صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و نوزده - ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و نوزده - ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱

رئیس جمهور منتخب در همایش سپاس:

اصلاحات یعنی استقرار عدالت در کشور

رئیس جمهور منتخب با تأکید بر عهد خود برای عمل به عدالت و انصاف در دولت چهاردهم، تحقق این امر را نیازمند اصلاحات دانست، اما گفت: معتقدم باید رفتار و نگاه‌مان را اصلاح کنیم و نوع تخصیص منابع، سمت‌ها و قدرت‌ها و همه آن چیزی را که هست تغییر دهیم و این به اصلاحات نیاز دارد. وی در عین حال تصریح کرد: اصلاحات دفاع از فرد، گروه یا جناحی نیست بلکه به این معناست که راهی را برویم که انصاف و عدالت برای کل کشور مستقر شود و همه مردم ایران بتوانند از آن استفاده کنند.
به گزارش ایسنا، مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب روز گذشته در مراسم تجلیل از اعضای ستاد مرکزی خود در جریان رقابت‌های انتخاباتی با تأکید بر اینکه الان زمان آن نیست که شعار بدهیم بلکه زمان آن است که عمل کنیم، اظهار کرد: الان وارد گودی شده‌ایم که اگر مردم ایران نباشند و همه دست به دست هم ندهیم و برنامه و هدف روشن نداشته باشیم و این را نپذیریم که باید از کارشناسان و نخبگان استفاده کنیم و اینکه نپذیریم باید بر اساس عدالت و انصاف عمل کنیم، شعارهایی که داده‌ایم همه‌اش باد هوا خواهد شد.

ما یکصدا گفتیم «همه ایران»
رئیس جمهور منتخب با تأکید بر اینکه صداقتی که از آن حرف زدیم باید در عمل خود را نشان دهد، اظهار کرد: من باید جوابگو باشم، نباید امید این مردم را به ناامیدی تبدیل کرد و نباید کاری کنیم که آنها هم احساس کنند که ما هم به آنها دروغ گفتیم. ما دروغ نخواهیم گفت و صادق خواهیم بود.
پزشکیان در ادامه تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم این کار را انجام دهیم همه باید کمک کنند.
ما یک جناح و دسته نبودیم ما معترض بودیم به اینکه یک جناح و دسته باشد و یکصدا گفتیم همه ایران؛ ایران رنگین کمان قومیت‌ها و فرهنگ‌هاست. وی با بیان اینکه باید با عدالت و انصاف برخورد کنیم، گفت: اگر باور کنیم که حق را به حقدار بدهیم، نباید انتظار داشته باشیم کسی که این مرتبه را طی نکرده، در جایی بنشیند که نباید بنشیند. پزشکیان سپس تأکید کرد: مشکلات اقتصادی، تحریم و اختلافات وجود دارد؛ باید دست به دست دهیم و مشکلات را حل کنیم و بر اساس داشته‌ها طرحی نو دراندازیم و رفتار دیگر ایجاد کنیم. کمک کنید انتظارات را بر اساس داشته هایمان در جامعه ایجاد کنیم.

استقبال از مطرح شدن انتقادات
رئیس جمهور منتخب سپس با تأکید بر ضرورت میدان دادن به توانمندی نخبگان و تولیدکنندگان برای موفقیت و پیشرفت ایران، افزود: ایرانی قادر است عزت و سربلندی را دوباره به این خاک برگرداند. چه در خارج و چه در داخل باید تلاش کنیم از حق و حقیقت دفاع کنیم و اگر هم اشتباه کردیم که ممکن است اشتباهاتی داشته باشیم آنهایی که به ما نزدیک‌تر هستند حتماً جایی که اشتباه می‌کنیم به ما گوشزد کنند. چون می‌خواهیم بر اساس حق عمل کنیم.
پزشکیان ضمن قدردانی از رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: اگر حضور مقام معظم رهبری نبود این اتفاقات شکل نمی‌گرفت و این آگاهی و درایت رهبری بود که اجازه نداد عده‌ای همچنان مداخله کنند و نگذارند این صحنه‌ها به وجود بیاید. گفتنی است رئیس‌جمهور منتخب روز پنجشنبه در ادامه دیدارهای خود با تعدادی از کهنه‌کاران سیاست و نیز مسئولانی از دولت سیزدهم دیدار کرد.
علی اکبر ولایتی مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل، محمود حجتی وزیر پیشین جهاد کشاورزی، حجت‌الاسلام حاجی صادقی نماینده ولی‌فقیه در سپاه و مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی از جمله این دیدار کنندگان بودند.

جستجو
آرشیو تاریخی