پس از اقامه نماز رهبر انقلاب بر پیکر شهید سید رضی موسوی مردم تهران سردار مقاومت را تشییع کردند

شهادت، جایزه یک عمر مجاهدت

چهار سال پس از تشییع عظیم و تاریخی سردار شهید قاسم سلیمانی بر دست مردم، این بار ایرانیان عهد خونخواهی از تروریسم صهیونیستی و امریکایی را در تشییع پیکر مطهر سردار شهید سید رضی موسوی، یار دیرین او تکرار کردند.
صبح پنجشنبه و پیش از برگزاری مراسم تشییع، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با حضور در کنار پیکر سردار شهید سید رضی و قرائت فاتحه، بر پیکر آن شهید سرافراز نماز اقامه کردند. رهبر انقلاب با تسلیت به خانواده شهید و قدردانی از جهاد خستگی‌ناپذیر شهید سید رضی موسوی برای این شهید همنشینی با اوصیا و اولیای الهی و علو درجات مسألت کردند. ایشان در گفت‌و‌گو با خانواده شهید رضی اظهار داشتند: «خوشا به حال او که در آخر یک عمر زحمت و تلاش، جایزه شهادت نصیبش شد و شما هم در اجر ایشان شریکید.»
تشییع این یار دیرین شهید قاسم سلیمانی در میدان آیینی امام حسین(ع) با حضور پرشمار مردم شهیدپرور و عزادار و جمعی از مسئولان ارشد از جمله محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور، سردار اسماعیل قاآنی فرمانده سپاه قدس و جمعی از دیگر فرماندهان سپاه برگزار شد.
شرکت‌کنندگان در این مراسم با در دست داشتن پلاکاردهای از شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید سید رضی موسوی به عنوان دو هم‌رفیق شهید راه قدس، شعارهایی چون «لبیک یا حسین»، «مرگ بر صهیونیست»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر امریکا»، «حسین حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست» و... سر دادند.
معاون اول رئیس‌جمهور که خیل عظیم مشایعت‌کنندگان شهید را همراهی می‌کرد با بیان اینکه مردم دنیا امروز جنایات استکبار جهانی با هدایت‌های امریکا را می‌بییند و روز‌به‌روز نفرت مردمان آزادی‌خواه جهان از صهیونیسم بیشتر می‌شود، تأکید کرد: خون این همرزم شفیق شهید حاج قاسم سلیمانی که مجاهدت‌های فراوانی در حوزه مبارزه با تروریسم و داعش داشت، بزودی دامن جنایتکاران صهیونیست را خواهد گرفت و نابودی این رژیم منحوس امروز خواست مردم ایران و تمام آزادی‌خواهان جهان است.
سردار سلامی: سید رضی
از مؤثرترین فرماندهان بود
فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از جایگاه سخنران مراسم تشییع پیکر شهید سید رضی موسوی، او را از پرسابقه‌ترین، میدان‌دیده‌ترین و مؤثرترین فرماندهان سپاه در جبهه مقاومت دانست و گفت: انتقام شهید حاج قاسم سلیمانی در فضای خاص خود صورت می‌گیرد.
به گزارش ایرنا، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی با بیان اینکه بخش مهمی از سازه مستحکم قدرت مقاومت در سوریه، لبنان و فلسطین بی‌شک محصول مجاهدت‌های این فرمانده رشید بوده است، تصریح کرد: دشمن او را به‌خوبی می‌شناخت شاید بهتر از ما؛ چرا که از او ضربات سهمگینی دریافت کرده بود و نقش و تأثیر این فرمانده بزرگ را در شکل‌دهی به این زنجیره بی‌انتهای قدرت در مقابل امریکا و رژیم صهیونیستی و حامیان اروپایی و برخی دیگر از دول منافق ایستاده می‌دانست.
وی با تأکید بر اینکه عملـــــــیات طوفان الاقصی کاملاً فلسطینی بود و هیچ جریانی خارج از فلسطین در آفرینش این پیروزی شگفت‌انگیز مداخله‌ای نداشت، تصریح کرد: طوفان الاقصی مستقل از حرکت ما برای انتقام از شهادت حاج قاسم است. انتقام شهادت حاج قاسم در فضای خاص خود صورت می‌گیرد. در آنجا ما به آمران و عاملان شهادت این مرد بزرگ و ابومهدی المهندس و همراهان آنها کار داریم.
فرمانده‌کل سپاه با بیان اینکه آنقدر فشار به صهیونیست‌ها آمده و تعادل روانی‌شان را بر هم زده که مجبور شدند سید رضی را بزنند، افزود: اما اینجا اعلام می‌کنم ما هرگز در مقابل شهادت فرزندان این امت ساکت نخواهیم بود. انتقام ما همیشه سخت است ولی انتقامی معادل شهادت سید رضی چیزی جز پاک کردن این رژیم از صفحه روزگار نیست.
سردار سید رضی موسوی از مستشاران باسابقه سپاه و فعال در حوزه پشتیبانی از محور مقاومت در سوریه بود که دوشنبه هفته گذشته در حمله رژیم صهیونیستی به منطقه زینبیه در حومه دمشق به شهادت رسید. پیکر مطهر او پیش از آنکه چهارشنبه‌شب به تهران برسد در شهرهای دمشق، کربلا، نجف و مشهد و گرد حرم ائمه و معصومین(ع) طواف داده شد و روز پنجشنبه پس از تشییع بر دستان مردم تهران در امامز‌اده صالح تجریش به خاک سپرده شد.

جستجو
آرشیو تاریخی