خبر

 فردا؛ کمانداران در دور حذفی آسیا
کمانداران ریکرو ایرانی با صعود از دور مقدماتی رقابت‌های قهرمانی آسیای تایلند، فردا در دور حذفی سیبل‌ها را نشانه می‌گیرند. رقابت‌های تیراندازی با کمان قهرمانی آسیا از امروز در تایلند شروع شد و کمانداران ریکرو ایران با پشت‌سر گذاشتن دور مقدماتی، فردا در دور حذفی مسابقه می‌دهند. صادق اشرفی دور مقدماتی با امتیاز 668 دهم شد. او با استراحت دور اول مسابقات حذفی، سه‌شنبه در دور دوم به مصاف برنده دیدار بوتان و عراق می‌رود. رضا شبانی هم با امتیاز 668 و دوازدهمی دور مقدماتی، بعد از استراحت دور اول مسابقات حذفی، سه‌شنبه به مصاف برنده دیدار فیلیپپن و قطر می‌رود. محمدحسین گلشنی که با امتیاز 662 نفر بیست‌وششم دور مقدماتی شد، با استراحت دور اول، سه‌شنبه به مصاف برنده دیدار مغولستان و ترکمنستان می‌رود. فائز محمدی مقدماتی را با امتیاز 636 و چهل‌و‌نهمی تمام کرد تا در دور اول مسابقات حذفی، امروز به مصاف کماندار اماراتی برود.
تیم ریکرو مردان با ترکیب رضا شبانی، صادق اشرفی و محمدحسین گلشنی و امتیاز 1998 و چهارمی دور مقدماتی، با استراحت دور اول، چهارشنبه در یک‌هشتم‌ نهایی به مصاف تیم هنگ‌کنگ می‌رود.
 

اعزام تیم کانوپولو زنان به سنگاپور
تیم اصفهان خروشان، نماینده بانوان ایران در مسابقات کانوپولو قهرمانی آسیا عازم سنگاپور شد.این رویداد روزهای ۱۸ تا ۲۱ آبان برگزار می‌شود و تیم اصفهان با ترکیب شیوا مولوی‌نیا به عنوان مربی و ورزشکار، الهه پورعبدیان، ستایش پیرنجم‌الدین، فاطمه جلیلیان، آتوسا اسلامی، شیوا لکزایی، عطیه سلیمانی و مریم غفاری ورزشکاران عازم  شده به این مسابقات هستند.در این دوره تیم‌های چین‌تایپه، هنگ‌کنگ، ایران، ژاپن، مالزی و سنگاپور حضور دارند که در یک گروه به صورت دوره‌ای آغاز می‌شود و پس از آن تیم‌های برتر در دور یک‌چهارم نهایی، نیمه نهایی و فینال رقابت خواهند کرد.


استارت تست دوپینگ
در لیگ برتر والیبال
افسران سازمان مبارزه با ‌دوپینگ، به درخواست سازمان لیگ فدراسیون والیبال ازهفته سوم لیگ برتر مردان، تست دوپینگ از بازیکنان را استارت زدند. محسن ترابی سرپرست سازمان لیگ فدراسیون والیبال در این باره می‌گوید: «ما از سازمان لیگ درخواست نمونه‌گیری از بازیکنان در همه هفته‌ها را داشتیم که نمونه‌گیری از هفته پیش و بازی هورسان رامسر با ایفاسرام اردکان به میزبانی رامسر شروع شد. همه تلاش ما برای حضور آنها در بازی‌های تمام هفته‌های رفت و برگشت لیگ برتر است که به دلیل همزمانی با لیگ‌های رشته‌های دیگر شاید بعضی هفته‌ها به صورت رندم در بعضی شهرها حاضر شوند و از بازیکنان دو تیم تست بگیرند. اما افسران ستاد مبارزه با دوپینگ برای مرحله پلی‌آف در سالن رقابت‌ها مستقر می‌شوند.»
 
صفایی پرافتخارترین ورزشکار شد
ملیحه صفایی، شطرنج‌باز نابینای ایرانی با کسب چهار مدال طلای پاراآسیایی هانگژو عنوان پرافتخارترین ورزشکار کاروان فرزندان ایران لقب گرفت. او بعد از پوکر طلا می‌گوید: «این برای من یک افتخار بزرگ است. در هانگژو ۲ مدال طلای تیمی و انفرادی در بخش استاندارد و ۲ مدال تیمی و انفرادی در بخش رپید کسب کردم. این حاصل یک کار تیمی و چند ساله بود. پشت این افتخارات افراد زیادی هستند.

در هفته سوم لیگ بسکتبال
 کدام تیم به صدر می‌رود؟
هفته سوم رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال امروز با دیدار حساس و مهیج مهرام و طبیعت در شهرقدس استارت می‌خورد.  مهرام در این فصل با فرزادکوهیان، سرمربی سابق ذوب‌آهن به توافق رسیده است. او هم با آمدنش به تهران سجاد مشایخی را به تهران آورد، بازیکنی که سه فصل است او را در اصفهان همراهی کرده است. در کنار این بازیکن نام‌هایی چون سجاد پذیرفته، محمد جمشیدی امتیازآورترین بازیکن لیگ، پیترگریگوریان، متین جلالیان و... بازیکنان جوانی‌اند که سال‌هاست برای مهرام بازی می‌کنند و این بار می‌خواهند جام قهرمانی را بعد از مدت‌ها در پایان فصل جدید به خانه ببرند. هر چند در مسیر این قهرمانی تیم‌های قدرتمندی چون ذوب‌آهن، شهرداری گرگان و طبیعت را پیش رو دارند. اما امروز ساعت چهارعصر با یکی از این تیم‌های مدعی یعنی طبیعت باید بازی کنند. تیم تازه وارد لیگ برتری سعید داورپناه، آرمان زنگنه و محمد شهریان را جذب کرده و در کنار یار خارجی‌شان به نام جردن با دو برد پیاپی استارت زده‌اند. البته مهرامی‌ها برای اینکه از تیم‌های رقیب عقب نیفتند به تازگی نیز یک سنتر امریکایی به نام  او.دی آنوسیکه را جذب کرده تا امروز به میدان بفرستند. این بازیکن ۲متر و ۳ سانتیمتری در هفته گذشته به تهران آمد و نخستین تمرین خود را با مهرام انجام داد.

جستجو
آرشیو تاریخی