کولاک دختران تکواندوکار در کره جنوبی

طلای جام جهانی در مشت ایران

فائزه زمانی
خبرنگار

تیم ملی تکواندو دختران برای اولین بار قهرمان جام جهانی شد. دختران تکواندوکار در فینال جام جهانی کره جنوبی 2-1 مقابل مراکش به پیروزی رسیدند  و برای اولین بار فاتح رقابت‌های جام جهانی شدند.
تیم ملی دختران که به دلیل حضور ناهید کیانی و مبینا نعمت‌زاده، دختران المپیکی  کشورمان به همراه مینو مداح سرمربی و مهروز ساعی مربی تیم ملی در کمپ تمرینی فرانسه، با ترکیب دوم خود راهی این مسابقات  شده بود، در نهایت بعد از رقابت با رقبا قهرمانی را در آغوش کشید.
تیم ملی ایران که در مبارزه اول با ترکیب یلدا ولی نژاد، مهلا ‌مؤمن‌زاده و ملیکا میرحسینی برابر کره جنوبی مدافع عنوان قهرمانی به میدان رفته بود، در یک مبارزه دیدنی و جذاب به برتری رسید و راهی مبارزه نهایی شد. در دومین مبارزه هم  دختران ایران قاطعانه و در ۲ راند با نتایج -۱۷۵ ۱۵۵ و
-۱۵۵ ۱۳۵، مراکش  مدافع عنوان قهرمانی را شکست دادند و قهرمان شدند. در غیاب مینو مداح سرمربی تیم ملی دختران، فاطمه صفرپور هدایت هوگوپوشان را برعهده داشت که به خوبی مأموریت خود را پشت سر گذاشت و دختران ایران را بر بام جهان نشاند. قبل از این هم  تیم ملی مردان  با ترکیب مهدی عابدینی، محمد حسین یزدانی، علی خوش روش و ابوالفضل زندی، در غیاب دو نماینده المپیکی خود و با مربیگری رضا ایمان‌زاده، قهرمان این رقابت‌‎ها شده بود. با پایان مسابقات مردان و زنان حالا رقابت‌‎های بخش ترکیبی امروز برگزار می‌شود که تیم ایران دور اول  استراحت داشته و برای صعود به دیدار نهایی برنده مبارزه چین و کره‌جنوبی را پیش رو خواهد داشت. تکواندوکاران کشورمان که  تا اینجای کار دو طلا کسب کرده‌اند، امروز هم تلاش می‌کنند تا با قهرمانی در بخش ترکیبی هت‌تریک کرده و سومین طلا را در کره جنوبی مهد تکواندو دنیا دشت کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی