سپاه پاسداران در اطلاعیه‌ای از شهادت سردار سید رضی موسوی در پی حمله موشکی رژیم صهیونیستی در سوریه خبر داد

عروج خونین فرمانده ارشد محور مقاومت

آیت‌الله رئیسی با صدور پیامی تأکید کرد: رژیم صهیونیستی قطعاً تاوان این جنایت را خواهد داد

در جریان حمله دیروز رژیم صهیونیستی به منطقه زینبیه در حومه دمشق، سردار سید رضی موسوی از فرماندهان ارشد سپاه در سوریه به شهادت رسید. به گزارش تسنیم، در جریان حمله  رژیم صهیونیستی به منطقه زینبیه در حومه دمشق، سید رضی موسوی معروف به سیدرضی از مستشاران باسابقه سپاه در سوریه به شهادت رسید. سیدرضی از جمله قدیمی‌ترین مستشاران سپاه در سوریه و از همراهان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود.
عصر دیروز نیز  روابط‌عمومی کل سپاه با صدور  اطلاعیه ای اعلام کرد: به آگاهی ملت شریف و قهرمان ایران می‌رساند ساعاتی قبل در حمله موشکی جنایتکارانه رژیم جعلی و کودک کش صهیونیستی به دمشق «سردار سرتیپ پاسدار سید رضی موسوی» از مستشاران نظامی باسابقه سپاه در سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمد. وی از همرزمان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و مسئول پشتیبانی جبهه مقاومت در سوریه بود. این اطلاعیه با تبریک و تسلیت شهادت این سردار عالیقدر به خانواده معظم ایشان و آحاد فرماندهان و رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی، تأکید کرد بی‌تردید رژیم غاصب و متوحش صهیونیستی تاوان این جنایت را خواهد پرداخت.
بر اساس این اطلاعیه و در حالی که از تعداد شهدا و زخمی‌های احتمالی دیگر این حمله خبری منتشر نشده بود، تأکید شد: اطلاعات بیشتر متعاقباً به استحضار ملت عظیم‌الشأن ایران رسانده خواهد شد.

رئیس جمهور: قطعاً تاوان خواهند داد
شب گذشته همچنین رئیس جمهور با صدور پیامی در رابطه با شهادت فرمانده ارشد نیروی قدس سپاه پاسداران، اظهار داشت: این سردار دلیر و شجاع که از همرزمان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود، در کسوت مستشاری محور مقاومت اسلامی در حراست از حرم اهل بیت در سوریه و در راه پاسداری از آرمان‌های والای اسلامی به شهادت نائل آمد و نامی ماندگار از خود برجا گذاشت.
آیت‌الله رئیسی در این پیام تأکید کرد: بی‌تردید این اقدام نشانه دیگری از سرخوردگی، عجز و ناتوانی رژیم غاصب صهیونیستی در منطقه است و قطعاً تاوان این جنایت را خواهد داد.
قالیباف رئیس مجلس نیز در پیامی تأکید کرد: این شهید والامقام به‌عنوان مستشار نظامی و در حین انجام وظیفه، در حمله موشکی جنایتکارانه مزدوران صهیونیستی به منطقه زینبیه در حومه دمشق به شهادت رسید و بی‌تردید رژیم‌ سفاک صهیونیستی تاوان سنگین این جنایت را پرداخت خواهد کرد.حجت‌الاسلام والمسلمین اژه‌ای رئیس قوه قضائیه نیز در پیامی جداگانه شهادت فرمانده شهید نیروی قدس را تبریک و تسلیت گفت.
 
آماده‌باش ارتش صهیونیستی برای پاسخ احتمالی سپاه
با تأیید خبر شهادت سردار موسوی، رسانه عبری زبان جروزالم پست به نقل از مقامات صهیونیست نوشت که اسرائیل انتظار دارد در جبهه شمالی به شهادت مستشار سپاه پاسداران پاسخ داده شود.
آکسیوس نیز به نقل از یک مقام اسرائیلی عنوان کرد: ارتش در حال آماده شدن برای پاسخ احتمالی ایران به کشته شدن مستشار سپاه پاسداران در سوریه است.
 جزئیات شهادت سیدرضی از زبان سفیر ایران در سوریه
سفیر کشورمان در دمشق نیز در توضیح جزئیات این حادثه عنوان کرد: روز دوشنبه ساعت ۲ ایشان در سفارت بودند و در محل دفتر کارشان حضور داشتند و سپس بعد از ظهر به محل اقامت و منزلشان در محله زینبیه رفتند‌. حسین اکبری افزود: منزل ایشان ظاهراً با سه موشک رژیم صهیونیستی هدف قرار می‌گیرد و ساختمان تخریب می‌شود و پیکر این شهید نیز به حیاط پرتاب می‌شود. سفیر ایران در سوریه تصریح کرد: صهیونیست‌ها ضمن اینکه این جنایت را مرتکب شدند به حوزه امنیت کشور سوریه نیز تعدی کردند؛ زیرا که تأمین امنیت دیپلمات‌ها به عهده کشور میزبان است.
 
نقش نفوذی‌ها در ترور شهید سید رضی موسوی
سردار جعفر اسدی، همرزم شهید سید رضی موسوی نیز شب گذشته همزمان با انتشار خبر شهادت این فرمانده والامقام در ارتباط زنده با برنامه «به افق فلسطین» گفت: رژیم صهیونیستی، هفته گذشته نیز همین مکان را به گمان اینکه شهید سید رضی موسوی در آنجا حضور دارد هدف گرفته بود ولی او در آن مکان نبود؛ این بار اما به واسطه جاسوس‌هایی که داشتند، توانستند مکان دقیق حضورش را شناسایی کنند.
سردار اسدی افزود: ترور شهید سید رضی کار عاقلانه‌ای نبود ولی اسرائیل به وضعیتی رسیده که به هر دستاویزی چنگ می‌زند تا خودش را نجات دهد.حسین پلارک، رئیس ستاد پشتیبانی از جبهه مقاومت نیز در همین رابطه اعلام کرد: صهیونیست‌ها پیشتر دو بار به شهید سیدرضی موسوی سوءقصد کرده بودند. سید رضی آرزو می‌کرد در ایام شهادت حاج قاسم به شهادت برسد.
 
 
گزارش سال گذشته شبکه اسرائیلی از اهمیت شهید سید رضی
شبکه ۱۴ رژیم‌صهیونیستی نیز سال گذشته در گزارش تصویری، شهید سیدرضی را رابط ایران در سوریه و مدیر دفتر رابط بین دمشق و تهران معرفی کرده و اظهار داشت: او به عنوان مغز متفکر، جابه‌جایی تجهیزات به انبارهای مهمات در سوریه یا به حزب‌الله لبنان را در منطقه دمشق انجام می‌دهد؛ مغز متفکری که برای اسرائیل بسیار تهدید کننده است.
خبرگزاری المیادین نیز در بازتاب این خبر نوشت: شهید رضی موسوی یکی از بزرگ‌ترین و برجسته‌ترین فرماندهان نیروی قدس سپاه پاسداران بود.

خاطره شهید موسوی از حاج قاسم
روز گذشته هم‌زمان با انتشار خبر شهادت سردار سیدرضی موسوی بخشی از مستند 72 ساعت که خاطره گویی این شهید از سال‌های همرزمی‌اش با سردار شهید قاسم سلیمانی است، منتشر شد. او در این بخش از مستند به خاطره‌ای اشاره داشت که سردار سلیمانی در مسیر حرکت و در خودرو به مزاح به یکی از همرزمان می‌گوید: سید اکبر پیر شده‌ای باید شهید شوی؛ بعد از مدتی رو می‌کند به سید رضی هم می‌گوید: «تو هم پیر شدی! و باید شهید شوی.»

 

بــــرش

نتایج ترورهای قبلی چه بود؟
محمد ایمانی، روزنامه‌نگار نیز در مطلبی نوشت: «ترور سردار شهید سید رضی موسوی (رضوان‌الله تعالی علیه) در سوریه، سایه هیچ کابوسی را از سر رژیم صهیونیستی دور نمی‌کند؛ نه در جبهه غزه، نه در جبهه شمالی (حزب الله)و نه در دریای سرخ و باب المندب (انصار‌الله یمن)؛ اما جبهه مقاومت را مصمم‌تر می‌کند که بر ضربات کمرشکن خود به رژیم صهیونیستی و نیروهای امریکا بیفزاید. سند این مدعا آن است که ترور شهید سلیمانی و ابومهدی مهندس و برخی سران مقاومت فلسطین و لبنان، نه تنها از گسترش ضربات مقاومت نکاست، بلکه امروز، اسرائیل و حامی امریکایی‌اش را با گردابی از چالش‌ها و ضربات نظامی- اقتصادی و امنیتی بی‌سابقه در طول هشت دهه گذشته مواجه کرده است.»
وی افزود: «بادی که امریکا و صهیونیست‌ها با ترور‌های قبلی کاشتند، به «طوفان الاقصی» انجامید و سونامی بزرگی را حد فاصل اقیانوس هند، دریای سرخ و دریای مدیترانه پدید آورده که تازه امواج آن در حال فراز آمدن است. رژیم صهیونیستی (و حامی امریکایی اش) دیر یا زود باید تاوان جنایت تازه خود را بپردازند و چنین مسئولیتی، حتی برای لحظه‌ای از چشم فرماندهان و رزمندگان محور‌های مقاومت دور
نخواهد ماند.»

جستجو
آرشیو تاریخی