20 هزار نفر به فراخوان انصارالله برای کمک به طوفان الاقصی پاسخ گفتند

بسیج یمنی برای جنگ با رژیم صهیونیستی

مقاومت یمن که با موفقیت در عملی کردن تهدیدات خود در قامت دشمن بلامنازع و استراتژیک جبهه اشتراکی عبری-غربی ظاهر شده با گذر زمان نیز تلاش می‌کند که از همه ظرفیت‌های موجود خود در راستای حمایت از فلسطین و مقابله با رژیم صهیونیستی بهره‌برداری کند.

فائزه سادات یوسفی
خبرنگار

 
مقاومت یمن که با موفقیت در عملی کردن تهدیدات خود در قامت دشمن بلامنازع و استراتژیک جبهه اشتراکی عبری-غربی ظاهر شده، با گذر زمان نیز تلاش می‌کند که از همه ظرفیت‌های موجود خود در راستای حمایت از فلسطین و مقابله با رژیم صهیونیستی بهره‌برداری کند. یکی از این اقدامات فراخوان جذب نیرو برای کمک به مردم غزه بود که با پاسخ «بله» قاطعی از سوی یمنی‌ها همراهی شد.
 
جشن فارغ التحصیلی نیروهای یمنی
روز گذشته خبرگزاری سبا گزارش داد که 20 هزار رزمنده داوطلب، در استان حجه در شمال غرب یمن، به مناسبت اولین فارغ التحصیلی دوره آموزشی «طوفان الاقصی» رژه‌ای را برگزار کردند. فارغ التحصیلان در این رژه بر آمادگی خود برای نبرد همراه با نیروهای مسلح یمن به رهبری عبدالملک الحوثی علیه رژیم اشغالگر صهیونیستی و ائتلاف امریکایی با هدف حفاظت از کشتی‌های اسرائیل تأیید کردند. آنها با افراشتن پرچم فلسطین و یمن، شعارهایی را در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و در دفاع از «مسائل امت» سر دادند. محمد علی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی یمن طی سخنرانی در این مراسم از سران برخی کشورهای عربی خواست تا دست از ذلت و خواری بکشند و وضعیتی را که در آن قرار دارند ارزیابی کنند؛ چراکه امریکایی‌ها هر طور که می‌خواهند به آنها دستور می‌دهند. الحوثی در ادامه خطاب به کشورهای عضو ائتلاف دریایی امریکا در دریای سرخ تأکید کرد: «ملت یمن در صحنه حضور دارند و برای هر نبرد آتی و رویارویی با امریکایی‌ها آماده هستند.» او همچنین افزود: «کسانی که در فلسطین نابود می‌شوند، سران عرب هستند و یمن با وجود آنکه یک دهم امکانات کشورهای همسایه را هم ندارد، به جای آن دارای غرور و عزت، قدرت، ایمان و اراده است.»
 
حمله هیستریک امریکا
در حالی که انصارالله یمن با وجود تهدیدها به حمایت خود از مردم غزه ادامه می‌دهد، محمد عبدالسلام، رئیس هیأت مذاکره‌کننده صنعا فاش کرد، یک ناو امریکایی به سمت گشت شناسایی نیروهای یمنی در دریای سرخ به صورت هیستریک تیراندازی کرد.
به گزارش المیادین، این مقام یمنی با بیان اینکه یکی از موشک‌های شلیک شده توسط ناو امریکایی در نزدیکی کشتی جمهوری گابن منفجر شده، خاطرنشان کرد: «این کشتی از بنادر روسیه می‌آمد و به سمت جنوب دریای سرخ در حرکت بود.» عبدالسلام همچنین هشدار داد که اگر واشنگتن و متحدانش به شیوه قلدری خود ادامه دهند، دریای سرخ یک جهنم سوزان برای آنها خواهد بود.
وی با بیان اینکه کشورهای حاشیه دریای سرخ باید واقعیت خطراتی که امنیت ملی آنها را تهدید می‌کند درک کنند، تأکید کرد: تهدید ناوبری دریایی بین‌المللی ناشی از نظامی شدن دریای سرخ توسط امریکا و شرکای آن است. او افزود: «این حمله هیستریک امریکایی‌ها حالت سردرگمی و اضطراب آنها را در دریای سرخ نشان می‌دهد.» در همین رابطه عبدالملک العجری، از اعضای دفتر سیاسی حوثی‌ها در مصاحبه با المسیره هشدار داد که پس از ناکامی امریکا در ائتلاف سازی، امکان دارد کاخ سفید حوادثی را به طور عمدی ایجاد کند تا آزادی و امنیت دریانوردی را در این منطقه تهدید کند.
 
گریز عربستان به سمت صلح با یمن
با وجود آنکه ایالات متحده تلاش کرد، با اردوکشی جهانی و راه‌اندازی ائتلاف موسوم به نگهبان رفاه با مشارکت ادعایی 40 کشور، فضای روانی علیه دولت یمن را کلید بزند، اما عدم استقبال و حتی اعراض کشورهای حاضر در لیست کاخ سفید، این طرح پرهیاهو را به لبه پرتگاه برده است. در این بین اما، امریکا با نگاه ویژه به عربستان، بازیگر کلیدی تحولات یمن و جنگ 9 ساله انتظار مساعدت بیشتری را از سوی ریاض برای ترغیب سایر کشورها به میدان تقابل با صنعا داشت. در حالی که ریاض با درک شرایط جهانی و‌گذار نظام بین‌المللی جهت‌گیری جدیدی را در سیاستگذاری‌های خود مدنظر گرفته و در این راستا تنها به ثبات و آرامش پیرامون خود می‌اندیشد.  در همین رابطه روز گذشته خبرگزاری فرانسه نوشت که کشورهای عربی خلیج فارس از جمله عربستان سعودی روز دوشنبه از تعهدات جدید طرف‌های درگیر یمن برای برداشتن گام‌هایی برای آتش‌بس و مشارکت در مذاکرات صلح به رهبری سازمان ملل که از آن به آخرین تلاش‌ها برای پایان دادن به جنگ 9 ساله یاد می‌شود، استقبال کردند. تحلیلگران غربی موضع ریاض را نوعی عقب‌نشینی ارزیابی کرده‌اند.

جستجو
آرشیو تاریخی