تداوم تلاش کابینه مستقر تا آخرین روز خدمت

اعضای کابینه در حاشیه جلسه هیأت دولت در گفت‌و‌گو با خبرنگاران بر اجرای نهضت خدمت‌رسانی به مردم تا لحظه آخر تأکید کردند

مردم خواسته‌های خود از دولت بعدی را با حضور و تجلیلی که از آرمان و اهداف رئیس جمهور شهید داشتند بیان کردند. این حضور مردم، ضرورت تداوم مسیر دولت آیت‌الله رئیسی را نشان داد که خواسته ما نیز همان حرف مردم است.

روز گذشته، نخستین جلسه هیأت دولت بود که با حضور خبرنگاران، پس از شهادت آیت‌الله رئیسی برگزار شد. اعضای دولت با اهالی رسانه‌ها از برنامه‌های خود گفتند، برنامه‌های که جز تداوم تلاش‌ها تا آخرین روز خدمت نیست و این همان تأکید همیشگی شهید رئیسی به اعضای دولت بوده است. گزارش این رویداد را بخوانید.

مخبر: دغدغه‌ای جز خدمت‌رسانی نداریم
سرپرست ریاست جمهوری در پاسخ به پرسشی پیرامون احتمال حضورش در انتخابات ریاست جمهوری گفت که هیچ دغدغه‌ای جز خدمت‌رسانی و اجرای دستورات شهید رئیسی ندارد. محمد مخبر اظهارکرد: ما مشغول خدمت‌رسانی هستیم و هیچ دغدغه‌ای جز خدمت‌رسانی و اجرای دستورات شهید رئیسی نداریم.

اوجی: افتتاح ۲۳ پروژه به ارزش ۴.۶ میلیارد دلار
وزیر نفت اعلام کرد: ۲۳ پروژه کلان به ارزش ۴.۶ میلیارد دلار که نهایی شدن آنها مغفول مانده بود، آماده بهره‌برداری است که تمام آنها از خواسته‌های شهید آیت‌الله رئیسی در حوزه صنعت نفت و گاز کشور بود. جواد اوجی، اضافه شدن 3میلیون تن به ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی و ۴۶۰ کیلومتر خط لوله فرآورده‌های نفتی را از جمله پروژه‌های آماده بهره‌برداری عنوان کرد و افزود: احداث خطوط انتقال گاز، ایستگاه‌های تقویت فشار و جمع‌آوری گازهای مشعل به میزان ۴ میلیون متر مکعب از دیگر پروژه‌هایی است که در هفته آینده افتتاح می‌شوند.
 
اسماعیلی: دولت در انتخابات نامزد معرفی نمی‌کند
رئیس دفتر رئیس جمهور درباره پیگیری سانحه سقوط بالگرد رئیس جمهور گفت: بحث فنی است، بنابراین زمان و کیفیت آن باید از سوی ستادکل نیروهای مسلح بیان شود و آنان باید تشخیص و پاسخ را ارائه کنند. غلامحسین اسماعیلی درباره موضع دولت در انتخابات نیز تأکید کرد: دولت بنای معرفی نامزد ندارد، اما کشور ما سرمایه‌های خوب و شخصیت‌های فراوانی را در دولت و خارج از دولت دارد که ظرفیت ادامه کار را دارند. وی با اشاره به اینکه احتمال آمدن برخی دولتمردان به میدان وجود دارد، این را یک رویه معمول در دولت‌های گذشته برشمرد و درباره توصیه به دولت بعدی هم گفت: مردم خواسته‌های خود از دولت بعدی را با حضور و تجلیلی که از آرمان و اهداف رئیس جمهور شهید داشتند بیان کردند. این حضور مردم، ضرورت تداوم مسیر دولت آیت‌الله رئیسی را نشان داد که خواسته ما نیز همان حرف مردم است.
 
مرتضوی: تداوم اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه یکی از از سفارشات اکید آیت‌الله رئیسی به ما، تداوم اجرای طرح کالابرگ بود، اظهارکرد: در این موضوع جلساتی با حضور آقای مخبر سرپرست ریاست جمهوری برگزار شد و به جمع‌بندی نهایی خواهیم رسید. این فرایند نیاز به اخذ مجوزهایی دارد که امیدواریم در آینده نزدیک مرحله بعدی را عملیاتی و اجرایی کنیم. سید صولت مرتضوی اضافه کرد: همه دولتمردان عهد بستند که پس از شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان شهید ایشان بیش از گذشته کار کنند.
 
 خاندوزی: اتمام پروژه‌های نیمه تمام، آخرین تأکید رئیس جمهور
وزیر امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به اینکه آخرین دستور رئیس‌جمهور شهید به وی چه بوده است، گفت: در سفر استانی مازندران که یک روز قبل از روز حادثه بود، رئیس‌جمهور شهید دستگاه‌های اجرایی را ملزم کردند برای به سرانجام رساندن پروژه‌های ناتمام عمرانی خود حتماً از منابع غیر مولد خود استفاده کنند و منتظر تزریق بودجه از سازمان برنامه و بودجه نباشند. سیداحسان خاندوزی درباره نرخ سود بانکی نیز افزود: دستور آقای مخبر این بود که مصوبه شورای پول و اعتبار باید مراعات شود و با مدیران بانکی که از مصوبه شورای پول و اعتبار درباره سود بانکی تخطی کرده بودند، برخورد شد.
 
وحیدی: فراهم شدن مقدمات برگزاری انتخابات
وزیر کشور با تأکید بر اینکه همه مقدمات برگزاری انتخابات فراهم شده است، اظهار کرد: داوطلبان ریاست جمهوری می‌توانند از امروز (پنجشنبه) تا پنج روز از ساعت 8 صبح تا 18 عصر برای ثبت‌نام اقدام کنند. احمد وحیدی افزود: پس از ثبت‌نام، احراز هویت‌ها به عهده شورای نگهبان خواهد بود و بعد از آن داوطلبان به مدت ۲ هفته برای تبلیغات فرصت دارند. وزیر کشور همچنین گفت که خود برنامه‌ای برای ثبت‌نام در رقابت‌های ریاست جمهوری ندارد.
 
حسینی‌پور: دولت آماده تعامل حداکثری با مجلس جدید
سرپرست معاونت امور مجلس رئیس جمهور از آمادگی حداکثری دولت برای همکاری با مجلس جدید در چهارچوب تعاملات سازنده‌ خبرداد. سید محمود حسینی‌پور گفت:  آیت‌الله رئیسی نکات مهمی را درباره تعامل دولت و مجلس بیان کردند که یکی از آنها این بود که نباید هیچ خلأیی در تعامل با مجلس باشد.
 
 زارع‌پور: افزایش 30درصدی سرعت اینترنت همراه
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کاهش سرعت اینترنت در روزهای گذشته را ناشی از مشکلات یکی از ارائه‌دهندگان خدمات فضای ابری خارجی دانست و گفت این مسأله برطرف شده و در شبکه مشکلی نداشتیم. عیسی زارع‌پور اضافه کرد: در راستای تحقق وعده‌های خود، تا پایان خرداد ماه، ۳۰ درصد به سرعت اینترنت همراه اضافه می‌شود.

دهقان: پیگیری کارهای باقی مانده دولت
معاون حقوقی رئیس جمهور با بیان اینکه شهید آیت‌الله رئیسی همواره بر انجام کار تأکید می‌کرد و می‌گفت هیچ موضوعی نباید مانع فعالیت‌های دولت شود، گفت: همیشه تأکید ایشان به همه مسئولان، کار و تلاش بود. ایشان به اعضای هیأت دولت می‌گفت دولت مجموعه‌ای منسجم است و هیچ کاری نباید به خاطر اختلافات کارشناسی روی زمین بماند. محمد دهقان اضافه کرد: براساس همین رویکرد، وظیفه ما این است که کارهای باقی‌مانده دولت را پیگیری و تمام کنیم.
 
 قاضی‌زاده هاشمی: هنوز تصمیمی ندارم
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه در این ایام به افرادی که در مظان نامزدی هستند مراجعه می‌شود، اظهارکرد: به بنده هم  مراجعه کرده‌اند، اما هنوز تصمیم نگرفتم، زیراحضور در این عرصه‌ها واجب کفایی است.
 
 ضرغامی: ضرورت برگزاری انتخابات پرشور
وزیر میراث فرهنگی و گردشگری هم گفت: نامزد انتخابات ریاست جمهوری نیستم اما باید انتخابات پرشوری برگزار شود. سیدعزت‌الله ضرغامی تأکید کرد: روح مطهر شهید رئیسی به همین راضی است که این دولت انتخابات پرشور برگزار کند.
 
رحیمی: تأکید شهید رئیسی بر نظارت جدی بر بازار
وزیر دادگستری با بیان اینکه معیشت مردم واقعاً برای رئیس جمهور مهم بود، گفت: آخرین روزی که با رئیس جمهور جلسه داشتیم تأکید ایشان نظارت جدی بر بازار بود و خودمان را متعهد می‌دانیم این کار را انجام دهیم. امین حسین رحیمی در پاسخ به اینکه آیا وضعیت خدمت به مردم تغییر کرده است؟ افزود: تأکیدات ایشان برای ما همیشه پابرجاست و ما با جدیت آن را دنبال می‌کنیم.
 
 خزعلی: تصمیم دولت به ادامه تلاش ها
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور درباره وضع دولت بدون رئیس جمهور شهید گفت: کار بیشتر شده است زیرا می‌خواهیم این راه را بهتر ادامه دهیم‌. انسیه خزعلی تصریح کرد: در نبود رئیس جمهور کار بسیار سخت است، اما مصمم هستیم.
 
بهادری جهرمی: ادامه خدمت با جدیت
سخنگوی دولت گفت: گزارش‌هایی که اعضای دولت در زمینه افتتاح‌ها و استمرار برنامه‌ها ارائه دادند، ناظر بر استمرار پرشتاب خدمت از سوی دولت بود و پیرو عهدی که بستند، مسیر خدمت با جدیت ادامه پیدا خواهد کرد.  
علی بهادری جهرمی اظهارکرد: وزارت اقتصاد سختی‌هایی که در مسیر صدور مجوزهای کسب و کار وجود دارد، اما الزام قانونی ندارد را شناسایی کرد و به دولت پیشنهاد داد این سختی‌ها حذف شود. براین اساس دولت موافقت کرد این شرایط زائد حذف شود. به گفته بهادری جهرمی، براین اساس، برای گرفتن مجوز دفاتر گردشگری، به مدرک پایان خدمت نیاز نیست.

جستجو
آرشیو تاریخی