امین میرزازاده: آقای ورزش بودن، مسئولیتم را سنگین‌تر می‌کند

به مدال طلا نگاه هم نمی‌کنم

محسن وظیفه
خبرنگار

یکی از شانس‌های مسلم مدال طلای المپیک برای کشتی فرنگی امین میرزازاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم است. کشتی‌گیری که سال گذشته قهرمان جهان شد و در المپیک توکیو هم عضو تیم ملی بود. امین سال‌های اخیر روند رو به رشد را به سرعت طی کرده است. در توکیو برای اولین‌بار دوبنده تیم ملی را به تن کرد و بعد از برخورد با میهان لوپز و رضا کایالپ، برایش پنجمی خیلی هم نتیجه بدی نبود. اما با این ‌حال در این دوره شرایط کاملاً متفاوت است. به همین دلیل همه روی مدال طلای او حساب باز کرده‌اند اما خودش می‌گوید به مدال فکر نمی‌کند: «اگر بخواهم به مدال طلا و یا رقبا فکر کنم، تمرکزم را از دست می‌دهم.»
حدود یک ماه تا المپیک زمان داریم و حالا همه منتظر درخشش کشتی‌گیران و از جمله خودت هستند.
واقعاً همیشه توقعات از کشتی بالا بوده. یعنی هر وقت نوبت بازی‌های آسیایی و المپیک می‌شود، نگاه‌ها به کشتی دوخته می‌شود. این‌بار هم در پاریس همه نگاه‌ها به کشتی است که امیدوارم بتوانیم پرچم کشتی را بالا ببریم.
توقع از تو در این دوره تصاحب مدال طلاست. مثل جهانی بلگراد؛ فکر می‌کنی بتوانی به این مدال برسی؟
در همه روزهایی که در اردوی تیم ملی بودم فقط به بهترین نتیجه فکر می‌کنم. هدفم ارائه بهترین نمایش از خودم است اما بقیه را به خدا سپردم. در تمام روزهایی که در اردو بودم، مدال طلای جهان را از ذهنم پاک کردم و هرگز به آن فکر نکردم تا مبادا ذهنم به هم بریزد. تلاشم این بود که در اوج آرامش به المپیک برسم.
ولی همه مردم روی تو حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند.
من هم روی دعای مردم حساب باز کردم. در همه این مدت بدون اینکه به مدال طلای المپیک فکر کنم؛ تمرکزم را روی تمریناتم گذاشتم و امیدوارم که بتوانم پاسخ خوبی به محبت مردم بدهم. مردم مرا به عنوان آقای ورزش ایران انتخاب کردند و این بار مسئولیتم را سنگین‌تر کرده است. باید تلاش کنم که جواب خوبی به این محبت‌ها بدهم.
طلایی که در جهانی سال گذشته به دست آوردی هم باعث شد تا نگاه دیگری داشته باشند؟
بله، این هم تأثیر زیادی داشته اما المپیک میدان دیگری است و من یکبار تجربه کردم و هیچ حریفی آسان نیست.
ولی به نظر کایالپ دیگر آن توان گذشته را ندارد؟
من هم دیگر ترس گذشته را از او ندارم. البته بعد از جهانی 2022 ترسم از او ریخت. وقتی یک - یک مساوی به او باختم متوجه شدم که می‌توانم شکستش بدهم و این اتفاق در جهانی 2023 رخ داد. امیدوارم در المپیک هم این اتفاق رخ بدهد. هر چند که معتقدم کایالپ با قدرت بیشتری نسبت به جهانی سال گذشته در المپیک حاضر می‌شود. خوشبختانه من هم تمرینات خوبی داشتم و در بهترین شرایط ممکن راهی المپیک می‌شوم.
در چند روز گذشته هم ظاهراً مصدوم شدی؟
مصدومیت جزئی از کشتی هست و همیشه همراه کشتی‌گیران بوده. من هم مصدوم شدم. چشمم عفونت کرده بود، اما خدا را شکر در شرایط خوبی هستم.

جستجو
آرشیو تاریخی