به صدور روادید امیدواریم

اوجاقی: ووشوکاران آماده‌تر از هانگژو هستند

فائزه زمانی
خبر‌نگار

 تیم ملی ووشو این روزها برای حضور در مسابقات جهانی امریکا تمرین می‌کند. تقریباً همین یک ماه پیش بود که ووشوکاران در بازی‌های آسیایی به میدان رفتند، حالا این‌بار در مأموریتی سخت‌تر باید پا به مسابقات جهانی بگذارند البته اگر امریکا روادید تیم ملی را صادر کند.
امیر اوجاقی مربی تیم ملی امیدوار است در فاصله 10 روز مانده به مسابقات ویزای شاگردانش هرچه زودتر صادر شود تا از بلاتکلیفی در بیایند.
او حالا امیدوار است امریکا هرچه سریع‌تر روادید تیم ملی را صادر کند: «اردوی پایانی تیم ملی درحال برگزاری است اما هنوز روادید ملی‌پوشان صادر نشده است و امیدوارم در این 2-3 روزه خبر خوش بهمان بدهند.
تا الان 12 مرحله اردو داشته‌ایم و ملی‌پوشان آمادگی خوبی دارند، فدراسیون هرچه لازم بوده را در اختیارمان گذاشته است و حالا فقط منتظر روادید هستیم.»
اوجاقی معتقد است شاگردانش در مسابقات جهانی نتیجه‌ای بهتر از بازی‌های آسیایی خواهند گرفت: «در واقع ما در هانگژو اسیر بدشانسی شدیم. برای مثال طلای صددرصد محسن محمدسیفی را با ناعدالتی از دست دادیم. حریف چینی او چندین خطا انجام داد که داوران آن را نادیده گرفتند. محسن در فنون کشتی و درگیری خیلی خوب است اما الکساندر داور قزاقستانی مسابقه اصلاً اجازه کار نمی‌داد و تا محسن به حریف چینی نزدیک می‌شد بازی را متوقف می‌کرد.
به هر حال هرچه بود گذشت و بچه‌ها این سری آمادگی ذهنی و بدنی بهتری دارند و مطمئن هستم که در سکوی مسابقات جهانی نتیجه‌ای بهتر از بازی‌های آسیایی هانگژو خواهیم گرفت.»
او در واکنش به اینکه عده‌ای تیم ملی را در زمان هدایت حسین اوجاقی برادرش، سرحال‌تر می‌دانند، گفت: «هرکسی نظری دارد، حسین برادر من است و جزو مربیان خبره ووشو جهان است. کارنامه هر دو ما مشخص است. به هیچ عنوان از این صحبت‌ها ناراحت نمی‌شوم و افتخار هم می‌کنم اگر برادرم موفق‌تر از من باشد و قطعاً از او درس خواهم گرفت. این صحبت‌ها فقط انگیزه من را بیشتر می‌کند.»

جستجو
آرشیو تاریخی