هفته چهاردهم لیگ برتر با تساوی استقلال و برد پرسپولیس همراه بود

آبی صدرنشین ماند قرمز صعود کرد

گل‌گهر 1 - استقلال1
گل‌گهر و استقلال از ساعت 15 دیروز، برگزار‌کننده یکی از بازی‌های هفته چهاردهم لیگ برتر در ورزشگاه شهید سردار سلیمانی سیرجان بودند.
ماریوس اوزونیدوس سرمربی یونانی گل‌گهر در این بازی، تیمش را با ترکیب محمدرضا اخباری، ابوالفضل رزاق‌پور، مسیح زاهدی، سامان فلاح، بهنام برزای، علیرضا علیزاده، احمدرضا زنده‌‎روح، حمید بوحمدان، علیرضا کوشکی، مهدی ممی‌زاده و سعید سحرخیزان به میدان فرستاد و جواد نکونام هم سیدحسین حسینی، روزبه چشمی، صالح حردانی، آرمین سهرابیان، کوین یامگا، ابوالفضل جلالی، امید حامدی‌فر، مهدی مهدی‌پور، آرش رضاوند، آرمان رمضانی و مهرداد محمدی را در ترکیب اصلی سفیدپوشان استقلال قرار داد.
در این بازی، پس از اینکه مسابقه در ابتدا در میانه میدان دنبال شد، این گل‌گهر بود که در دقیقه 20 در سمت راست صاحب یک ضربه کاشته شد که ارسال رزاق‌پور به روی دروازه با ضربه سر زاهدی به گل تبدیل شد تا میزبان پیش بیفتد. پس از این گل، سیرجانی‌ها باز هم فرصت داشتند که در دقیقه 33 ارسال خطرناک زنده‌روح از سمت چپ را حسینی به زحمت و در دو مرحله مهار کرد. دقیقه 35 نیز سحرخیزان در پشت محوطه جریمه صاحب توپ شد که شوت این بازیکن با فاصله بسیار کمی از کنار تیرک دروازه به بیرون رفت. در دقیقه 39 هم شوت راه دور بوحمدان با فاصله از کنار تیرک عمودی راهی اوت شد. اما در حالی که نیمه اول با برتری گل‌گهر رو به پایان بود، در دقیقه 45 یامگا از سمت راست وارد محوطه جریمه شد که ضربه او به بدن بازیکن گل‌گهر برخورد کرد و کمک داور مسابقه یک پنالتی به سود استقلال اعلام کرد. خود یامگا پشت توپ ایستاد و آن را برخلاف جهت حرکت اخباری وارد دروازه کرد تا دو تیم با تساوی به رختکن بروند. در نیمه دوم باز هم این گل‌گهر بود که توپ و میدان را دراختیار داشت و حملاتی را به روی دروازه استقلال به‌وجود آورد. دقیقه 57 یک ارسال توسط رزاق‌پور به روی دروازه با ضربه سر زنده روح همراه شد که حسینی به زیبایی این توپ را مهار کرد که البته کمک داور آفساید بازیکن گل‌گهر را اعلام کرد. در ادامه نکونام اولین تعویضش را انجام داد و دقیقه 63 پیمان بابایی را جایگزین محمدی کرد. دقیقه 65 روی اشتباه علیزاده و توپ‌گیری فوق‌العاده بابایی در محوطه جریمه، او توپ را برای رمضانی ارسال کرد و این بازیکن نیز صاحب فرصت بسیار خوبی شد ولی ضربه بغل پای رمضانی را اخباری به زیبایی راهی کرنر کرد. کرنر ارسالی نیز با ضربه سر بابایی از بالای دروازه به بیرون رفت. دقیقه 76 دو تعویض دیگر برای استقلال انجام شد و سعید مهری و جعفر سلمانی به جای مهدی‌پور و جلالی وارد زمین شدند تا بتوانند وضعیت را به سود استقلال بهبود بخشند. در دقیقه 86 هم زبیر نیک‌نفس و گوستاوو بلانکو جایگزین رضاوند و رمضانی شدند. دقیقه 89 استقلال از سمت راست حرکتی را آغاز کرد که پس از دفع ناقص مدافعان گل‌گهر، توپ به بابایی رسید ولی ضربه این بازیکن با اختلاف از کنار دروازه به بیرون رفت. این بازی در نهایت با تساوی 1-1 به پایان رسید تا استقلال باز هم در خارج از خانه متوقف شود.استقلال با این نتیجه 29 امتیازی شد و در صدر ماند.

پرسپولیس 2- شمس آذر 1
پرسپولیس و شمس آذر از ساعت 17:30 دیروز، یکی دیگر از دیدارهای هفته چهاردهم لیگ برتر را در ورزشگاه آزادی تهران برابر هم برگزار کردند. یحیی گل‌محمدی در این دیدار، تیمش را با ترکیب متفاوت‌تری به میدان فرستاد و از علیرضا بیرانوند، فرشاد فرجی، گئورگی گولسیانی ، علی نعمتی، دانیال اسماعیلی‌فر، میلاد سرلک، سروش رفیعی، مهدی ترابی، امید عالیشاه، سعید صادقی و نبیل باهویی بهره برد تا خبری از محمدحسین کنعانی‌زادگان و شهاب زاهدی در جمع نفرات اصلی نباشد. ضمن اینکه مسعود ریگی هم روی نیمکت نشسته بود.
در سمت مقابل، سعید دقیقی سرمربی شمس آذر، از علیرضا جعفرپور، علی آزادمنش، هومن ربیع‌زاده، صادق آلبوصبیح، پوریا سرآبادانی، حسین گودرزی، محمدرضا رضایی، امیرمحمد نسایی، مهدی محمدی، علی‌اصغر اعرابی و عیسی مرادی در ابتدای این مسابقه استفاده کرد.
این بازی با یک موقعیت برای تیم میهمان آغاز شد و شوت مرادی با واکنش بیرانوند همراه شد و او توپ را جمع کرد. در دقیقه هشت هم شوت سرلک از بالای دروازه به بیرون رفت. پرسپولیسی‌ها که به‌دنبال پیروزی در این دیدار بودند، در ادامه فشار بیشتری به روی دروازه شمس آذر ایجاد کردند اما قزوینی‌ها اجازه کار را به آنها ندادند تا اینکه در دقیقه 2+45 ارسال اسماعیلی‌فر از نقطه کرنر با ضربه سر گولسیانی همراه شد که توپ از خط گذشت و تبدیل به گل شد تا پرسپولیس پیروز به رختکن برود. گل پرسپولیس با اعتراض شدید دقیقی همراه شد تا کوپال ناظمی داور بازی او را از زمین اخراج کند. با شروع نیمه دوم، شمس آذر برای به تساوی کشاندن بازی وارد میدان شد و در دقیقه 48 پس از خطای هندی که علی نعمتی در محوطه جریمه انجام داد، داور اعلام پنالتی کرد  که  بیرانوند ضربه سرآبادانی را با تشخیص مسیر دفع کرد اما در ادامه گودرزی روی ریباند دروازه را باز کرد تا بازی مساوی شود. در دقیقه 51 ضد حمله پرسپولیس با پرتاب دست بیرانوند انجام شد که عالیشاه پاس را به ترابی داد اما ضربه آرام این بازیکن را گلر شمس آذر گرفت. دقیقه 62 با خطایی که نعمتی روی بازیکن شمس آذر انجام داد، او کارت زرد دومش را گرفت تا پرسپولیس 10 نفره شود و کار قرمزها سخت شود. دقیقه 72 اسماعیلی‌فر با توپ‌ربایی تیمش را در موقعیت قرار داد و پاسی که به باهویی رسید با ضربه آرام او به مدافع شمس آذر خورد و به کرنر رفت. دقیقه 73 ترابی در گوشه محوطه جریمه توپ را گرفت و شوت خود را به سمت دروازه زد که با واکنش جعفرپور و کمک تیر دروازه این تیم گل نشد. دقیقه 81 باهویی در محوطه جریمه شمس آذر سرنگون شد که داور پنالتی اعلام کرد و گولسیانی که پشت توپ ایستاده بود، با فریب گلر شمس‌آذر، ضربه خود را به سمت راست دروازه زد و پرسپولیس را پیش انداخت. دقیقه 84 گل محمدی چهار تعویض همزمان انجام داد و مسعود ریگی، سینا اسدبیگی، محمد مهدی احمدی و وحدت هنانوف را به جای سرلک، ترابی، صادقی و باهویی وارد زمین کرد تا تیمش را دفاعی کند. دقیقه 89 هم شهاب زاهدی جایگزین عالیشاه شدو این بازی با نتیجه 2-1 به سود پرسپولیس به پایان رسید تا این تیم از بحران فرار کند.
پرسپولیس با این نتیجه 25 امتیازی شد و به رده سوم صعود کرد.

 اولین برد استقلال خوزستان
و باخت سپاهان 8 نفره!
هفته چهاردهم لیگ برتر، دیروز با برگزاری چهار مسابقه دیگر نیز پیگیری شد. در یکی از این بازی‌ها، پیکان و فولاد در ورزشگاه شهید دستگردی تهران به مصاف هم رفتند که این بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید. بازی نساجی و هوادار هم در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر با تساوی 2-2 خاتمه یافت. محمد میری (۸)، کریم اسلامی (۴+۴۵) برای هوادار و امیرمهدی جانملکی (۷۷) و فرزاد زامهران (۸۹) برای نساجی گلزنی کردند. استقلال خوزستان در ورزشگاه غدیر اهواز، 2-1 مس رفسنجان را شکست داد تا شاگردان سید سیروس پورموسوی به اولین بردشان در این فصل دست پیدا کنند. محمود مطلق‌زاده (45+1 پنالتی) و علیرضا کاظمی (۸۴) برای استقلال خوزستان و میثم تیموری (۷۴) برای مس رفسنجان گلزنی کردند. دیدار سپاهان و آلومینیوم نیز در ورزشگاه نقش جهان اصفهان با برتری 1-صفر آلومینیوم به پایان رسید تا شاگردان ژوزه مورایس دومین شکست شان را متحمل شوند. در این بازی عارف حاجی عید (80) برای اراکی‌ها گلزنی کرد. نکته قابل توجه این مسابقه اخراج رضا اسدی، برایان دابو و محمد کریمی از سپاهان توسط سید وحید کاظمی داور مسابقه بود تا زردپوشان اصفهانی، 8 نفره بازی را به پایان برسانند!

دو بازی امروز هفته چهاردهم لیگ برتر
هفته چهاردهم لیگ برتر، امروز با برگزاری دو دیدار دیگر از ساعت 15 به پایان می‌رسد که در یکی از آنها ملوان در ورزشگاه سیروس قایقران انزلی، میزبان تراکتور است تا دو تیم پرطرفدار فوتبال ایران برابر هم قرار بگیرند. قوهای سپید که در این فصل شگفتی ساز لیگ شده‌اند، در آخرین بازی‌شان مس رفسنجان را 4-1 شکست دادند تا 22 امتیازی شوند. سرخپوشان تبریزی هم که تنها تیم بدون مساوی لیگ برتر هستند، سه برد پیاپی داشته‌اند تا 24 امتیازی باشند و حالا باید دید نبرد پاکو خمس و مهدی تارتار چه نتیجه‌ای در بر خواهد داشت. صنعت نفت هم در ورزشگاه تختی آبادان، پذیرای ذوب آهن است. شاگردان عبدالله ویسی پس از تساوی بدون گل با شمس آذر 11 امتیازی شدند و شاگردان محمد ربیعی هم پس از تساوی بدون گل با فولاد 21 امتیازی هستند.

جستجو
آرشیو تاریخی