صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هشتاد و نه - ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هشتاد و نه - ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱

تب فروپاشی سیاسی در تل‌آویو بالا گرفت

آتش سراسری مقاومت بر سر صهیونیست‌ها

امیر فرشباف
خبرنگار


همزمان با تشدید و توسعه حملات حزب‌الله به مناطق اشغالی، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در تازه‌ترین اعلام، از شلیک بیش از 5 هزار موشک و پهپاد توسط مقاومت لبنان از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ خبر داد.
به گزارش آناتولی، دنیل‌ هاگاری در یک نشست خبری، ضمن اذعان به تأثیر حملات حزب‌الله بر تخلیه مناطق شمالی فلسطین اشغالی مدعی شد: ما تمام تلاش خود را برای بازگرداندن اسرائیلی‌ها به شمال خواهیم کرد؛ این یک مسأله غیرقابل مذاکره است.
سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی افزود: حملات روزافزون حزب‌الله ما را به آستانه تشدید گسترده‌تر عملیات سوق می‌دهد و این امر می‌تواند پیامدهای ویران‌کننده‌ای بر لبنان و منطقه داشته باشد.
حملات هماهنگ  و سراسری جبهه مقاومت علیه اشغالگران باعث افزایش آمار تلفات و زخمی‌های ارتش صهیونیست شده است. در تازه‌ترین خبر، ارتش اشغالگر از زخمی شدن 16 نظامی اسرائیلی در غزه طی 24 ساعت گذشته خبر داد.
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد در نبردهای 24 ساعت گذشته در نوار غزه 16 نظامی دیگر این رژیم زخمی شدند. سخنگوی ارتش صهیونیستی تأکید کرد که از آغاز جنگ در غزه 3 هزار و 848 نظامی و از آغاز حمله زمینی به غزه نیز هزار و 942 نظامی این رژیم زخمی شدند.
ارتش اشغالگر صهیونیستی به کشته شدن 662 نظامی از آغاز جنگ در غزه نیز اعتراف کرده است.
همچنین منابع عبری زبان اعلام کردند طبق آمارهای رسمی اعلام شده، از ابتدای ماه مه جاری تاکنون 18 نظامی صهیونیست در نوار غزه و مرزهای شمالی کشته شده اند.
مقاومت یمن نیز در عملیاتی دیگر، خبر از غرق کردن دو کشتی عازم اراضی اشغالی به عنوان هدیه به مردم فلسطین به مناسبت عید قربان خبر داد.
سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: «سرنوشت کشتی‌هایی که در ۷۲ ساعت گذشته به دلیل همکاری با بنادر فلسطین اشغالی مورد هدف قرار گرفتند، غرق شدن است.»
سرتیپ «یحیی سریع» تأکید کرد کشتی Verbena پس از هدف قرار گرفتن توسط تعدادی موشک در خلیج عدن، به طور کامل غرق شده‌ است.
وی ادامه داد: «کشتی TUTOR نیز که توسط یک شهپاد و تعدادی موشک بالستیک و پهپاد هدف قرار گرفته بود، در خطر غرق شدن در دریای سرخ است.»
همزمان با افزایش آمار تلفات و با بالا گرفتن تب اختلافاتی که منجر به انحلال کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی شده، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر از عملکرد ارتش انتقاد کرد.
شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نتانیاهو در جلسه هفتگی دولت، ارتش را بشدت مورد انتقاد قرار داده و مدعی شد «اسرائیل، دولتی است که ارتش دارد؛ نه ارتشی که دولت دارد.»
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، روزنامه عبری زبان «یسرائیل هیوم» تأکید کرد که اعلام یکجانبه آتش‌بس موقت در رفح از سوی ارتش رژیم صهیونیستی بدون مشورت با مقامات سیاسی صورت گرفته است.
این روزنامه اشاره کرد: بار دیگر معلوم شد ما در یک وضعیت وارونه قرار داریم، به گونه‌ای که این ارتش است که دولت را اداره می‌کند نه بالعکس.
بنا به این گزارش، نتانیاهو در جلسه کابینه، گانتز و آیزنکوت را مورد حمله قرار داده و گفته آنها به دنبال شکست رژیم صهیونیستی هستند.

جستجو
آرشیو تاریخی