در حمله ارتش صهیونیستی به سه اردوگاه فلسطینی بیش از 120 نفر به شهادت رسیدند

کشتار در تاریکی

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی یکشنبه‌شب و صبح دیروز -دوشنبه- در هشتادمین روز از جنگ غزه، اردوگاه‌های البریج، المغازی و النصیرات را هدف حملات هوایی و توپخانه‌ای مداوم قرار دادند. نیروهای اشغالگر جاده اصلی بین اردوگاه‌ها در منطقه مرکزی غزه را برای جلوگیری از ورود آمبولانس‌ها به مکان‌های هدف بمباران کردند. در این حملات بیش از 120 فلسطینی به شهادت رسیدند.

حسین فاطمی
خبرنگار


جنگنده‌های رژیم صهیونیستی یکشنبه‌شب و صبح دیروز -دوشنبه- در هشتادمین روز از جنگ غزه، اردوگاه‌های البریج، المغازی و النصیرات را هدف حملات هوایی و توپخانه‌ای مداوم قرار دادند. نیروهای اشغالگر جاده اصلی بین اردوگاه‌ها در منطقه مرکزی غزه را برای جلوگیری از ورود آمبولانس‌ها به مکان‌های هدف بمباران کردند. در این حملات بیش از 120 فلسطینی به شهادت رسیدند.
رسانه‌های عربی روز دوشنبه گزارش دادند که چند بالگرد نظامی رژیم صهیونیستی مناطقی در جبالیا را بمباران کردند. در همین راستا ده‌ها شهروند فلسطینی که اکثر آنها کودک و زن بودند، در کشتار شبانه نیروهای اشغالگر پس از هدف قرار دادن بسیاری از منازل در اردوگاه المغازی در مرکز نوار غزه، شهید و مجروح شدند. در نخستین ساعات دیروز پیکر بیش از 120 شهید علاوه بر صدها مجروح بر اثر بمباران اردوگاه‌های النصیرات، المغازی و البریج در مرکز نوار غزه به بیمارستان شهدای الاقصی منتقل شد.
منابع پزشکی در بیمارستان شهدای الاقصی خبر دادند، تعدادی از مجروحان نیز که به بیمارستان منتقل شده‌اند در شرایط بسیار وخیم هستند. سخنگوی بیمارستان شهدای الاقصی به الجزیره گفت: «هنوز تعداد زیادی شهید و مجروح زیر آوار هستند. کشتارهای اشغالگران در چهارچوب سیاست نسل‌کشی علیه مردم ما صورت می‌گیرد. اشغالگران بخش‌های مختلف زندگی در نوار غزه را هدف قرار می‌دهند و کشتارها در آنجا ادامه دارد.» سخنگوی بیمارستان شهدای الاقصی تأکید کرد: «اکثر شهدای منتقل شده از اردوگاه المغازی و البریج کودکان، زنان و سالمندان بودند.»
همچنین اجساد شهدا پس از حملات شدید اشغالگران در حیاط بیمارستان شهدای الاقصی در دیرالبلح در مرکز نوار غزه روی هم انباشته شده‌ است. ۲۳ بیمارستان در نتیجه هدف قرار گرفتن نظام سلامت از سوی اشغالگران از کار افتاده‌ است. خبرگزاری سما به نقل از دکتر اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت غزه با تأیید اینکه آنچه در اردوگاه المغازی در حال رخ دادن است، نابودی کل یک منطقه مسکونی است، گزارش داد: «تعداد شهدا به دلیل اینکه افراد زیادی زیر آوار هستند، احتمالاً افزایش می‌یابد.» سخنگوی وزارت بهداشت غزه با بیان اینکه هدفگیری‌ها در منطقه مرکزی متمرکز بود، خاطرنشان کرد: اشغالگران ساکنان را به محل کشتار جمعی خود در مناطقی که ادعا می‌کنند امن هستند، هدایت می‌کنند. به گفته القدره، نیروهای اشغالگر اسرائیل جاده اصلی بین اردوگاه‌ها در منطقه مرکزی را بمباران می‌کنند تا مانع از ورود آمبولانس‌ها و خودروهای دفاع مدنی به نقاط مختلف هدف شوند.
همچنین دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در غزه هشدار داد، ارتش اشغالگر کشتارهای جدیدی را علیه غیرنظامیان، کودکان و زنان انجام می‌دهد بویژه که اردوگاه‌ها پرجمعیت بوده و خانه‌های شهروندان نزدیک به هم هستند. خبرنگار المیادین نیز با اشاره به اینکه اشغالگران بیش از ۵۰ حمله متوالی را انجام داده‌اند، اعلام کرد، توپخانه رژیم صهیونیستی مناطق شرقی اردوگاه البریج را با بمب‌های فسفری هدف قرار داد. به گزارش این خبرنگار، همزمان توپخانه رژیم صهیونیستی کل منطقه مرکزی و خان یونس را بمباران کرد و در منطقه معن در خان یونس، در جنوب نوار غزه، نیروهای اشغالگر 7 ساختمان مسکونی را روی ساکنانش آوار کردند. تنها در بمباران دو خانه در خان یونس توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی، ۲۳ شهروند شهید و ده‌ها نفر مجروح شدند.
منابع پزشکی نیز گزارش دادند، تعداد شهدای بمباران رژیم صهیونیستی که خانه خانواده صلاح در منطقه معن واقع در شرق خان یونس را هدف قرار داد، به ۲۳ نفر افزایش یافت و ده‌ها نفر مجروح شدند. همچنین علاوه بر حملات توپخانه‌ای، هواپیماهای اشغالگر کمربندهای آتش را در استان مرکزی، بویژه اردوگاه‌های البریج، المغازی و النصیرات ایجاد کردند.
هلال احمر فلسطین نیز اعلام کرد، بیش از 8 هزار گزارش مفقودی و افراد مانده در زیر آوار در مناطق مختلف غزه به دستشان رسیده ‌است. سخنگوی هلال احمر فلسطین در غزه گفت: تعداد شهدا بیش از توان محدود تیم‌های امداد و آمبولانس‌هاست.
همچنین رژیم اشغالگر در ادامه تجاوزات وحشیانه خود به نوار غزه، دستورات جدیدی را به مردم نوار غزه صادر کرد. ارتش اسرائیل دیروز اعلامیه‌هایی را از هوا بر سر ساکنان اردوگاه البریج و محله‌های جنوب وادی غزه ریخت. اعلامیه‌ها حاکی از آن بود که اشغالگران از شهروندان فلسطینی خواستند این مناطق را تخلیه کرده و از طریق خیابان الرشید به دیرالبلح یا تل السلطان بروند. آویخای ادرعی، سخنگوی ارتش اشغالگر، از طریق حساب کاربری خود در پلتفرم «ایکس» گفت، از ساعت ۱۰ تا ۱۴ تعلیق تاکتیکی داخلی و موقت فعالیت‌های نظامی به ادعای او برای اهداف بشردوستانه در محله شیخ محمد الیمنی (غرب) دیرالبلح اجرا می‌شود.

ادرعی با بیان اینکه جنگ و پیشروی نظامی نیروهای اشغالگر در منطقه خان یونس اجازه تردد غیرنظامیان را از طریق محور صلاح‌الدین در نقاط شمال و شرق شهر خان یونس نمی‌دهد، تصریح کرد: صلاح‌الدین میدان جنگ و رسیدن به آن خطرناک است. وی خاطرنشان کرد: حرکت از مناطق رفح و خان یونس به سمت دیرالبلح و اردوگاه‌های مرکزی از طریق محورهای خیابان رشید البحر - خیابان الشهدای دیرالبلح امکان‌پذیر است.

پیام السنوار درباره دستاوردهای مقاومت

الجزیره نت مطلع شده که یحیی السنوار، رئیس جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در نوار غزه طی دو روز گذشته پیامی مهم و طولانی را برای رئیس و اعضای دفتر سیاسی این جنبش ارسال و در آن اشاره کرده گردان‌های عزالدین القسام نبردی شدید، خشن و بی‌سابقه علیه نیروهای اشغالگر به راه انداخته‌اند و ارتش رژیم صهیونیستی متحمل خسارات جانی و تجهیزاتی سنگینی شده‌ است. به گزارش منابع نزدیک به حماس، السنوار افزوده‌ است گردان‌های القسام در طول جنگ زمینی حداقل ۵۰۰۰ سرباز و افسر را هدف قرار دادند که یک سوم آن‌ها کشته، یک سوم دیگر به شدت مجروح و یک سوم آخر دچار معلولیت‌های همیشگی شده‌اند. در سطح تجهیزات و خودروهای نظامی نیز ۷۵۰ دستگاه به طور کامل یا جزئی از بین رفته‌ است. السنوار گفت که گردان‌های القسام ارتش اشغالگر را نابود کردند و به راه خود برای درهم شکستن آن ادامه می‌دهند و تسلیم شروط اشغالگران نمی‌شوند.
السنوار در این پیام از پایداری مردم فلسطین در نوار غزه قدردانی و خاطرنشان کرد که آنها نمونه‌های بی‌نظیری از فداکاری، قهرمانی، جوانمردی، همبستگی و اتحاد ارائه کردند و این وظیفه رهبری سیاسی است که به سرعت زخم مردم را بهبود بخشد و استواری آنها را تقویت کند. پیام السنوار در پی پیشنهادهای دریافت شده توسط رهبری حماس از اشغالگران از طریق میانجیگران قطری و مصری منتشر شد که مربوط به آتش‌بس موقت بشردوستانه است، این در زمانی است که حماس فراتر از آتش‌بس‌های بشردوستانه به آتش‌بس فراگیر تأکید دارد.

 

افزایش تلفات ارتش رژیم صهیونیستی در غزه

ارتش رژیم صهیونیستی از افزایش شمار کشته‌های خود در جنگ غزه به ۴۸۹ نفر خبر داد. درهمین حال منابع رسانه‌ای فاش کرده‌اند که بخش قابل توجهی از این تلفات در میان افسران درجه‌دار ارتش رژیم اشغالگر هستند. آویخای ادرعی، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی صبح روز دوشنبه اعلام کرد که «نیتای میسلز» سرگرد ذخیره این رژیم اهل مرحووت که در تیپ زرهی ۱۴ ضربتی فعالیت می‌کرد در نبردهای شمال نوار غزه کشته شد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی