معمای قتل هولناک زوج سینمایی در ویلای زیبادشت

رد خون بر شام آخر


جنایت در خانه ویلایی
ساعت 23 شنبه 22 مهر، خبر کشف اجساد این زوج هنرمند از سوی دخترشان به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 گزارش شد و پس از حضور مأموران انتظامی در محل جنایت واقع در ویلای شخصی شان در منطقه زیبادشت فردیس تیمی از کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی البرز، متخصصان پزشکی قانونی، تیم تشخیص هویت، بازپرس ویژه قتل به‌همراه رئیس پلیس آگاهی منطقه و دادستان فردیس راهی محل حادثه شدند و تحقیقات را آغاز کردند.
 جسد مهرجویی مقابل آشپزخانه و جسد همسرش در اتاق خواب کنار تخت افتاده بود. شواهد اولیه حاکی از آن بود که عامل یا عاملان قتل با چوب ضرباتی به سر داریوش مهرجویی وارد کرده‌اند و همچنین با جسم تیز و برنده ضربات مهلکی به بدن و به خصوص گردن مقتولان وارد کرده بودند. پلیس می‌گوید آثار دفاعی روی بدن این زوج وجود ندارد. اما شاهدان از شکستگی برخی اندام‌ها و آثار مقابله با عاملان قتل به خصوص روی بدن همسر مهرجویی خبر داده‌اند.هرچند سرقت مهمی از خانه رخ نداده بود اما گفته شده دو حلقه النگوی طلا و دو گوشی تلفن همراه مقتولان سرقت شده است که این موضوع انگیزه جنایت برای سرقت را کمرنگ می‌کند.
از آنجا که این خانه ویلایی آخرین خانه در کوچه بود بعد از آن یک زمین بایر قرار داشت که بلافاصله پلیس با سگ‌های آموزش دیده خود به بررسی این محل پرداختند تا چنانچه عاملان قتل از این محل وارد خانه شده باشند سرنخ‌هایی پیدا شود.
همچنین  دستور بررسی تصاویر تنها دوربین مداربسته نصب شده در بالای در خانه ویلایی نیز صادر شده تا شاید ردی از متهمان به دست آید.
 صدور دستور قضایی
 و بازداشت مظنونان
حسین فاضلی هریکندی رئیس کل دادگستری البرز نیز بلافاصله دستور رسیدگی ویژه به این پرونده را صادر کرد و ظهر دیروز نیز حسین ناصر خاکی دادستان عمومی و انقلاب فردیس از دستور بازداشت چند مظنون خبر داد و گفت: عده‌ای مظنون به قتل وجود دارد که شناسایی شدند و دستور دستگیری آنها صادر شده است.
 وی اضافه کرد: براساس گزارش پزشکی قانونی پس از انجام کالبد‌شکافی، علت فوت مرحوم مهرجویی و همسرش خونریزی شدید به دلیل جراحات وارده به واسطه برخورد چاقو یا جسم برنده و نوک تیز به بدن اعلام شده است. البته ضرباتی با چوب یا جسم سخت نیز به سر مرحوم مهرجویی برخورد کرده که منجر به شکستگی سر نشده و علت فوت نبوده است.فاضلی‌هریکندی گفت: طبق گزارش پزشکی قانونی فرضیه‌ها در مورد تجاوز در مورد هر دو نفر از مقتولین منتفی است.
رئیس کل دادگستری استان البرز تأکید کرد: دستورات قضایی برای شناسایی و دستگیری عامل یا عوامل این جنایت در سریع‌ترین زمان ممکن به مقامات قضایی و انتظامی استان البرز صادر شده است و تأکید می‌شود از هر گونه گمانه‌زنی در خصوص مسبب یا مسببین این جنایت تا زمان روشن شدن ابعاد پرونده خودداری شود.

 انتشار استوری عجیب
 از همسر مهرجویی
شنبه شب و ساعاتی قبل از این جنایت یک استوری منتسب به وحیده محمدی فر از سوی یک سایت خبری منتشر شد که نشان می‌داد او از تهدید جانی خود توسط فردی با چاقو که لهجه ایرانی نداشته و پشت در خانه‌اش آمده بوده خبر داده و عنوان کرده بود مدتی قبل نیز سنتور معروف داریوش مهرجویی و تعدادی از لوازم داخل ویلا به سرقت رفته است؛ پیامی که برخی اظهار داشتند متن آن در بهمن سال قبل نوشته شده است.این در حالی است که رئیس کل دادگستری البرز تأکید کرده بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد در خصوص ورود غیرقانونی به ویلای مرحوم مهرجویی و سرقت لوازم آنها شکایتی مطرح نشده بود.

 نقش اتباع  در قتل‌ها تأیید نشده است
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز در این باره گفت: نقش اتباع غیرایرانی در قتل مهرجویی و همسرش مشخص نیست و این ادعا تأیید نشده است.
سیروس دهقان شیری افزود: قاتل یا قاتلان این حادثه هنوز شناسایی نشده‌اند و تحقیقات پلیس در این زمینه به صورت جدی آغاز شده است و نتیجه تحقیقات در زمینه این قتل‌ها در اسرع وقت اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 

کشف اثر انگشت در محل جنایت
سردار محمد قنبری رئیس پلیس آگاهی کشور با حضور در خانه ویلایی مهرجویی گفت: بررسی‌ها نشان می دهد هیچگونه آثار ورود به زور در خانه دیده نشده است و هیچ کدام از درها و پنجره‌ها شکسته نشده است و این موضوع احتمال آشنا بودن عاملان قتل را بیشتر می‌کند. از سوی دیگر آثار انگشتی در خانه پیدا شده که به احتمال زیاد متعلق به قاتلان باشد و این سرنخ در کشف پرونده کمک زیادی به ما خواهد کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی