رهبر جنبش انصارالله خطاب به تل آویو: «چشمانمان در باب المندب باز است»

تلنگر یمنی‌ها به وجدان‌های خفته عربی

رهبر جنبش انصارالله یمن در بخش‌هایی از سخنرانی سالگرد روز شهید، ضمن هشدار به رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه «در باب‌المندب و دریای سرخ چشمانمان باز است، گفت: دنبال کشتی‌های اسرائیلی می‌گردیم اما آنان از ترس جرأت نمی‌کنند پرچم‌هایشان را روی کشتی بالا ببرند.»

امیر فرشباف
خبرنگار


سید عبدالملک الحوثی، رهبر جنبش انصارالله یمن در بخش‌هایی از سخنرانی سالگرد روز شهید، ضمن هشدار به رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه «در باب‌المندب و دریای سرخ چشمانمان باز است و دنبال کشتی‌های اسرائیلی می‌گردیم اما آنان از ترس جرأت نمی‌کنند پرچم‌هایشان را روی کشتی بالا ببرند»، به انتقاد از برخی حکام عربی منطقه به دلیل عدم حمایت کافی از فلسطین پرداخت و گفت: «نظام‌های عربی، فاقد جدیت و اراده لازم برای مقابله با آنچه در غزه می‌گذرد هستند.»
به گزارش المیادین، الحوثی درخصوص فقدان اقدام عملی برخی دولت‌های منطقه در مقابله با جنایات دولت صهیونیستی در غزه خاطرنشان کرد: نشست اضطراری اخیر سران عربی- اسلامی در ریاض درخصوص اتفاقات فلسطین، هیچ موضع مشخصی به دنبال نداشت. بیانیه این اجلاس سران توسط اسرائیلی‌ها مورد تمسخر قرار گرفت. می‌گویند نشست سران عربی - اسلامی شامل تمام مسلمانان می‌شود؛ ولی نتیجه آن تنها صدور بیانیه و محکومیت لفظی است، آیا قدرت ۵۷ کشور مسلمان با بیش از یک و نیم میلیارد جمعیت همین است؟
حصر خفه کننده ملل عربی باید شکسته شود
رهبر جنبش انصارالله در بخش دیگری از سخنانش، با اشاره به ضرورت شکستن حصر ملل عربی تأکید کرد «کسانی هم هستند که با دیدن این صحنه‌های ناگوار در فلسطین همچنان وجدانشان مرده و خوابیده است»، درحالی که «محاصره خفه کننده ملل عربی توسط اسرائیل ادامه دارد و هیچ حرکت جدی‌ای برای ارسال کمک‌های بشردوستانه صورت نمی‌گیرد».
وی همچنین با اشاره به آمادگی رزمندگان یمنی در دفاع از مردم فلسطین خاطرنشان کرد: اگر گذرگاه زمینی برای رسیدن به فلسطین اشغالی فراهم شود، صدها هزار مجاهد یمنی برای مقابله مستقیم با دشمن صهیونیستی وارد میدان نبرد خواهند شد.
انفعال زمینه ساز تداوم اشغالگری
سید عبدالملک الحوثی، رهبر انصارالله درحالی به انتقاد از برخی دولت‌های عربی منطقه پرداخت که مقاومت یمن از ابتدای جنگ تاکنون چندین عملیاتی موشکی و پهپادی علیه اسرائیل داشته، اما دولت‌های مذکور نه تنها تمایلی به اقدام جدی علیه رژیم صهیونیستی ندارند؛ بلکه در مواردی حتی دست به اقداماتی در جهت حفظ منافع رژیم صهیونیستی زده‌اند. رهگیری موشک‌های مقاومت عراق و یمن توسط برخی دولت‌های عربی، درکنار تداوم و حتی افزایش فروش نفت و تأمین منابع انرژی اسرائیل توسط برخی دولت‌های منطقه ازجمله رخدادهای تأمل برانگیز این روزها بوده که حاکی از منطق دوگانه حاکم بر روابط این دولت‌ها با رژیم صهیونیستی است.
برحسب این منطق دوگانه، از یک سو، به محکومیت لفظی و ابراز نگرانی اکتفا می‌شود و از سوی دیگر، نه تنها از مقاومت، حمایت میدانی صورت نمی‌گیرد؛ بلکه حتی تن به اقداماتی مانند تحریم اقتصادی رژیم صهیونیستی هم داده نمی‌شود، درحالی که این رویکرد، ازقضا مهم‌ترین عامل تداوم جنگ و چراغ سبزی ضمنی به گسترش جنایت علیه ملت فلسطین و سایر ملل اسلامی است. تحولات میدانی و تجربه تاریخی مقاومت نشان داده محکومیت لفظی و صدور بیانیه به هیچ وجه کافی نیست و باید از تمام ابزارهای ممکن در راه مبارزه با اشغالگری و هویت زدایی از قدس استفاده شود.

جستجو
آرشیو تاریخی