عملیات مشترک نیروهای مقاومت یمن و عراق علیه شریان‌های اقتصادی اسرائیل

دستور آتش از اتاق فرماندهی واحد

یگان موشکی یمن ناو هواپیمابر آیزنهاور را در شمال دریای سرخ با چند موشک بالستیک و کروز با دقت مورد اصابت قرار داد. پیش از این نیز ناو مذکور پس از حملات نیروهای یمنی مجبور به پهلوگیری در سواحل عربستان سعودی شده بود.

 امیر فرشباف
خبرنگار

 نیروهای مسلح یمن در تازه‌ترین عملیات دریایی خود در دفاع از مردم مظلوم غزه یک بار دیگر یک کشتی انگلیسی را هدف قرار دادند که منجر به غرق شدن آن شد. به گزارش المسیره، مرکز عملیات تجارت دریایی انگلیس روز یکشنبه اعلام کرد کاپیتان و خدمه کشتی مجبور شدند کشتی را تخلیه کرده و بر کشتی دیگری سوار شدند. این حادثه در نزدیکی بندر الحدیده یمن در دریای سرخ رخ داد.
اما یک روز قبل از این حمله پهپادی، عملیات مشترک نیروهای مسلح یمنی و مقاومت عراق توجهات را به خود جلب کرد. در بیانیه نیروهای مسلح یمنی درباره این عملیات آمده است: نیروهای مسلح یمن با همکاری مقاومت اسلامی عراق دو عملیات نظامی مشترک انجام دادند که به شرح زیر است: در اولین عملیات، چهار کشتی در بندر حیفا شامل دو کشتی حامل سیمان و دو کشتی باری دیگر، متعلق به شرکت‌های صهیونیست هدف حمله پهپادی مشترک نیروهای مسلح یمن و نیروهای مقاومت اسلامی عراق قرار گرفتند.
در عملیات دوم، کشتی Shorthorn Express در دریای مدیترانه در مسیر حرکت به بندر اشغالی حیفا با استفاده از تعدادی پهپاد مورد هدف قرار گرفت. هر دو عملیات با موفقیت به اهداف خود رسیدند و صدمات به لطف خدا به طور دقیق و مستقیم وارد شدند.
یحیی سریع، سخنگوی ارتش یمن در پایان این بیانیه تأکید کرد که نیروهای مسلح یمن تا رفع تجاوزات و محاصره مردم غزه، به عملیات نظامی مشترک خود با مقاومت اسلامی عراق تا پیروزی مردم فلسطین ادامه خواهند داد.
روز شنبه 22 ژوئن نیز نیروهای مسلح یمنی ناو آیزنهاور را برای چندمین بار هدف قرار دادند. بنا به اعلام سخنگوی ارتش یمن، یگان موشکی این کشور ناو هواپیمابر آیزنهاور را در شمال دریای سرخ با چند موشک بالستیک و کروز با دقت مورد اصابت قرار داد. پیش از این نیز ناو مذکور پس از حملات نیروهای یمنی مجبور به پهلوگیری در سواحل عربستان سعودی شده بود.
 
جزئیاتی از برنامه‌های شبکه خرابکاری اقتصادی
پس از کشف و انهدام یک شبکه گسترده جاسوسی وابسته به سیا و موساد توسط نیروهای امنیتی یمن، جزئیات اقدامات اعضای این شبکه منتشر شد. روز شنبه نهادهای امنیتی دولت قانونی یمن، اعلام کردند شبکه جاسوسی مذکور، مجموعه اقدامات خصمانه‌ای علیه اقتصاد و نهادهای اقتصادی اعم از بانک‌ها، وزارت برنامه و بودجه، وزارت انرژی، حمل و نقل و معادن و کشاورزی انجام داده است.
در گزارش نهادهای امنیتی یمن، اعترافات یکی از اعضای این شبکه جاسوسی نیز منتشر شده که این عضو شبکه تأکید کرده است، مأموریت آنها جمع‌آوری اطلاعات از بانک مرکزی، بانک‌های تجاری، شرکت‌های نفت، وزارت اقتصاد و سازمان امور مالیاتی یمن بوده است.

جستجو
آرشیو تاریخی