برنز آسیا؛ اولین مدال تاریخی راگبی زنان

 تیم‌ملی راگبی زنان ایران در بازی رده‌بندی هفت نفره قهرمانی آسیایی، «آسیا ترافی»، به میزبانی دوحه قطر با شکست گوام به مدال برنز رسید.
زنان ایران دور مقدماتی با شکست قطر میزبان و ازبکستان به نیمه‌نهایی صعود کردند، اما در بازی نیمه‌نهایی مقابل هند باختند و به بازی رده‌بندی رفتند که با پیروزی 10 - صفر مقابل گوام برای اولین‌بار روی سکوی سومی آسیا ایستادند. تیم امارات با بازیکنان خارجی‌اش با شکست هند قهرمان شد و هند هم دوم.
حدیث احمدی، ستایش شجاعی، شیدا اسکندری، شقایق جاذبی، مهدیه دهقان، مهدیه کریمی، زهره عینی (کاپیتان)، اسما فخری، اسما باباجانی، گلاره سهیلی، نگین ذاکری و زهرا ایزانلو در ترکیب تیم‌ملی راگبی زنان ایران بودند که با سرمربیگری زهرا قربانی مسابقه دادند و دنیا هنری، زهره طالبی و زینب صابری جزو کادر فنی بودند که قربانی را همراهی کردند.
 تیم‌ملی مردان ایران با سه پیروزی و تنها یک شکست بین 15 تیم، نهم آسیا شدند. این تیم در جدول عجیب رقابت‌ها تنها با یک باخت به تیم چند‌ملیتی بحرین، فرصت حضور در جمع ۸ تیم پایانی را از دست داد و در ادامه تیم‌های عراق، مغولستان و اردن را برد و نهمی را گرفت. تایلند در قسمت مردان با پیروزی مقابل بحرین قهرمان شد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی