اعتراض گرگ ایرانی به نایب ‌قهرمانی‌اش

هادی چوپان، قهرمان سال قبل رقابت‌های مستر المپیا، بعد از نایب‌‌قهرمانی رقابت‌های ۲۰۲۳ در کالیفرنیای امریکا با اعتراض به رأی داوران سالن را ترک کرد.
در حالی که با پایان رقابت ۹ نفر برتر حاضر در فینال مستر المپیا انتظار می‌رفت هادی چوپان قهرمان شود، اما درک لانسفورد امریکایی با رأی داوران به قهرمانی رسید و هادی چوپان ملقب به گرگ ایرانی هم نایب‌‌قهرمان شد. براندون کری امریکایی و سامسون دائودا انگلیسی هم  به صورت مشترک سوم شدند.
هادی چوپان که توقع تکرار قهرمانی را داشت، وقتی اسم  لانسفورد امریکایی به‌عنوان قهرمان مسابقات و برنده ۴۰۰ هزار دلار  مستر المپیا اعلام شد، در اعتراض به رأی داوران صحنه را ترک کرد و حتی عکس دسته‌جمعی هم نگرفت. این کار چوپان در حالی صورت گرفت که رقبایش سال قبل بعد از اعلام اسم او به‌عنوان قهرمان مستر المپیا به چوپان تبریک گفته بودند. هادی چوپان، بدنساز شاخص ایران که تا به حال نقره مستر المپیا را نداشت، حالا سری مدال‌هایش با یک طلا، یک نقره و دو برنز کامل شد.
این شکست برای «گرگ ایرانی» که از برد امسال خود مطمئن بود و هوادارانش به او ایمان داشتند، غیرقابل قبول بود. یکی از طرفداران او با شکایت از نتیجه کسب‌شده نوشت:‌ «بزرگ‌ترین سرقت اینجا رقم خورد.» کاربر عصبانی دیگری هم نوشت: «سرقت شرم‌آور!»

 

جستجو
آرشیو تاریخی