به صدا درآمدن آژیر خطر در تل آویو در پی تداوم حملات مقاومت لبنان

شهرک های صهیونیستی سوت و کور شدند

تداوم حملات حزب‌الله به شهرک‌های شمالی اراضی اشغالی کابینه جنگ رژیم صهیونیستی را مجبور به اعلام وضعیت فوق‌العاده کرد تا در هراس از حملات دوباره مقاومت لبنان تردد در تمامی شهرک‌های شمال اراضی اشغالی، ممنوع اعلام شود.

زهره صفاری
خبرنگار

 
تداوم حملات حزب‌الله به شهرک‌های شمالی اراضی اشغالی، کابینه جنگ رژیم صهیونیستی را مجبور به اعلام وضعیت فوق‌العاده کرد تا در هراس از حملات دوباره مقاومت لبنان، تردد در تمامی شهرک‌های شمال اراضی اشغالی، ممنوع اعلام شود.
به گزارش المیادین، پس از دو حمله موشکی و راکتی حزب‌الله به دو شهرک «دوویو» و «متات» در الجلیل، شورای عالی کریات شمونا، بسته شدن کامل چندین شهرک در نزدیکی مرز لبنان را اعلام کرد. براساس اعلام سخنگوی این شورا تمامی ورودی‌ها به شهرک‌های اعلام شده حتی برای خودروها تا اطلاع ثانوی ممنوع است و این تصمیم در راستای تمهیدات امنیتی انجام شده است.
مقامات رژیم صهیونیستی این دستور را در شهرک‌های «اسنیر»، «دان»، «دفنا» «مایان باروچ»، «کفر یووال» «کفر گیلادی»، «بیت هیلل» و «متولا» در الجلیل اشغالی و همچنین شهرک‌های ساحلی تا شمال اراضی اشغالی نیز لازم‌الاجرا خواندند و در بیانیه‌ای نوشتند: «لطفاً به این مناطق نروید.»
در عین حال به رغم این تمهیدات، کانال تلگرامی رژیم صهیونیستی اعلام کرد مقامات این رژیم با ابراز نگرانی از وضعیت پیش آمده تنها مجوز خروج از خانه‌ها و پناهگاه‌ها را در این مناطق در موارد ضروری انسانی مانند وضع حمل مجاز دانست که این شرایط نیز باید به تأیید ارتش صهیونیستی برسد. بنا بر اعلام کانال 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی، انتشار این خبر خشم شهرک‌نشینان را در شهرک‌های شمالی اراضی اشغالی برانگیخت.
 
کابوس صهیونیست‌ها
به باور تحلیلگران این تمهیدات امنیتی رژیم صهیونیستی که خطر بروز تنش‌های داخلی را در اراضی اشغالی بالا خواهد برد، در حالی آژیر خطر را برای کابینه جنگ رژیم صهیونیستی به صدا درآورده است که حملات روزانه مقاومت در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در باریکه غزه، کابوسی برای سران تل‌آویو شده است. این در شرایطی است که طولانی شدن جنگ و همچنین تلفات و خسارات صهیونیست‌ها با آغاز عملیات زمینی آن هم بدون هیچ دستاورد قابل اتکایی، این رژیم را برای مقابله در دو جبهه با مشکل مواجه کرده است. گرچه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی نیز دیروز اطراف دو شهرک «عیتا الشعب» و «میس الجبل» در مرز لبنان را چند بار بمباران کردند اما همچنان آنها نگران حملات گسترده‌تر حزب‌الله هستند.
حزب‌الله لبنان از ابتدای این هفته در بیانیه‌های جداگانه‌ای هدف گرفتن مواضع نظامی صهیونیست‌ها در بیاض بلیدا و دو محل تجمع نظامیان صهیونیست را در حمایت از مقاومت شرافتمندانه ساکنان غزه عنوان کرد.
رادیوی رژیم صهیونیستی نیز با اعتراف به قدرت حزب‌الله گفت: «حزب‌الله به سیستم تونل‌ها دسترسی دارد و می‌تواند حملات گسترده‌ای را از این طریق در اراضی اشغالی فلسطین داشته باشد. هیچ نیروی بازدارنده‌ای برای مقابله با حماس و حزب‌الله نیست.»  به نوشته تایمز اسرائیل، شاید در برهه فعلی آنچه بنیامین نتانیاهو از آن پشیمان است و به واسطه آن مورد شماتت صهیونیست‌ها قرار دارد، به تعویق انداختن عملیات تقابل با حزب‌الله در روزهای پس از جنگ 7 اکتبر باشد که در آن زمان به توصیه جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا و حامی اصلی‌اش در جنایات اخیر از آن صرفنظر کرد.

 

خبر پلاس

هشدار جدی حزب‌الله به صهیونیست‌ها

شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان با هشدار به رژیم صهیونیستی گفت: «اگر صهیونیست‌ها، حملات خود را گسترش دهند، پاسخ ما نیز جدی‌تر خواهد شد. ما به صهیونیست‌ها ثابت کرده‌ایم که مرد میدان هستیم.» وی خاطر نشان کرد: «جنگ در جنوب لبنان و شمال سرزمین‌های اشغالی علیه رژیم صهیونیستی و در حمایت از مقاومت غزه است. جنگ جنوب حزب‌الله با جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه ارتباط دارد و گسترش دامنه جنگ در جبهه جنوب لبنان به عملکرد صهیونیست‌ها مرتبط می‌شود. ما هرگز کوتاه نمی‌آییم و تهدیدهای اسرائیل، امریکا و همچنین تهدیدات بین‌المللی تأثیری بر ما ندارد و در میدان خواهیم ماند تا به رژیم صهیونیستی و حامیان آن درسی فراموش نشدنی بدهیم.»

جستجو
آرشیو تاریخی