پرتابگر طلایی دیسک هانگژو نگران معافیت و حقوق نیست

رسولی همه کارها را به داوری سپرد

مهری رنجبر
خبرنگار

حسین رسولی، قهرمان پرتاب دیسک بازی‌های آسیایی این روزها، علاوه‌بر استراحت، به کارهای عقب مانده‌اش رسیدگی می‌کند. کارهایی که خستگی‌اش به قول خودش بیشتر از تمرین است: «آن‌قدر کار دارم که بیشتراز تمرین خسته می‌شوم.»
او حالا سودای سهمیه المپیک 2024 پاریس را دارد.اما هنوز تمرین را جدی شروع نکرده است. چرا که رسولی باید اول درخواستش را به فدراسیون بدهد و قرارداد ببندد، بعد کار را استارت بزند. خودش می‌گوید: «من با مربی‌ام صحبت کرده‌ام، اما مربی گفت باید بیایی فدراسیون و درخواست ماساژور، فیزیوتراپ بدهیم و در جلسه با سرپرست فدراسیون هم بگوییم چه چیزهایی لازم داریم و بعد قرارداد ببندیم و کار را شروع کنیم.»
او با مدال طلای بازی‌های آسیایی، کارت معافیت خدمت سربازی را در جیبش دارد و حتی اسمش مثل بقیه قهرمانان در لیست استخدام هم هست. البته رسولی این کارها را یعنی برقراری حقوقش تا معافیت سربازی و استخدامش را به سرپرست فدراسیون سپرده است: «من درباره معافیت سربازی با آقای افشین داوری صحبت کردم، او گفت نیازی نیست کاری کنی، خودم نامه‌نگاری می‌کنم. قرار است از این ماه هم حقوق بدهند. من در واقع پیگیری همه کارها را به آقای داوری سپردم، حتی زمینی را که استاندار مرکزی قولش را به‌عنوان پاداش قهرمانی در بازی‌های آسیایی هانگژو به من داده بود هم قرار است او پیگیری کند.»
حسین رسولی این روزها جدای از انجام کارهای عقب‌افتاده، ریکاوری و سر کردن روزها کنار خانواده و انتظار برای شروع اردوهایش، سری هم به مدارس استان مرکزی می‌زند تا دانش‌آموزان را برای پیگیری اهدافشان تشویق کند: «من این روزها به مدارس سر می‌زنم و با دانش‌آموزان صحبت می‌کنم، البته آنها را برای حضور در دوومیدانی تشویق نمی‌کنم، بلکه می‌گویم برای هدف بزرگشان تلاش کنند، چرا که با تلاش به هدف می‌رسند.»

داوری: نامه پیگیری را زده‌ام
افشین داوری، سرپرست فدراسیون دوومیدانی پیگیری پاداش استانداری به پرتابگر دیسک را تأیید می‌کند: «من مستقیم با استاندار مرکزی صحبت نکردم اما با هیأت استان و معاون اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی صحبت کردم که قول پیگیری دادند و پروسه سیستم اداری باید طی شود. آنها به فکر پاداش حسین هستند و کار رابرایش انجام می‌دهند.»
به گفته او، نامه معافیت سربازی حسین رسولی برای دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها فرستاده شده: «نامه درخواست معافیت سربازی حسین رسولی را برای دفتر امورمشترک فدراسیون‌ها فرستاده‌ایم که تا آخرش پیگیری می‌شود، برای استخدام هم اول باید کارت معافیت رسولی بیاید و بعد نامه استخدام را می‌زنیم.»
یکی از درخواست‌های حسین حقوق ماهیانه بود که سرپرست فدراسیون تصمیم‌گیری در این‌باره را به کمیته فنی واگذار کرده: «من قصه حقوق ملی‌پوشان را به کمیته فنی سپرده‌ام تا درباره حقوق دوومیدانی‌کاران تا المپیک تصمیم‌گیری کند، البته به نتایجی هم رسیده‌اند، باید ببینیم چه تصمیمی گرفته‌اند. من تابع کمیته فنی هستم.»

جستجو
آرشیو تاریخی