صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و هفت - ۲۰ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و هفت - ۲۰ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۱

در جریان دیدارهای مقامات کشور با رئیس جمهور منتخب مطرح شد

همکاری قوه قضائیه با دولت چهاردهم برای تحقق عدالت اجتماعی

روز گذشته و در ادامه دیدارهای مقامات کشور با دکتر مسعود پزشکیان، حجت الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای رئیس دستگاه قضا با حضور در دفتر رئیس جمهور منتخب ضمن تبریک مجدد انتخاب وی از سوی مردم، بر آمادگی این قوه برای همکاری با رئیس جمهور منتخب در جهت گسترش عدالت اجتماعی تأکید کرد.

رئیس قوه قضائیه بر آمادگی این قوه برای همکاری با رئیس جمهور منتخب در جهت گسترش عدالت اجتماعی تأکید کرد. روز گذشته و در ادامه دیدارهای مقامات کشور با دکتر مسعود پزشکیان، حجت الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای رئیس دستگاه قضا با حضور در دفتر رئیس جمهور منتخب ضمن تبریک مجدد انتخاب وی از سوی مردم، گفت: وظیفه همه ما کارگزاران نظام اسلامی این است که با همدلی و هم‌افزایی و استفاده از همه استعدادها و ظرفیت‌ها، در راستای حل مسائل و تحقق انتظارات به حق مردم و آرمان‌های متعالی و عدالت‌خواهانه انقلاب اسلامی تلاش کنیم.
محسنی‌اژه‌ای در ادامه اظهار داشت: قوه قضائیه در چهارچوب پیاده‌سازی اهداف بیانیه گام دوم انقلاب، اجرای سیاست‌های کلی ابلاغی و در راستای هم‌گرایی قوا جهت گسترش عدالت اجتماعی آماده همکاری با دولت منتخب است. پزشکیان نیز در این دیدار ضمن تشکر از رئیس قوه قضائیه بر عزم خود برای به کارگیری همه ظرفیت‌ها و همکاری با سایر دست‌اندرکاران و کارگزاران نظام برای رسیدگی به مشکلات مردم و بهبود وضعیت اقتصاد کشور و نیز مبارزه جدی با فساد تأکید کرد. همزمان با این دیدار و گفت‌و‌گو، حجت‌الاسلام محمد جعفر منتظری رئیس دیوان عالی کشور هم در جلسه هیأت عمومی این دیوان طی سخنانی اظهار داشت: همانگونه که در مناظرات ملاحظه کردید وی بیش از دیگران به آیات شریفه قرآن کریم و فرازهایی از کلام امیرالمؤمنین علی(ع) در نهج‌البلاغه اشاره کرد و ما نیز وظیفه داریم از کسی که در این مسیر حرکت می‌کند و در مسیر روشن انقلاب، اسلام، ولایت و پیاده کردن اهدافی که در اسناد بالادستی و در قوانین آمده است و با هر سلیقه‌ای که باشد حمایت و کمک کنیم.

دیدار دبیر شعام با پزشکیان
دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز روز گذشته با حضور در دفتر رئیس جمهور منتخب با دکتر پزشکیان دیدار کرد. پزشکیان در این دیدار بر اهمیت ارائه مشاوره‌های کارشناسی و دقیق از سوی این دبیرخانه برای اتخاذ بهترین تصمیمات در سطوح عالی نظام تأکید کرد. به گزارش ایرنا، علی‌اکبر احمدیان نیز در سخنانی انتخاب پزشکیان را به عنوان یکی از یادگاران دوران دفاع مقدس و همرزم شهدای والامقام آن دوران، از سوی ملت شهیدپرور ایران اسلامی سرمایه‌ای برای تحقق اهداف و منافع کشور و رفع مشکلات مردم دانست و افزود: دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی تمامی ظرفیت‌های خود را برای مساعدت صادقانه در این مسیر به کار خواهد گرفت.
قدردانی پزشکیان از رئیس رسانه‌ملی
«پیمان جبلی» رئیس سازمان صدا و سیما نیز از مسئولانی بود که روز گذشته با رئیس جمهور منتخب مردم دیدار کرد. پزشکیان در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش‌های همه دست‌اندرکاران صداوسیما در ایام انتخابات، بر اهمیت اطلاع‌رسانی شفاف و مسئولانه این سازمان به جامعه و ایفای نقش در انتقال صحیح مطالبات، خواسته‌ها و انتقادات مردم به مسئولان و نیز انعکاس متقابل تلاش‌های دولتمردان تأکید کرد. در مقابل جبلی هم با تصریح اینکه سازمان صدا و سیما در راستای وظیفه ذاتی، ملی و انقلابی، به عنوان رسانه ملی همه تلاش خود را برای رقابتی کردن فضای انتخابات و ایجاد شور و نشاط در جامعه به کار گرفت، گفت: رسانه ملی پس از این نیز آماده همکاری با جنابعالی و دولت محترم‌تان در راستای خدمت به ملت ایران است.
گفتنی است که در ادامه ارسال پیام‌های تبریک انتخاب مسعود پزشکیان به عنوان هشتمین رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران، حجت‌الاسلام حاج علی اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و همایون سامه‌یح نماینده جامعه کلیمیان از جمله شخصیت‌هایی بودند که در پیام‌های خود برای چهاردهمین رئیس‌جمهور ایران آرزوی موفقیت کردند.
تکذیب تشکیل شورای انتصابات دولت چهاردهم
روز گذشته و در حالی که برخی کانال‌های خبری ازشکل‌گیری یک شورای سیاستگذاری با حضور چهره‌هایی همچون محمدجواد ظریف، علی ربیعی، علی طیب‌نیا، سیدرضا صالحی امیری و محمدرضا عارف برای تصمیم‌گیری درباره انتخاب وزرای کابینه چهاردهم خبر می‌دادند این خبر از سوی یکی از اعضای اصلی ستاد دکتر پزشکیان تکذیب شد. محمد جواد آذری جهرمی، عضو ارشد ستاد انتخاباتی رئیس جمهور منتخب در این باره در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «از دیروز اخباری توسط برخی چهره‌های شناخته شده رسانه‌ای درباره ترکیب شوراهایی مثل شورای سیاستگذاری دولت چهاردهم یا شورای انتصابات، دست به دست می‌چرخد که همه فیک است و روال شفاف و مدل علمی و بروز انتخاب وزرا توسط رئیس جمهور منتخب بزودی اعلام خواهد شد.» وی با بیان اینکه «چرا این اخبار دست به دست می‌شود؟ عده‌ای از شوق خدمت! حاضرند هر وعده‌ای به هر کسی بدهند تا مثلاً وزیر شوند. عده‌ای هم طالب این وعده‌هایند و امروز روز کاسبی آنهاست. لذا با خبرسازی و اتصال این دو گروه به هم، این بازار مکاره فاسد شکل می‌گیرد»، از اصحاب رسانه خواست با بازنشر اخبار جعلی، آجر و ملات این فساد نباشند.
 
توصیه‌ها به پزشکیان برای تشکیل کابینه جوان
مروری بر اظهارات متعدد فعالان سیاسی، نمایندگان مجلس و چهره‌های مورد اقبال مردم در رسانه‌های مختلف از یک ترجیع بند مشترک حکایت دارد و آن انتخاب نیروهای جوان توانمند برای حضور در کابینه و اجتناب از سپردن کار وزارت به چهره‌هایی است که انرژی و انگیزه برای فعالیت فوق‌العاده را آنچنان که نیاز این روزهای ایران است ندارند. از جمله صریح‌ترین این توصیه‌ها نظر عبدالله رمضان‌زاده، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و سخنگوی دولت‌های هفتم و هشتم بود که در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس با بیان اینکه «پیرمردهایی مثل من، که هر یک در دولت‌های گذشته نقشی داشته‌ایم، در وضع نابسامان کنونی کشور قاصر یا مقصر بوده‌ایم»، تأکید کرد: اکنون دور و بر پزشکیان را شلوغ نکنیم و بگذاریم خود او، با نسلی جدید از جوانان و زنان امید را در دل مردم برای سامان امور، زنده نگه دارد.

جستجو
آرشیو تاریخی