در جلسه دیروز شورای شهر تهران اعلام شد

قرارداد خرید دوهزار دستگاه اتوبوس منعقد می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: ساخت واگن‌های مترو آغاز و مقرر شد که پس از تفاهم با طرف چینی میزان واگن‌های وارداتی به هزار و ۵۰ دستگاه برسد. به گزارش فارس، مهدی چمران در یکصدوهشتادوهفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه روز سه‌شنبه شهردار تهران به شورا دعوت خواهد شد تا گزارش سفر به چین را ارائه دهد، افزود: هزار دستگاه اتوبوس تفاهم شده که هم قیمت خوبی دارد و هم آماده است و می‌توانند خریداری و به ناوگان وارد کنند. هر یک از این اتوبوس‌ها ۱۰ تا ۱۲ میلیارد تومان قیمت دارد که دولت باید برای خرید آنها کمک کند، چراکه شهرداری به تنهایی نمی‌تواند خرید این تعداد را انجام دهد.چمران گفت: ساخت واگن‌های مترو نیز آغاز و مقرر شد که تفاهم برای افزایش واگن‌ها به هزار و ۵۰ دستگاه برسد.
چمران با بیان اینکه نرخ وسایل حمل و نقل عمومی را باید شورا تصویب کند، تأکید کرد: ما دنبال می‌کنیم که نرخ‌ تاکسی‌های اینترنتی در شورا به تصویب برسد. سرویس‌های مدارس هم که توسط شهرداری و سازمان تاکسیرانی مشخص شده، در قرارداد با مدارس و والدین در حال فعالیت هستند و مشکلی وجود ندارد. تپسی و مابقی تاکسی‌ها باید خود پاسخگو باشند.
امضای حدود ۱۵ قرارداد و تفاهمنامه در چین
در این جلسه، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: هیأتی از چین تا یک ماه آینده به تهران سفر خواهند کرد تا قرارداد خرید هزار دستگاه اتوبوس تک کابین برقی و هزار دستگاه اتوبوس ۲ کابین گازسوز نهایی شود.سیدجعفر تشکری هاشمی با اشاره به سفر تیم مدیریت شهری پایتخت به چین و دستاوردهای این سفر، اظهار کرد: به نمایندگی شورا و با تأکید رئیس شورا در این سفر حضور داشتم. در ۱۰ روز سفر، از ۱۳ شهر چین که هر یک در حوزه حمل‌ونقل و محیط زیست ظرفیت‌هایی داشتند، بازدید شد. حدود ۱۵ قرارداد و تفاهمنامه به امضا رسید تا فعالیت‌هایی به نفع مردم به ثمر برسد.او با اشاره به پیش‌پرداخت ۱۵ درصد از هزینه خرید ۶۳۰ دستگاه واگن، یادآور شد: علاوه بر اینکه تعداد واگن‌ها به ۷۹۱ دستگاه رسید تفاهماتی برای افزایش آن به هزار و ۵۰ دستگاه انجام شد.
افزایش ۳۳ درصدی مسافران مترو
نسبت به ۲ سال قبل
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه تعداد مسافران مترو در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۳۰۸ میلیون نفر و در سال گذشته ۴۰۹ میلیون نفر بوده است، گفت: میزان افزایش مسافران ۳۳ درصد بوده است.مهدی پیرهادی با بیان اینکه ۴۹۲ میلیون سفر در سال ۱۴۰۰ و ۶۶۴ میلیون سفر در سال ۱۴۰۱ در مترو به ثبت رسیده است، گفت: به ازای هر سفر در مترو ۲۲ سنت در مصرف سوخت صرفه‌جویی می‌شود که این تعداد سفر معادل هفت هزار میلیارد تومان بوده است.
ضرورت ایجاد پنجره واحد برای ارائه خدمات غیرحضوری در شهرداری تهران
یک عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران بر لزوم تهیه پنجره واحد برای خدمات غیرحضوری شهرداری تهران تأکید کرد. به گزارش ایسنا، علی اصغر قائمی در جریان بررسی لایحه ایجاد درگاه صدور مجوزها، گواهی‌ها، استعلامات و خدمات غیرحضوری شهرداری تهران گفت :ما شهرداری را مکلف کردیم که الزاماتی ایجاد شود تا مردم تمام خدمات را در یک نقطه دریافت کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی