رقابت برای انتشار سریع تر نام سرمربی تیم ملی والیبال

نفر اول نیمکت کیست؟

به قول معروف «نه به بار است، نه به دار» خیلی‌ها در خبرهایشان سعید معروف را روی نیمکت تیم ملی نشاندند تا اگر چند روز دیگر این شایعه رنگ واقعیت گرفت، بگویند: «دیدید! خبر را اول ما زدیم.» بدون شک تمرکز اصلی این روزهای فدراسیون والیبال روی انتخاب سرمربی تیم ملی است اما تا به این لحظه هیچ چیز قطعی نشده است و قطعاً در صورتی که سعید معروف یا یک نفر دیگر روی نیمکت تیم ملی  بنشیند سایت رسمی فدراسیون اطلاع‌رسانی می‌کند.
در حالی که  محمدرضا داورزنی بعداز خط کشیدن روی اسم  لوران تیلی، استفان آنتیگا، مارسلو مندز، آندره‌آ آناستازی، رنان دال زوتو، فیلیپ بلین، خاویر وبر، رادوستین استویچف با عدم توافق دو طرف در لیست گزینه‌های سرمربی تیم ملی، روی انتخاب سرمربی از بین ویتالی هینن، بلنجینی، پیاتزا، آلکنو، سعید معروف و پیمان اکبری تمرکز کرده است. او بعد از جلسه 5 ساعته کمیته فنی در حال بررسی برنامه‌های این 5 مربی است تا بالاخره سرمربی را انتخاب کند. البته سه مربی خارجی، هینن، بلنجینی و پیاتزا همچنان مشکل قرارداد با باشگاه را دارند و مربی خارجی چهارم، آلکنو تنها فردی است که نه تیم ملی دارد و نه قرارداد باشگاهی، بنابراین خیلی‌ها او را به نیمکت تیم ملی نزدیک‌تر می‌دانند. از طرف دیگر بین پیمان اکبری و سعید معروف دو گزینه ایرانی، سعید معروف بجز تجربه مربیگری بقیه  شاخصه‌های مدنظر فدراسیون اعم از انگیزه، اقتدار، قدرت رهبری، توانایی فنی، خودباوری، مقبولیت، شناخت ظرفیت‌ها و استعدادها، آشنایی با رقبا، انعطاف‌پذیری تا اهل تعامل و آشنایی کامل با زبان انگلیسی را دارد. با این حساب فدراسیون ظاهراً با قرار گرفتن مربیان کاربلد خارجی کنار معروف، برای پوشش  ضعف او مشکلی ندارد.
 حرف‌های سعید معروف به داورزنی و تمایل او برای کمک به تیم ملی در پستی به جز پاسوری تیم ملی، خیلی‌ها را مطمئن کرد که او هدفی جز سرمربیگری ندارد.
 البته صحبت‌های داورزنی درباره مقبولیت سعید معروف و علاقه مردم به سعید معروف هم این مسأله را تأیید می‌کند، با این حال داورزنی هنوز هم حرف از بررسی برنامه می‌زند و انتخاب سرمربی جدید را به برنامه 5 ساله گزینه‌ها موکول می‌کند. او حتی دیروز وقتی شایعه سرمربیگری قطعی سعید معروف در تیم ملی والیبال  روی خروجی یکی از سایت‌ها رفت، به ایران گفت: «هنوز سرمربی جدید تیم ملی انتخاب نشده و باید برنامه کاندیداها کاملاً بررسی شود و بعد تصمیم بگیریم.» بعداز این مسأله حتی سایت فدراسیون والیبال در واکنشی خبر مذاکره رئیس فدراسیون با 6 گزینه سرمربیگری تیم ملی ادامه دارد را منتشر کرد.با این حساب تا وقتی خبر سرمربیگری سعید معروف از سایت فدراسیون اعلام نشده، این خبر در حد شایعه است وبس.

 

جستجو
آرشیو تاریخی