مقامات صهیونیستی مصاحبه با اسیران اسرائیلی را ممنوع کردند

رسوایی صهیونیست‌ها با اعترافات یک اسیر

بعد از رسوایی صهیونیست‌ها در اظهارات اولین گروه اسرای آزاد شده در مورد خوش رفتاری و شفقت گروه حماس، مقامات صهیونیستی مصاحبه با اسیران اسرائیلی را ممنوع کردند

فائزه سادات یوسفی
خبرنگار


با وجود آنکه رژیم صهیونیستی می‌کوشد از انعکاس اخبار مرتبط با اسیران و در نهایت شرایط مطلوب و انسانی آنها نزد حماس، ممانعت به عمل آورد اما همچنان اخبار درز شده در رسانه‌ها واقعیت‌های انکار نشدنی را به تصویر می‌کشد. در جدیدترین رخداد، اذعان زندانیان زن اسرائیلی که در آخرین مبادله آزاد شده‌اند، نشان می‌دهد برخلاف شایعه پردازی و دروغ سازی‌های رژیم صهیونیستی، در طول اسارت با آنها بسیار انسانی رفتار شده است.
روز گذشته منبع خبری القدس به نقل از یکی از این اسرا نوشت: «زنان برای رزمندگان حماس، مقدس هستند و برای همین مانند ملکه با زنان اسیر رفتار می‌کنند.» او در ادامه برای تشریح این موضوع گفت: «آنها برای اینکه با ما برخورد نکنند، دست خود را در پارچه‌ای می‌پیچیدند. زیرا از نظر آنها، دست زدن به زنان حرام است.»
این سخن به خوبی اتهامات مقامات رژیم صهیونیستی را مبنی بر تعرض و آزار جنسی نسبت به اسرای زن اسرائیلی رد می‌کند و نشان می‌دهد حماس طبق آموزه‌های اسلام با زنان رفتار کرده و با آنها به عنوان میهمان برخورد می‌کند.
همچنین، آلموگ گلدشتاین، ۴۸ ساله، شامگاه جمعه در مصاحبه با کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی اظهار داشت که آنها حتی نسبت به جان زندانیان نگران بوده و با بدن هایشان از آنها در برابر حملات خشونت‌آمیز اسرائیل محافظت می‌کردند. این اسیر زن گفت: «ما از آنها در مورد ترس از کشته شدن توسط حماس می‌پرسیدیم ولی آنها به ما می‌گفتند: ما قبل از مرگ شما می‌میریم، با هم می‌میریم (...) اگر چنین شد، ما با هم می‌میریم، زیرا نزدیک شما هستیم. ما با شما هستیم.»
این اسیر درباره دو پسر خردسال خود نیز گفت: «آنها مشغول بازی و نقاشی بودند و حتی نگهبانان ما با کاغذ برخی بازی‌ها را به آنها یاد می‌دادند.»
آگام دختر گلدشتاین، اسیر دیگر نیز طی اظهاراتی بیان داشت: «نتانیاهو می‌خواست حماس را نابود کند. اما اگر دو نگهبانی را که با من بودند بکشید، من چه می‌شوم و کجا خواهم رفت؟ در اینجا، از ما پرسیده می‌شود، اسرا بدون کسانی که آنها را دستگیر کردند، به کجا خواهند رفت. من به شما می‌گویم چه می‌شود: آنها با آتش نیروهای خودمان کشته می‌شوند. همان طور که در روزهای اخیر نیز اخباری در این خصوص منتشر شد.» اشاره او به اخباری است که اخیراً منتشر شد و حاکی از آن بود، ارتش اسرائیل سه اسیر صهیونیست را در غزه «به اشتباه» کشته است.
 
دومینوی باطل شدن
دروغ پردازی‌های رژیم
رژیم صهیونیستی از همان ابتدای حملات جنون‌آمیز خود تلاش کرد که با به خدمت گرفتن ترفند دروغ پردازی و تحریف، از گروه مقاومت حماس دژخیم‌سازی کرده و جنایات خونبار خود را نزد افکار عمومی توجیه کند. اما دیری نپایید که این ترفند با آگاهی جهانی و به تبع آن تظاهرات اعتراض‌آمیز گسترده و ابراز همبستگی مردم جهان با فلسطین فرو ریخت و ترفند پوچ رژیم را فی البداهه مهار کرد.
در گام دوم و بعد از رسوایی صهیونیست‌ها در اظهارات اولین گروه اسرای آزاد شده در مورد خوش رفتاری و شفقت گروه حماس، مقامات صهیونیستی به طور علنی مصاحبه با اسیران اسرائیلی را ممنوع کردند تا اخبار مربوط به رفتار انسان دوستانه حماس کاملاً از دید همگان پنهان گشته و روایت‌های خود ساخته به جای واقعیت‌ها به مردم تلقین شود.
این در حالی است که در مقابل، رژیم صهیونیستی کشته شدن اسیران را جزئی از هزینه‌های جانبی جنگ در قالب «پروتکل هانیبال» یا تئوری «شلیک به خودی» می‌داند و با اینکه ابایی از کشته شدن آنها طی عملیات‌ها ندارد ‌اما همچنان می‌کوشد بر اجرایی شدن آن سرپوش گذارد. اما اظهارات یکی از خلبانان نیروی هوایی ارتش اسرائیل در مورد استفاده از این پروتکل در هفتم اکتبر برای جلوگیری از انتقال اسرای اسرائیلی به غزه، این ماجرا را فاش و ثابت کرد که جان اسرای اسرائیلی هیچ بهایی در ازای پیشبرد مقاصد رژیم ندارد.

جستجو
آرشیو تاریخی