با گذشت 4 روز از فرصت تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری

حضور میدانی نامزدها پر رنگ‌تر شد

با گذشت چهار روز از آغاز فعالیت تبلیغاتی نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و در حالی که کاندیداها به تشریح رویکردهای متفاوت‌شان در مواجهه با مسائل سیاسی، اقتصادی و فرهنگی می‌پردازند، پیگیری این مواضع از وجود یک خط مشترک در میان اغلب این دیدگاه‌ها حکایت دارد؛ خط مشترک و نقطه تلاقی که چیزی نیست جز اعلام تعهد به اجرای برنامه هفتم توسعه و مبنا قرار دادن آن در تعیین سیاست‌های اجرایی دولت.  
در حالی که محمدباقر قالیباف دلیل وارد شدن خود به رقابت 8 تیر را اجرای دقیق برنامه هفتم اعلام کرده و از آن به عنوان یک سند جامع حلال مشکلات دفاع می‌کند؛ مسعود پزشکیان نامزد مورد حمایت اصلاح‌طلبان هم بر اولویت داشتن سیاست‌های کلی تأکید می‌کند و می‌گوید: هر شخصی بیاید باید برنامه‌ها را در جهت برنامه هفتم اجرایی کند.
سعید جلیلی نیز از جایگاه نامزدی که در قالب جلسات کارشناسی و مشورتی دولت سایه خود را در تدوین برنامه هفتم مؤثر می‌داند، آن را فرصتی اساسی برای پیشرفت کشور تلقی می‌کند.
اهمیت این همگرایی در دیدگاه نامزدهایی که از سوی جریان‌های سیاسی متفاوت حمایت می‌شوند از آن جهت است که بدانیم مراحل نهایی تصویب برنامه هفتم توسعه و ابلاغ آن به مثابه قانون لازم‌الاجرا با نخستین سال فعالیت دولت چهاردهم همزمان است. به این جهت می‌توان امیدوار بود که با رأی مردم و انتخاب هر یک از نامزدهای شش‌گانه کشور همچنان در مسائل اساسی بر ریلی حرکت خواهد کرد که با ساعت‌ها کار کارشناسی در دولت سیزدهم تدوین شده و با تغییراتی بر آمده از نظرات نمایندگان مردم در مجلس به تصویب رسیده و خواهد رسید.

اعلام کد انتخاباتی نامزدها
ستاد انتخابات کشور با انتشار اطلاعیه‌ای شناسه انتخاباتی نامزدهای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست ‌جمهوری اسلامی ایران و سن انتخاب‌کنندگان را اعلام کرد‌. بر اساس متن اطلاعیه شماره 3 این ستاد سن انتخاب‌کنندگان در انتخابات جاری 18 سال تمام می‌باشد، بنابراین کلیه متولدین روز 8 تیرماه سال 1385 و قبل از آن می‌توانند با همراه داشتن شناسنامه یا کارت ملی در روز جمعه مورخ 8/4/1403 در انتخابات شرکت کنند.
بر اساس این اطلاعیه در انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم مسعود پزشکیان فرزند محمدعلی با شناسه انتخاباتی 22، مصطفی پورمحمدی فرزند حسین با شناسه 33، سعید جلیلی فرزند محمدحسن با شناسه 44، علیرضا زاکانی فرزند حسین با شناسه 55، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی فرزند سید حسن با شناسه انتخاباتی 66 و محمدباقر قالیباف فرزند حسین با شناسه انتخاباتی 77 حضور دارند.
محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور نیز با اشاره به همزمانی انتخابات با ایام حج گفت که اقدامات و برنامه‌ریزی‌های لازم برای اخذ رأی از حجاج ایرانی انجام شده است.

ادامه اعلام حمایت احزاب
از نامزدهای ریاست جمهوری
در ادامه اعلام حمایت احزاب و تشکل‌های سیاسی از نامزدهای شش‌گانه انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم روز گذشته حزب عدالت‌طلبان ایران اسلامی با اشاره به شاخصه‌هایی همچون ساده زیستی، پاکدستی، فسادستیزی، شفاف‌سازی و دشمن ستیزی و داشتن اعتقاد راسخ به جبهه مقاومت حمایت خود را از نامزدی ریاست جمهوری سعید جلیلی اعلام کرد.
کانون دانشگاهیان ایران اسلامی هم با صدور بیانیه‌ای از نامزدی قالیباف در انتخابات ریاست جمهوری حمایت و او را نامزدی معتقد به مبانی انقلاب، کارآمد، پرتلاش و خستگی‌ناپذیر توصیف کرد.
روز گذشته همچنین محمدرضا میرشمسی عضو مؤسس شورای مرکزی شریان و رئیس هیأت اجرایی ائتلاف اُمنا به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی امیر‌حسین قاضی‌زاده هاشمی منصوب شد. ‌انتصابی که خواه ناخواه به معنای حمایت این دو تشکل از قاضی‌زاده هاشمی است.
حزب اتحاد ملت و حزب اسلامی کار از تشکل‌های سیاسی اصلاح‌طلب نیز در اطلاعیه‌های جداگانه‌ای مسعود پزشکیان را کاندیدای مورد حمایت خود در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌ جمهوری اعلام کردند.

مراعات اخلاق انتخاباتی
 از توصیه تا هشدار
ضرورت مراعات اخلاق انتخاباتی در فرصت قانونی تبلیغات نامزدها با توصیه‌ و تحذیر شخصیت‌ها و مقامات سیاسی مختلف همراه شد. چنانکه آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان ابراز امیدواری کرد نامزدهای انتخابات و طرفداران آنها با رعایت موازین قانونی و آموزه‌های اخلاقی در تبلیغات انتخاباتی خود، زمینه‌ساز برگزاری انتخاباتی شایسته نظام مردم‌سالاری دینی شوند.
همچنین روز گذشته پیرامون همین موضوع علی شمخانی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نامزدهای انتخابات و نخبگان را به پرهیز از ایجاد تصویری غیر‌واقعی از نداشته‌ها و ترسیم فضایی ایده‌‌آل گرایانه از آینده که موجب افزایش انتظارات مردم نسبت به خواسته‌هایی شوند که تحقق آن به سرعت قابل تحقق نیست؛ توصیه کرد.
در عین حال سخنگوی قوه قضائیه در اشاره‌ای به مصادیق تخلفات انتخاباتی بیشترین نگرانی‌ از تخلف در انتخابات را «سیاه‌نمایی» افراد علیه یکدیگر دانست و گفت: داوطلبان نباید به یکدیگر افترای بی‌علت بزنند و مردم را از فضای انتخابات ناامید کنند. این موارد قابلیت پیگیری قضایی دارد و اگر کسی بدون مستند حرفی بزند باید در قبال حرفش پاسخگو باشد.
در همین رابطه رئیس پلیس فتای فراجا هم از رصد جریانات مرتبط با چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در فضای مجازی خبر داد و گفت: پلیس فتا در صورت مشاهده موارد مجرمانه نظیر تخریب، توهین، دروغ و شایعه پراکنی و هرگونه اقدام در حوزه جرایم ویژه انتخاباتی با متخلفان و مجرمان برابر قانون برخورد خواهد کرد.
واکنش پزشکیان به انتقادات اصلاح‌طلبان
پس از پخش اولین برنامه تبلیغاتی مسعود پزشکیان، برخی حامیان سیاسی او به نحوه کنشگری و اظهارات این کاندیدای انتخابات ریاست‌ جمهوری واکنش‌های منفی نشان دادند.‌
تأکید پزشکیان بر ادامه اجرای برنامه‌های دولت فعلی در کنار اصلاح ایرادات و نواقص مسیر این دولت رویکردی بود که گویا به مذاق طرفداران سیاسی این کاندیدای انتخاباتی خوش نیامد.
از جمله جواد امام، سخنگوی جبهه اصلاحات که ابراز امیدواری کرد او در برنامه‌های تبلیغاتی آتی از ادبیات متناسب با انتظارات اکثریت منتقد برای به میدان آوردن آرای خاموش استفاده کند. مسعود پزشکیان اما با پاسخ به این انتقادات در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «دیدگاه‌های شما درباره اولین برنامه تلویزیونی را شنیدم. نگرانی، همدلی و همراهی شما را ارج می‌نهم.‌ ما برای اداره کشور نیاز داریم صدای مردم را بشنویم، ایرادات را بپذیریم و اصلاح کنیم. با هشتگ ‎«برای-ایران» گوش شنوای شما در فضای مجازی هستم و خود را پاسخگو می‌دانم. با من حرف بزنید.»
نشست قاضی‌زاده هاشمی
با اهالی فرهنگ و هنر
امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در نشستی با هنرمندان و اهالی فرهنگ تأکید کرد: فرهنگ وابسته به اهالی این عرصه است و نمی‌شود آن را حکومتی کرد، کار اصلی ما بسترسازی است.‌ وی با بیان اینکه فردی که ادعای ریاست جمهوری دارد باید فهم‌ کلی از مسائل عمومی کشور و نگاه راهبردی داشته باشد و بتواند تیم منسجم را به کار بگیرد، افزود: فرهنگ، تولید‌کننده باورها و ارزش‌هاست و این ارزش‌هاست که به انسان حرکت می‌دهد. امروز اگر در عرصه‌های مختلف اجتماعی مشکل پیدا کرده‌ایم، دلیلش تغییر این ارزش‌هاست.
وی با بیان اینکه برای حل مسائل اقتصادی باید اول مسائل فرهنگی حل شود و نمی‌شود عرصه فرهنگ را حکومتی کرد، افزود: کار اصلی ما بستر‌سازی است.‌ دولت باید به جای کمیت وارد فضای کیفی شود تا مبنای این ارزشیابی‌ها مشخص شود. قاضی‌زاده هاشمی در توضیح دلیل انتخاب نام «دولت مردم و خانواده» برای دولت احتمالی‌اش نیز گفت: خانواده را مسیر سعادت انسان می‌دانم و معتقدم تفاوت جدی فرهنگ ایران با غرب نیز در همین است که غربی‌ها فرد‌گرا و ایرانی‌ها خانواده‌محور هستند.

 

بــــرش

زاکانی در برنامه «صف اول»:
پاسخگوی مسئولیت‌های گذشته‌ام هستم

علیرضا زاکانی که با شعار «پاک باش و خدمتگزار» تبلیغات انتخاباتی خود را آغاز کرده است، در سومین روز تبلیغات چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور در برنامه «صف اول» شبکه خبر، تصریح کرد: پاسخگوی هر مسئولیتی که در 45 سال گذشته داشتم، هستم. به گزارش ایسنا، اهم اظهارات این نامزد ریاست جمهوری به شرح زیر است:

  متولد ۱۲ اسفند ۱۳۴۴ بین میدان شوش و میدان خراسان، اتابک و لرزاده هستم. حیات سیاسی بنده در بستر کارکردهای انقلاب اسلامی شکل گرفت. در ماه‌های اول جنگ توفیق رفتن به جبهه را داشتم. در واحد تخریب و اطلاعات و عملیات جنگ مسئولیت‌های مختلف داشتم.
  در دانشگاه علوم پزشکی تهران بعد از ۸ سال ترک تحصیل قبول شدم. بعد بسیج دانشگاه را راه‌اندازی کردم و تقریباً ۱۴ سال در جریان جنبش دانشجویی خدمتگزاری کردم و تشکل کشوری جنبش دانشجویی را با بیش از ۲۰۰۰ واحد فعال کردیم. امروز هم به عنوان شهردار تهران افتخار نوکری ۳۳ ماهه مردم تهران را دارم.
  سخت‌ترین کاری که انجام دادم، مبارزه با فساد با قوی‌ترین شاخه‌ها و تنه‌های فساد در کشور از دهه ۱۳۸۰ بوده؛ مواجهه با فساد اقتصادی را از قوی‌ترین بخش آن یعنی بخشی که حمایت ویژه داشت، شروع کردم و در دستگاه‌های اجرایی و قضایی و سایر مجموعه‌ها از جمله خود مجلس ادامه دادم.
  قانون اساسی تأکید دارد دولت ملی و دولت‌های محلی داریم و برای آن ستونی از خدمت در حوزه‌های اقتصادی، عمرانی، اجتماعی و فرهنگی و سلامت و رفاهی تعیین کرده است. اساس کار دولت ملی هم سیاستگذاری، حامی، تسهیلگر و ناظر است. این دولت مکمل دولت محلی است هرچند که در حوزه امنیت کار را خودش برعهده می‌گیرد.
  تنظیم مختصات قوا نیازمند بازبینی جدی و همچنین تعامل بین آنهاست. در مدیریت شهری تهران طی ۳۳ ماه گذشته روابط را طوری ترسیم کردیم که بیشترین خدمت به مردم داده شود. در حوزه‌های معیشت، خدمات عمرانی و اجتماعی کارهای دولت را برعهده گرفتیم و با پشتیبانی دولت انجام دادیم. کارهایی که ده‌ها سال بر زمین مانده بود. در مقابل دولت ما را حمایت و تشویق کرد.
قرارداد ۶۳۰ دستگاه واگن که در دولت قبل معطل مانده بود را در دولت شهید رئیسی کمک کردیم و گره را باز کردیم. در سال گذشته قرارداد خرید ۱۱۸۴ واگن را بستیم. دولت ملی و محلی وقتی دست در دست هم بگذارند می‌توانند کارهای بزرگی انجام دهند. معتادان متجاهر را جمع‌آوری کردیم و به کمپ‌ها منتقل کردیم. آقای مخبر برای اولین‌بار کلنگ احداث ۲۰۳ هزار واحد مسکونی را در چندین منطقه تهران توسط شهرداری به زمین زدند.
  گوشت ران گوسفندی را ۳۱۶ هزار تومان می‌فروشیم. ۱۲۰ تن فروش روزانه داریم در حالی که در بازار آزاد بیش از ۵۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود. نیاز مردم را از طریق نرم‌افزارهای موبایلی تأمین می‌کنیم.

 

بــــرش

جلیلی در سفر انتخاباتی به زادگاهش بیرجند:
 باید عقب‌ماندگی ۸ ساله پیش از دولت شهید رئیسی جبران شود

سعید جلیلی که روز گذشته در اولین سفر انتخاباتی خود به شهرستان بیرجند سفر کرده بود، طی سخنانی در جمع مردم با بیان اینکه امروز در ادامه یک راه ناتمام قرار داریم، اعلام کرد: باید عقب‌ماندگی هشت ساله پیش از دولت شهید رئیسی که به اذعان خودشان به رشد صفر و منفی منجر شده بود، جبران شود. وی با بیان اینکه ابرقدرت دنیا اعتراف می‌کند که راهبرد فشار حداکثری در دولت شهید رئیسی که جهان را منحصر به سه کشور نمی‌داند، شکست فاحشی خورده است، گفت: شهید رئیسی با تغییر ریل امید را در ملت زنده کرد. بخش دیگری از مواضعی که این نامزد ریاست جمهوری در این سخنرانی مطرح کرد از این قرار است:

  امروزه نگاه به تحولات جهانی از یک طرف و فرصت‌ها و ظرفیت‌های کشور به ما می‌آموزد که ما با جهانی از ظرفیت‌ها روبه‌رو هستیم. بر خلاف کسانی که تنهاها ضعف‌ها را می‌بینند ما ظرفیت‌ها را نیز می‌بینیم و معتقدیم ضعف را با توانایی و قدرت و نگاه به ظرفیت‌ها می‌توان جبران کرد.
  یک رئیس جمهور باید بداند چه می‌خواهد و از همان روز اول کار را شروع کرده و فرصت‌های ملی و منطقه‌ای را به درستی شناخته و با برنامه کار را دنبال کند. ما با جهانی از فرصت‌ها روبه‌رو هستیم. این جهان فرصت باید یک ایران جهش را رقم بزند و اتفاقات هشت سال قبل از دولت شهید رئیسی را جبران کند.
  اگر می‌گوییم هر ایرانی یک نقش باشکوه، یک جهان فرصت و یک برنامه جهش برای این موضوع برنامه داریم. اگر می‌گوییم هر ایرانی یک نقش باشکوه یعنی هر روستا یک سلول جهش کشور شود و هر ۴۰ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار در این زمینه نقش آفرینی کنند.
  ما امروز نسلی از جوانان متخصص و توانمند داریم که این افراد نباید دغدغه شغل داشته باشند بلکه باید بتوانند برای دیگران نیز فرصت ایجاد کنند. اگر سخن از اشتغال و ارزآوری می‌گوییم باید به این سؤال پاسخ بدهیم که شهر دانشگاهی چون بیرجند چه سهم و نقشی در اشتغال و ارزآوری دارد و در این زمینه برنامه و نقش داشته باشد.
  امروز جمهوری اسلامی به مدد جوانان و نخبگان علمی خود و اساتید نه تنها عقب نمی‌ماند بلکه بسیاری از کشورها را جا می‌گذارد و دشمنان از این موضوع نگران هستند. اگر این فرصت‌ها و ظرفیت‌ها را به خوبی بشناسیم بی‌شک مشکلاتی چون بیکاری حل خواهد شد. کسانی با تبعیض، فساد و رانت می‌خواهند این فرصت‌ها را برای خودشان داشته باشند که باید جلوی این رانت‌ها گرفته شود.
  دشمنان القای ناامیدی کرده و ضعف‌ها را بزرگ می‌کنند تا ملتی را محروم کنند در حالی که ما یک مردم و یک کشور بزرگ داریم. در دولت شهید رئیسی که این فرصت‌ها شناخته شد و روابط بین‌المللی تنها به چند کشور منحصر نشد کار به جایی رسید که دشمنان ما گفتند راهبرد فشار حداکثری علیه ایران بی‌نتیجه مانده است. دشمنان ما می‌خواستند که با فشار حداکثری ما نتوانیم حتی یک بشکه نفت بفروشیم اما کار به جایی رسید که امروز یک و نیم میلیون بشکه می‌فروشیم.

 

بــــرش

پورمحمدی در برنامه با مردم:
 دولتم دولت قرار است

حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی نامزد انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم در برنامه «با مردم» به بیان مهم‌ترین دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود پرداخت. این کاندیدای ریاست جمهوری روز گذشته در یک فیلم تبلیغاتی هم با اشاره به حقوق زنان و مردان جامعه ایرانی گفته بود: نباید مسائل زنان را منحصر به حجاب و پوشش کنیم. جامعه بدون حرمت به زن و حضور شفاف زنان، اصلاً انسانی نیست. بخشی از صحبت‌های حجت‌الاسلام پورمحمدی در برنامه «بامردم» نیز به شرح زیر است:

   خرداد سال ۶۰ در دادستانی کل تهران مشغول بودم. در پرونده‌ای بسیار حساس خدمت امام خمینی رسیدیم و توضیحات بسیاری درباره پرونده متهمان دادیم و امام بسیار متأثر شد و این موضوع به فرمان هشت ماده‌ای امام منجر شد. از مردم می‌خواهم آن فرمان را که حقوق متهمان و شهروندان در آن مورد تأکید قرار گرفته بازخوانی کنند.
    به اعتراف خود منافقین نزدیک به ۷۸ هزار رزمنده جوان بسیجی، ارتشی، سپاهی و مردمی به دست این سازمان یا کشته یا زخمی شدند. طی ۲ سال پس از آنکه به معاونت وزارت اطلاعات منصوب شدم پرونده مهم جنایت منافقین را رسیدگی کردم. ۳۰ نفر را که می‌خواستند برای امریکایی‌ها در ایران عملیات انجام دهند دستگیر کردیم و پس از ۲۰ سال به این عملیات اعتراف کردند.
   در دورانی که موضوع آزادی اسرا مطرح بود و در سفری به عراق با صدام حسین دیدار و تأکید کردم که ایران در پی رفع تنش‌ها و عادی‌سازی روابط است. با کسی مذاکره کردم که دشمن مردم ایران بود و بسیاری از دوستان و آشنایان ما را هم شهید کرده بود اما من از موضع قدرت با او مذاکره کردم. میدان و دیپلماسی یکدیگر را تکمیل کرده و به جاهای تأثیرگذار می‌رسند. در این حوزه کارهای نمایشی قابل انتقاد است و باید با پشتوانه قدرت ملی مذاکره کنیم.
    در دولت یازدهم به وزارت دادگستری آمدم و یک میلیون پرونده سالانه به ۵۰۰هزار پرونده تبدیل شد و کاهش یافت. مهم پرونده زیاد، اتهام و مجازات زیاد نیست بلکه کنترل و پیشگیری از جرم اهمیت دارد. در شورای عالی پولشویی تلاش کردیم اقتصاد پنهان و آشفته را سامان دهیم.
    دولت من دولت قرار است. اگر مورد اعتماد شما قرار بگیریم، دوران جدیدی آغاز خواهد شد و از بدبینی‌ها و دشمنی‌ها و نقارها فاصله خواهیم گرفت. از همه توانایی و ظرفیت‌ همه گروه‌ها از هر گرایش و فکری استفاده خواهم کرد و با توجه به تجربه‌ام امنیت را در کشور هم در بعد سخت و هم نرم ایجاد خواهم کرد.
   عدالت که بدون آن در جامعه اکسیژن نیست و نمی‌توان نفس کشید، ثروت که کشور ثروتمند می‌تواند به اهداف خود برسد و این کشور با مردم خود به ثروت می‌رسد، قدرت که نیاز جدی هر کشوری است اما این قدرت باید به حقوق شهروندان احترام گذارد. ثروت و قدرت در کنار هم برای مردم شادی می‌آورد و این با خردمندی امکان پذیر است و ما با شما خردمندان به پیروزی خواهیم رسید.

 

بــــرش

قالیباف در گفت‌و‌گوی ویژه خبری:
برای اجرای دقیق برنامه هفتم توسعه آمده‌ام

محمدباقر قالیباف که شامگاه سه‌شنبه در برنامه «گفت‌وگوی ویژه خبری»حضور یافته بود، نامزد دیگری بود که بر ضرورت اجرایی شدن برنامه هفتم توسعه به عنوان مبنای کار قوه اجرایی کشور تأکید کرد. او این برنامه را حاصل هماهنگی میان دولت سیزدهم و مجلس یازدهم و کار کارشناسی دقیق دانست و به نحوی مهم‌ترین برنامه دولتش را اجرای دقیق برنامه هفتم توسعه اعلام کرد. بخش‌های مهم اظهارات این نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بدین شرح است:

  یکی از ضروریاتی که احساس کردم باید عافیت‌طلبی را کنار گذارم و در انتخابات ریاست جمهوری حضور پیدا کنم، اجرای دقیق برنامه هفتم توسعه به عنوان برنامه‌ای است که با کار مشترک بین دولت و مجلس و رویکرد مسأله‌محور تدوین شده است. مردم مطمئن باشند که حاصل اجرای دقیق این برنامه ثبات اقتصادی و مهار تورم در کشور است.
  سهم دولت در یک کارخانه خودروسازی حدود ۷ درصد است، اما با این میزان سهم، دولت صد درصد در سیاست‌گذاری، تصمیم‌گیری و قیمت‌گذاری اثرگذار است، نتیجه آن را می‌توان در دیون باقیمانده دید. بعد دولت مجبور به دخالت در قیمت‌گذاری و دادن رانت و جبران هزینه‌ها می‌شود.
  باید به سمتی رفت که اگر یک کارمند و کارگر تمام درآمدش را برای مسکن بگذارد، باید بتواند بعد از ۷.۵ سال مسکن تهیه کند. اکنون این شاخص در کشور حدود ۱۴ سال است که باید آن را به نصف کاهش داد، لذا باید مسکن را ارزان‌تر تمام کرد و استفاده درست از زمین‌ها داشت.
  در دوره مدیریتم در شهرداری، دولت به هر دلیلی با شهرداری همکاری نداشت. اما من با اهرم کردن ظرفیت‌های شهرداری سرمایه تأمین کردم و شاهد ساخت ۲۰۰ کیلومتر ریل مترو و حفاری مترو و ایستگاه تهران بودیم.
  در صورتی که توفیق خدمت پیدا کنم، ثبات اقتصادی را در کشور و برای بازار کار و اشتغال و تولید و بازار سرمایه و اصلاح نظام پولی و بانکی انجام داده و پاسخگوی روند پیشرفت برنامه در هر فصل خواهیم بود.
  تمام تلاش ما در حوزه مالیات سامانه‌محوری است. مالیات بر عایدی سرمایه شامل یک درصد مردم می‌شود یعنی کسانی که سفته‌بازی کرده و خرید و فروش زیاد ماشین کرده و به عبارت دقیق‌تر بدون زحمت و با رانت پول به‌ دست می‌آورند که کنترل روی آنهاست تا فشار به تولیدکننده و مردم عادی نیاید.
  تحول در نظام اداری و اصلاح ساختار هم ضروری است. درباره هوشمندسازی سابقه راه‌اندازی سکوی ۱۱۰ در نیروی انتظامی و در شهرداری تهران راه‌اندازی بیش از ۲۰۰ سامانه را داشتیم و در مجلس هم دنبال کردیم، چون معتقدیم هوشمندسازی باعث صرفه‌جویی، ارتقای بهره‌وری و سرمایه‌گذاری می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی