دهقان:

پیروزی ایران در 5 پرونده حقوقی بین‌المللی

معاون حقوقی رئیس‌جمهور: پرونده‌ای در فرانسه داشتیم که رأی به نفع ما صادر شده و جزئیات آن بزودی اعلام می‌شود، یک پرونده هم در لوکزامبورگ داشتیم که در این پرونده هم رأی به نفع ما صادر شده و وجوه بلوکه‌شده ما در آنجا رفع‌توقیف شده است.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور نیز درباره سهم ایران از دریای خزر، با بیان اینکه درباره این دریا توافقنامه کلی وجود دارد ولی هیچ‌گاه موافقتنامه قطعی درباره سهم جمهوری اسلامی از دریای خزر در هیچ دولتی وجود نداشته است، اظهار کرد: برای قطعی شدن این موضوع معتقدیم، ابتدا باید کشورهای حاشیه دریای خزر، خط مبدأ مستقیمی را که برای آن تصویب شده، بپذیرند، پس از آن سهم جمهوری اسلامی ایران از دریای خزر مشخص شود. محمد دهقان اضافه کرد: خط مبدأ مستقیم می‌تواند مبنای تقسیم‌بندی‌های بعدی بین کشورهای حاشیه دریای خزر شود. معاون حقوقی رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه اخیراً در 5 پرونده حقوقی بین‌المللی، آرا به نفع ایران صادر شده است، گفت: پرونده‌ای در فرانسه داشتیم که رأی به نفع ما صادر شده و جزئیات آن بزودی اعلام می‌شود، یک پرونده هم در لوکزامبورگ داشتیم که در این پرونده هم رأی به نفع ما صادر شده و وجوه بلوکه‌شده ما در آنجا رفع‌توقیف شده است.
دهقان با اشاره به دعاوی با عنوان ضدتروریستی امریکا علیه ایران، اظهار کرد: امریکا به ناحق پرونده‌هایی در دادگاه‌های داخلی تشکیل داده و به نفع خواهان‌های امریکایی رأی صادر کرده و در ادامه تلاش کرده‌اند این آرا در اروپا هم شناسایی و اجرایی شود، ولی تاکنون این آرا در اروپا شناسایی نشده و فقط کانادا با امریکا همکاری کرد که ایران از کانادا در دیوان بین‌المللی دادگستری شکایت کرده است.
جستجو
آرشیو تاریخی