برگزیدگان سی‌وپنجمین جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان معرفی شدند

کنایه اکبر عبدی به اپوزیسیون خارج‌نشین

آرزوی جهانی بدون جنگ برای کودکان
آیین اختتامیه با پخش کلیپی از کودکان و شهر اصفهان آغاز شد. پس از ادای احترام به شهید قاسم سلیمانی و شهدای مدافع حرم توسط نوجوانانی که پیراهن خادمی امام رضا(ع) را به تن داشتند، سرود شعار این دوره از جشنواره یعنی «بچه‌ها به سمت قله» توسط دختر و پسرهای خردسال اجرا شد. مجید زین‌العابدین به عنوان اولین سخنرانی، در صحبت‌ کوتاهی از همراهان جشنواره تشکر کرد. پس از معرفی برگزیدگان بخش بین‌الملل، آیین بزرگداشت منوچهر والی‌زاده، دوبلور پیشکسوت با پخش تصاویری از «لوک خوش‌شانس» و «داستان اسباب‌بازی‌ها» برگزار شد.
والی‌زاده با اشاره به ۶۵ سال کار مستمر در دوبلاژ، آرزو کرد تا زنده است بتواند در این حرفه فعالیت کند. علی‌قاسم‌زاده شهردار اصفهان به عنوان دیگر سخنران مراسم از راه‌اندازی پردیس سینمایی مخصوص کودکان و جشنواره و همچنین سرزمین کودک تا سال آینده خبر داد. او در نهایت خطاب به فیلمسازان گفت: «از شما خواهشمندم که کمک کنید نسل امروز ما با گذشته‌اش پیوند برقرار کند، هر نسلی که از گذشته خودش عبور کند محکوم به فناست. نگذاریم که قدمت کهن ایرانی نادیده گرفته شود.
نکته بعد ایجاد امید به آینده است. اگر امید به آینده از یک ملت گرفته شود آن ملت محکوم به فناست.»
پس از پخش اجرای زنده توسط علی نظری طولابی خواننده نوجوان به زبان‌های کردی، لری و ترکی و در ادامه با معرفی برگزیدگان بخش فیلم کوتاه و پویانمایی، محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی از ابقای مجید زین‌العابدین و شهر اصفهان به عنوان دبیر و محل برگزاری جشنواره برای سال آینده خبر داد. او از راه‌اندازی بنیاد ملی پویانمایی سینما، زنگ سینما و تقویت فعالیت صندوق سرمایه‌گذاری سخن گفت و در نهایت از مظلومیت کودکان غزه گفت: «وظیفه ما و هنرمندان این است که این اتفاقات را ثبت و ضبط کنیم.»
در ادامه با پخش کلیپی از بازی‌ فردوس کاویانی و آتیلا پسیانی در سریال نمایشی «محله برو بیا» بخش نکوداشت هنرمندان فقید برگزار شد. نکوداشت بهرام دهقانیار آهنگساز موسیقی‌های خاطره‌انگیز برنامه‌های کودک دهه شصت و هفتاد، با همراهی مرضیه برومند و اکبر عبدی برگزار شد. برومند از ماندگار شدن آثارش در خاطرات به واسطه موسیقی دهقانیار گفت و اکبر عبدی آرزو کرد هیچ کودکی در هیچ جای جهان جنگ را تجربه نکند.
عبدی همچنین در بخشی از صحبت‌هایش گفت: «آنهایی که در مورد مسائل داخلی کشور ما دخالت می‌کنند، شما اگر بلدی خودت بیا اینور آب و مشکلات رو حل کن، نه اینکه بنشینی آن طرف آب و اظهارنظر کنی.»
رونمایی از پوستر هفتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران و عکس یادگاری داوران کودک و نوجوان با حضور ملیکا زارعی - خاله شادونه - بخش پایانی مراسم اختتامیه بود.
جستجو
آرشیو تاریخی