژیم صهیونیستی با پاسخ سخت و دردناک جبهه مقتدر و عظیم مقاومت بویژه ایران اسلامی مواجه خواهد شد.

اعلام سه روز عزای عمومی در ایران
دولت جمهوری اسلامی ایران هم دیروز در اطلاعیه‌ای ترور فرمانده مجاهد، دکتر اسماعیل هنیه را برگ دیگری بر سیاهه شرم‌آور جنایت‌های فرقه تبهکار و غاصب صهیونیستی برشمرد و تأکید کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران این اقدام وحشیانه که با اهداف خاص در آغاز به کار دولت وفاق ملی صورت گرفت و همه اصول و قواعد انسانی و حقوق بین‌الملل را زیر پا گذاشت و میهمان رسمی و دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران برای حضور در آیین تحلیف ریاست جمهوری را هدف قرار داد، محکوم کرده و آن را نشانه آشکار دیگری بر تروریستی بودن رژیم صهیونیستی و در امان نبودن هیچ نقطه‌ای در زمین از شرارت‌های این غده اصلاح‌ناپذیر می‌داند. دولت در این اطلاعیه، ضمن ابراز همدردی با مردم مظلوم و مقاوم فلسطین و بازماندگان شهید هنیه 3 روز را در سراسر ایران عزای عمومی اعلام کرد.

تشییع «فرمانده» امروز در تهران
پیکر مطهر شهید هنیه و همراهش امروز از دانشگاه تهران به سمت میدان آزادی تشییع می‌شود. حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی بر پیکر شهید هنیه اقامه نماز خواهند کرد. این آخرین حضور فرمانده بزرگ مقاومت فلسطین در ایران است، حضوری که با بدرقه همیشگی همراه خواهد بود. بدرقه میهمانی عزیز که ناجوانمردانه و در عملیاتی بزدلانه ترور شد و به شهادت رسید.

جستجو
آرشیو تاریخی