سید حسن نصرالله در مراسم روز شهید:

چشم‌هایتان به میدان باشد نه به سخنرانی‌ها

دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی به مناسبت روز شهید به تحولات فلسطین اشغالی پرداخت و تأکید کرد که دولت امریکا مدیریت کننده جنگ در نوار غزه است و رژیم صهیونیستی با ارتکاب جنایات علیه غیرنظامیان ضربه سختی را بر پیکر خود وارد کرده است.
به گزارش ایرنا، سید حسن نصرالله در سخنرانی خود، درباره اهداف صهیونیست‌ها گفت: «دو رویداد در حال تشدید است؛ اول تجاوز صهیونیست‌ها به غیرنظامیان غزه و دوم پاسخ قهرمانانه و بزرگ مقاومت فلسطین به نیروهای دشمن. تجاوزاتی که در غزه رخ می‌دهد یک تحول خطرناک، بزرگ و استثنایی است و این جنایات بیانگر انتقام وحشیانه اسرائیل است. جنایات رژیم اشغالگر ماهیت وحشیانه آن را مشخص می‌کند و برجسته‌ترین اهداف آن تحت سلطه خود درآوردن مردم منطقه و سرنگونی اراده حق طلبی است. هدف از این جنایات همچنین سوق دادن مردم به سمت تسلیم شدن و فراموشی سرزمین، اسیران، اماکن مقدس و فلسطین است.»
سید حسن نصرالله گفت: «اشغالگران با جنایات خود در غزه و کشتار عمدی و وحشیانه، لبنان را مورد خطاب قرار می‌دهند. رژیم اشغالگر دوباره مرتکب اشتباه می‌شود و تمام اهداف آن شکست خواهد خورد و کشتارهای تاریخ، از جمله کشتار دیر یاسین، گواه آن است.» او همچنین تأکید کرد: «فرهنگ مقاومت با وجود کشتارها نسل به نسل رشد کرد تا اینکه در ۷ اکتبر به اقدام بزرگ گردان‌های القسام منجر شد. جنایات اشغالگران در دهه‌های گذشته و حتی تجاوز ژوئیه، لبنانی‌ها را مجبور به ترک و دست کشیدن از مقاومت نکرد.»

ضربه مهلک به پروژه عادی سازی
دبیرکل حزب‌الله همچنین با انتقاد از برخی مطالبی که در رسانه‌های عربی منتشر می‌شود، گفت: «برخی نویسندگان عرب هستند که متأسفانه خواسته یا ناخواسته به اهداف اسرائیل کمک می‌کنند، اما این نیز شکست خواهد خورد. اسرائیلی‌ها باید از دستیابی به اهداف خود ناامید شوند، نه ملت‌های ما که ثابت کرده‌اند انتخاب آنها پیروزی، آزادی و عزت است.»
وی با اشاره به اینکه «دشمن با این جنایات خسارات زیادی به خود وارد می‌کند، از جمله اینکه چهره وحشیانه‌ واقعی‌اش آشکار می‌شود» گفت: «رژیم اشغالگر ضربات مهلکی به پروژه‌های عادی‌سازی روابط که به دنبال آن بود وارد کرده است و از این پس موضع ملت‌های ما در رد این عادی‌سازی شدیدتر خواهد بود. همچنین تغییر در افکار عمومی جهانی، بویژه افکار عمومی غربی، همان‌طور که در ایالات متحده و اروپا درحال اتفاق افتادن است، بسیار مهم و حائز اهمیت است.» سید حسن نصرالله گفت: «رژیم اشغالگر تحت فشار زمان است و دیگر جز از سوی رژیم امریکا و سپس رژیم انگلیس حمایت نمی‌شود. کسی که می‌تواند جلوی این تجاوز را بگیرد، مدیریت کننده این تجاوز است، منظور ما امریکا است. رزمندگان مقاومت با وجود واقعیت دردناک موجود، با سربلندی با قوی‌ترین تیپ‌های نخبه می‌جنگند و این نشان‌دهنده ناتوانی اسرائیل است. اسرائیل به هیچ دستاوردی که بتواند به مخاطبان خود ارائه دهد، دست نیافته است.»
 
حمله پهپادهای یمنی
به اهداف اسرائیلی
دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به اقدامات غافلگیر کننده مقاومت در خلال طوفان الاقصی گفت: «خلاقیت مقاومت تعیین کننده است و چشم‌ها امروز به میدان نبرد دوخته شده است. اشغالگران نمی‌توانند تصویری از «پیروزی» برای خود و یا تصویر «شکست» برای مقاومت ارائه دهند. تشدید مقاومت در کرانه باختری ممکن است اشغالگران را مجبور به عقب‌نشینی از برخی از مناطق در مرزهای غزه و لبنان کند.»
دبیرکل حزب‌الله لبنان در بخش دیگری از سخنرانی خود به حملات موشکی و پهپادی یمن به سرزمین‌های اشغالی اشاره کرد و گفت: «حمله نیروهای یمن به اهداف اسرائیلی با موشک و پهپاد، پیامدهای مهمی دارد. اهمیت حمایت نیروهای مسلح یمن از فلسطین این است که آنها در عین حال یک ارتش و یک مقاومت هستند و در نتیجه این حملات دشمن مجبور شد بخشی از پدافند هوایی، گنبدهای آهنین و موشک‌های پاتریوت خود را از جنوب و شمال فلسطین به ایلات منتقل کند. حملات رزمندگان دلاور یمن و در نتیجه کوچ شهرک‌نشینان به فشار بیشتر بر کابینه نتانیاهو منجر شد.»
سید حسن نصرالله در ادامه با اشاره به ملحق شدن مقاومت اسلامی عراق به عملیات طوفان الاقصی با هدف قرار دادن پایگاه‌های اشغالگران امریکا در سوریه و عراق تصریح کرد: «عملیات مقاومت عراق علیه اهداف امریکایی در حمایت از فلسطینی‌ها و در خدمت ایده آزادی عراق و سوریه است. امریکایی‌ها اعتراف کردند که ۴۶ حمله به پایگاه‌های آنها در سوریه و عراق صورت گرفته و ۵۶ سرباز زخمی شده‌اند. عملیات مقاومت عراق بیانگر شجاعت قابل توجه در مقابل امریکایی‌هایی است که ناوهای هواپیمابر آنها منطقه را پر کرده است.»
وی همچنین درباره نقش سوریه در محور مقاومت گفت: «سوریه بار بسیار بزرگی را به دوش می‌کشد و علاوه بر موقعیت تعیین‌کننده، رزمندگان مقاومت و جنبش‌های مقاومت را در آغوش می‌گیرد و پیامدهای آن را نیز به دوش می‌کشد.»
دبیر کل حزب‌الله لبنان همچنین خاطرنشان کرد: «امریکایی‌ها تهدیداتی را برای فشار به مقاومت در عراق، یمن و لبنان ارسال کردند و از هر کانالی برای رساندن پیام خود استفاده کردند. اگر امریکایی‌ها می‌خواهند این عملیات علیه آنها متوقف شود، باید تجاوز به غزه را متوقف کنند.»
سید حسن نصرالله در بخش دیگری از اظهاراتش به نقش جمهوری اسلامی ایران در محور مقاومت اشاره کرد و افزود: «اگر قدرتی برای مقاومت در لبنان و فلسطین و دیگر گروه‌های مقاومت در منطقه وجود دارد، به برکت رهبری ایران است. ایران از هیچ حمایتی از مقاومت دریغ نکرد تا مردم منطقه علیرغم همه تهدیدها پایداری کنند. ایران به نمایندگی از گروه‌های مقاومت تصمیم نمی‌گیرد، بلکه حامی و پشتیبان آنها باقی خواهد ماند.»
وی درباره حملات مقاومت لبنان به سرزمین‌های اشغالی گفت: «عملیات مقاومت اسلامی در لبنان با وجود تمام اقدامات پیشگیرانه اشغالگران ادامه دارد. در عملیات مقاومت در سطح اقدامات کمی و کیفیت تسلیحات، مانند استفاده از پهپادهای تهاجمی و نوع موشک‌ها، پیشرفت‌هایی صورت گرفته است. مقاومت اسلامی در لبنان استفاده از موشک‌های برکان حامل نیم تن مواد منفجره را در عملیات خود آغاز کرده و عملیات آن علیه رژیم اشغالگر در عمق فلسطین اشغالی بهبود یافته است.»
دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه با اشاره به اینکه «اشغالگران به افزایش سطح حملات مقاومت اذعان کردند»، تأکید کرد: «این مسأله باعث افزایش سطح اضطراب آنها و در پی آن افزایش سطح تهدیدات علیه لبنان شد. جبهه جنوب با فلسطین اشغالی به عنوان یک جبهه فشار باقی خواهد ماند و ما باید محیطی که مقاومت را تقویت می‌کند تحسین کنیم. در لبنان به استثنای برخی مواضع غیر عادی، موضع کلی در همبستگی با غزه و حمایت یا درک عملیات مقاومت وجود دارد. موضع کلی در لبنان حمایتی است و این حمایت جبهه جنوب را به یک جبهه مؤثر و تأثیرگذار تبدیل می‌کند.»
دبیرکل حزب‌الله لبنان در پایان با اشاره به اینکه «اسرائیل پس از ۷ اکتبر، با اسرائیل قبلی متفاوت است و مرحله آتی این مسأله را ثابت می‌کند»، تصریح کرد: «دشمن گیج شده و این سردرگمی در اظهارات متناقض نتانیاهو منعکس شده است. زمان به نفع دشمن نیست و رژیم اشغالگر در میدان و در تسخیر غزه و همچنین تغییر در افکار جهانی ناکام بوده و از گسترش جبهه‌ها بیم دارد. همه عوامل، از جمله پرونده اسرا، دشمن را تحت فشار قرار می‌دهد و ما باید به این کار ادامه دهیم و این مردم غزه هستند که بیشترین بار را به دوش می‌کشند. نباید بگذاریم دشمن با وجود کشتارهایی که مرتکب می‌شود، به اهداف خود دست پیدا کند. ما با همه شهدای خود عهد می‌بندیم که این راه را ادامه دهیم تا اهداف و دستاوردهایشان را حفظ کرده و به پیروزی آینده برسیم و این در حال محقق شدن است.»

جستجو
آرشیو تاریخی