سرپرست ریاست جمهوری خواستار شد

اطلاع‌رسانی شایسته دستاوردهای دیپلماسی دولت

سرپرست ریاست جمهوری در جلسه روز گذشته هیأت دولت با اشاره به پرکاری، تلاش‌های مؤثر و دستاوردهای ارزشمند مدیریت شهید دکتر رئیسی، تیز‌بینی و اشراف ایشان در تشخیص اهم و مهم بودن مسائل کشور را عامل اصلی پیشرفت در انجام کارها و به نتیجه رسیدن اقدامات اساسی و مهم بر زمین مانده دانست.  محمد مخبر افزود: اگر چه این موفقیت‌های بزرگ دولت مردمی در زمان حیات رئیس جمهور شهید کمتر گفته می‌شد، اما امروز بسیاری از افراد با سلایق سیاسی گوناگون لب به اعتراف گشوده و به موفقیت‌ها و اقدامات ثمربخش دولت اشاره می‌کنند.
وی همچنین با تأکید بر اهمیت جمع‌بندی اقدامات و دستاوردهای دولت و اطلاع‌رسانی شایسته آنها، عرصه دیپلماسی را از موفق‌ترین حوزه‌های کاری دولت مردمی با محوریت شخص شهید رئیسی و همراهی شهید امیرعبداللهیان دانست و به سرپرست وزارت امور خارجه مأموریت داد تا برای مستندسازی و روایت موفقیت‌های دولت در عرصه دیپلماسی اقدام کند. سرپرست ریاست‌جمهوری با قدردانی از سازمان اداری و استخدامی، برگزاری آزمون اختصاصی افراد دارای معلولیت برای اولین بار در کشور را از اقدامات ماندگار دولت شهید آیت‌الله رئیسی برای یکی از محروم‌ترین اقشار جامعه و گامی در راستای اجرای عدالت عنوان کرد.

گزارش وزرا از حوزه‌های کاری
در این جلسه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با بیان اینکه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در دولت سیزدهم با حمایت‌های مستمر شخص رئیس جمهور شهید گام‌های مهمی در جهت توسعه عدالت فرهنگی برداشته است، از آماده راه‌اندازی بودن 40 کتابخانه بزرگ در استان‌ها خبر داد.
وزیر نفت نیز از آماده بهره‌برداری بودن پروژه جمع‌آوری 4.5 میلیون مترمکعب از گازهای مشعل در میادین شرق و غرب کارون که می‌تواند به عنوان خوراک به پتروشیمی‌های ماهشهر تزریق شود، خبر داد. اوجی گفت که تا پایان امسال ظرفیت جمع‌آوری گازهای مشعل به 16 میلیون مترمکعب خواهد رسید. وزیر امور اقتصادی و دارایی هم با اشاره به آغاز بهره‌برداری از 40‌دستگاه ایکس‌ری چمدانی در فرودگاه‌ها و مبادی مختلف کشور، از افتتاح بزرگترین گمرک اختصاصی کشور در اصفهان خبرداد.

جستجو
آرشیو تاریخی