امریکا از تمام ظرفیت خود برای حمایت از رژیم صهیونیستی بهره می‌گیرد

فرمانده بی‌نقاب

«تمام» اقدامات صهیونیست‌ها به موازات تصمیمات امریکا اجرایی می‌شود و حمایت «آهنین» ایالات متحده از اسرائیل مستمر خواهد بود.

فائزه‌سادات یوسفی
خبرنگار

 
به‌رغم تمام نمایش‌های انکاری ایالات متحده مبنی بر نگرانی از حمله خون‌بار رژیم صهیونیستی به رفح برای کشتار غیر‌نظامیان، اما داده‌های میدانی و سیاسی و مشاهدات  عینی حکایت از تسهیل، مشارکت و زمینه‌چینی امریکا برای شروع دوباره جنایات سبعانه صهیونیست‌ها در منطقه رفح دارد.
حتی با بسنده کردن به اقدامات و سخنان صریح و بی‌پرده مقامات ارشد امریکایی در روزهای اخیر می‌توان این اصل بین‌المللی را دریافت که «تمام» اقدامات رژیم صهیونیستی به موازات تصمیمات کاخ سفید اجرایی می‌شود و حمایت «آهنین» ایالات متحده از اسرائیل همیشگی و مستمر خواهد بود. پیش از این امریکا با ارسال تجهیرات نظامی و حمایت‌های تام سیاسی و وتوی طرح‌های آتش‌بس، خدمات گسترده‌ای را برای صهیونیست‌ها به انجام رسانده بود و اکنون نیز به عنوان بازوی بین‌المللی صهیونیست‌ها در کسب منافع آنها، به هر قانون و حقوق بین‌المللی مانند احکام دیوان بین‌المللی کیفری و دیوان بین‌المللی دادگستری چنگ‌اندازی می‌کند.
روز گذشته جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید با اشاره به اینکه واشنگتن با دقت روند تحقیقات درباره حمله اخیر اسرائیل علیه فلسطینیان در رفح را مورد نظارت قرار می‌دهد، مدعی شد که حمله به رفح مصداق عملیات زمینی گسترده نبوده و در نتیجه از خطوط قرمز امریکا عبور نکرده است!
وی همچنین مدعی شد که عملیات  اسرائیل عمدتاً در کریدوری در حومه انجام شده؛ این در حالی است که رویترز دیروز به نقل از شاهدان عینی نوشت که تانک‌های اسرائیلی وارد مرکز رفح شده‌اند؛ اظهاراتی که حماس آن را بشدت محکوم کرد. این جنبش روز گذشته طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «پافشاری دولت بایدن را بر نادیده گرفتن و انکار کشتار هولناکی که ارتش اشغالگر در حق آوارگان در رفح مرتکب شده، بشدت محکوم می‌کنیم.» حماس ادامه داد: «اظهارات کربی (سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید) درباره اینکه رژیم اشغالگر تا الان از خط قرمز تعیین شده از سوی بایدن عبور نکرده، به‌وضوح نشان می‌دهد که دولت او نسبت به جان غیرنظامیان بی‌توجه بوده و در قتل آنها همدست است، بویژه که نتایج تحقیقات اولیه حاکی از این است که گلوله‌های استفاده شده علیه آوارگان فلسطینی، گلوله‌ها و مهماتی ساخت امریکا هستند.»
کمیته‌های مقاومت فلسطین نیز روز گذشته تأکید کرد، اظهارات مقامات امریکایی عاملی اساسی و تشویق‌کننده «رهبران نازی صهیونیست برای ادامه قتل و نسل‌کشی و انجام آزادانه هرگونه جنایتی است.»

بمب‌های امریکایی بر سر مردم رفح
سی‌ان‌ان اخیراً در گزارشی افشا کرد که رژیم صهیونیستی در حمله مرگبار روز یکشنبه گذشته به چادرهای آوارگان فلسطینی در رفح از بمب‌های امریکایی استفاده کرده است. این شبکه تأکید کرد، در بمباران آوارگان فلسطینی در رفح از بمب سنگرشکن هدایت‌شونده امریکایی GBU-39 استفاده شده است. سی‌ان‌ان افزود: استفاده از چنین بمبی در یک منطقه شلوغ و مملو از جمعیت بسیار خطرناک است.
همچنین روز گذشته نیکی هیلی، نماینده سابق امریکا در سازمان ملل در حمایت آشکار از جنایات رژیم صهیونیستی، با حضور در شمال فلسطین اشغالی در مرز با لبنان، با دست‌نوشته‌ای با عبارت «کارشان را تمام کن، امریکا همیشه اسرائیل را دوست دارد» گلوله‌ توپ ارتش اشغالگر را امضا کرد؛ اقدامی که بیانگر عمق همکاری و همیاری حاکمیت امریکا با سلاخی رژیم صهیونیستی و تأییدیه‌ای مبنی بر گلوله و موشکباران مردم بی‌دفاع غزه با دست فرمان امریکاست. این حرکت البته واکنش‌های زیادی را به همراه داشت و خشم کاربران اجتماعی را برانگیخت و آنها آن را نمونه آشکاری از تروریسم امریکا برشمردند.

ناکامی اسرائیل، شکست امریکا
عدم دستیابی رژیم صهیونیستی به اهداف اعلامی در طول هشت ماه جنگ و جنایت علیه غیرنظامیان و تخریب تمام زیرساخت‌های حیاتی مردم غزه چون بیمارستان‌ها، نه‌تنها وحشتی شگرف را در کابینه جنگ نتانیاهو ایجاد کرده، بلکه نشان از بی‌کفایتی امریکا نزد صهیونیست‌ها در ارائه نقشه راه مطلوب برای نیل به آنچه پیروزی نامیده می‌شود، دارد؛ امری که سبب بی‌اعتبار شدن ایالات متحده نزد صهیونیست‌ها و لابی‌های مستقر آنها در واشنگتن است. با وجود گذر از 8 ماه جنگ فراگیر و استفاده از سلاح‌های پیشرفته و حملات فشرده اما تنها رهاورد این جنگ برای اسرائیل، پیگیری سیاست سنتی نسل‌کشی مردم فلسطین و در نتیجه آن احراز شدن چهره اسرائیل به عنوان جنایتکار جنگی و در ادامه نابودی پرونده ادعایی دموکراسی خاورمیانه در منطقه و جهان بوده است. رژیم صهیونیستی همراه با ادبیات امریکایی از ابتدا اهداف خود را «نابودی حماس» و «آزادسازی اسرا»ی نزد حماس اعلام کرد و با خیال حملات ممتد و بهانه‌تراشی‌های مکرر تلاش می‌کرد دیدگاه‌های جهانی را نیز برای تداوم حملاتش جذب کند.
اما اکنون این اهداف حتی در کمترین حالت ممکن برای صهیونیست‌ها محقق نشده است؛ نه اسیری تا به حال با حملات خون‌بار ارتش اسرائیل آزاد شده و نه حتی آثاری از حذف شدن حماس یا پیدا شدن مقرهای اصلی دیده می‌شود. کما اینکه حتی حملات مقاومت فلسطین در روزهای اخیر شدت بیشتری یافته و قدرت درونی خود را بیش از گذشته به ظهور رسانده است. عدم دستیابی به اهداف با ناخداگری امریکا که از ابتدای طوفان‌الاقصی با ورود به سرزمین‌های اشغالی جاری شد و حتی موجبات آزردگی برخی مقامات اسرائیلی را در برداشت، یک ناکامی تمام‌عیار برای سیاستگذاری‌های امریکا در قبال رژیم نزد صهیونیست‌ها محسوب می‌شود که در درازمدت زمینه‌ساز تفارق آن دو خواهد شد.
 
شتاب اختلافات داخلی در سایه حمایت از رژیم صهیونیستی
در حالی که ایالات متحده در بحبوحه رقابت‌های تنگاتنگ انتخاباتی روزگار می‌گذراند و ورود ترامپ به عرصه رقابت‌ها بحران تازه‌ای را در ساحت سیاسی امریکا رقم زده، جنایات رژیم صهیونیستی و رقابت بر سر جلب نظر لابی‌های یهودی و صهیونیستی، مؤلفه‌ای قدرتمند در عرصه کشاکش‌های انتخاباتی شده است. چرا که هر دو حزب امریکایی تلاش دارند به بهترین نحو، حمایت خود را از اسرائیل به نمایش بگذارند تا هم استراتژی فراجناحی امریکا در غرب آسیا را به تکامل برسانند و هم کارنامه مطلوبی را در اختیار لابی‌ها قرار دهند. اما همین اقدامات در کنار نارضایتی‌های برخی مقامات امریکایی از اقدامات و حمایت‌های امریکا از رژیم صهیونیستی، منجر به ظهور اختلافات عمیق در کاخ سفید شده است. چنانچه روز گذشته منابع امریکایی از استعفای سومین مخالف جنگ در کاخ سفید خبر دادند. مسئولان امریکایی اعلام کردند، سه‌شنبه‌شب «استیسی گیلبرت» که در دفتر اسکان، آوارگان و مهاجرت وزارت خارجه امریکا کار می‌کرد، در اعتراض به جنگ علیه غزه استعفا کرده است. پیش از این نیز یک مسئول ارشد یهودی در وزارت کشور امریکا استعفا داده بود. «لیلی گرینبرگ کال» دستیار ویژه رئیس ستاد کارکنان وزارت امور داخلی امریکا که به دلیل حمایت‌های دولت امریکا از جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی در غزه، روز گذشته در یادداشتی در مورد استعفایش چنین طرح کرد که «جو بایدن» رئیس‌جمهور امریکا از ایده «امنیت یهودی» برای توجیه قساوت‌های رژیم صهیونیستی در غزه استفاده می‌کند و این موضوع برایش غیرقابل‌تحمل شده بود. طی چند هفته گذشته نیز یک افسر ارشد ارتش امریکا، در نامه‌ای به همکارانش استعفای خود را به خاطر حمایت‌های بی‌قید و شرط امریکا از رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود. این در حالی است که اعتراضات مردمی و دانشجویی امریکا در عین سرکوب چندمنظوره و انشعاب آن به جهان، برگ دیگری از بحران داخلی امریکا را ورق می‌زند.

جستجو
آرشیو تاریخی