تظاهرات گسترده در دفاع از مردم غزه در اقصی نقاط دنیا برگزار شد

مردم جهان طرف فلسطین ایستادند

در حالی که جنایات رژیم صهیونیستی در سراسر غزه و همچنین کرانه باختری ادامه دارد، بنا بر فراخوانی که هفته پیش حماس اعلام کرد و از مسلمانان و حامیان فلسطین در جهان خواست در تظاهرات روز جمعه (دیروز) به حمایت از مردم فلسطین و ساکنان غزه که زیر آتشبار ارتش رژیم صهیونیستی هستند، برخیزند، روز گذشته راهپیمایی های گسترده ای در آسیا، اروپا و امریکا در حمایت از مردم فلسطین برگزار شد.
به گزارش ایرنا، هزاران نفر از مردم عراق در حالی که کفن بر تن کرده بودند به خیابان‌ها رفتند و با تجمع در میدان التحریر بغداد پرچم رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند. در یمن نیز هزاران نفر از مردم این کشور در راستای حمایت از مقاومت فلسطین و غزه در شهر صنعا راهپیمایی کردند. جوانان لبنانی و پناهندگان فلسطینی ساکن لبنان هم در مرز لبنان با فلسطین اشغالی حضور یافتند تا همبستگی خود را با ملت فلسطین ابراز کنند.
 تصاویر منتشر شده نشان می داد که گروهی از این جوانان تلاش می کردند با بالا رفتن از دیوار مرزی خود را به سرزمین‌های اشغالی رسانده و به نیروهای مقاومت فلسطین بپیوندند. در همین راستا هزاران شهروند اردنی با بسته شدن بزرگراه منتهی به مرز با فلسطین اشغالی پای پیاده به سمت مرز به راه افتاده اند تا همبستگی خود را با ملت و مقاومت فلسطین ابراز دارند.
در پاکستان نیز مردم مسلمان این کشور پس از اقامه نماز جمعه در شهرهای بزرگ و کوچک در حمایت از عملیات رزمندگان فلسطین به خیابان‌ها رفته و ضمن ابراز همبستگی با مردم غزه، حمایت غرب از تهاجم اسرائیل و سکوت مجامع بین‌المللی را محکوم کردند. در قطر هم تعداد زیادی از شهروندان در حمایت از مردم غزه و محکومیت تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند. صدها بحرینی و هزاران نفر از مردم ترکیه نیز تظاهرات مشابهی را برگزار کردند. شماری از مردم کویت هم در مقابل پارلمان این کشور در حمایت از فلسطین و غزه شعار دادند.
همچنین در شبکه‌های اجتماعی تصاویری از تظاهرات صدها تن از مردم مالزی در کوالالامپور در حمایت از فلسطینی‌ها منتشر شد. تظاهرات مشابه دیگری در نزدیکی سفارت رژیم صهیونیستی در توکیوی ژاپن برگزار شد اما مأموران امنیتی ژاپن با حمله به راهپیمایان که پرچم‌های کشورهای اسلامی را در دست گرفته بودند مانع از نزدیک شدن آنان به این سفارتخانه شدند.  
در اروپا هم در حالی که برخی کشورها تجمع حمایتی از مردم فلسطین را ممنوع کرده بودند، تظاهرات هایی برگزار شد. در فرانسه روز پنج شنبه تظاهرات‌کنندگان در میدان جمهوری پاریس گردهم آمدند. بسیاری از حاضران پرچم های فلسطین را در دست داشتند. همچنین پرچم جمهوری اسلامی ایران نیز در تظاهرات مردم پاریس به چشم می خورد.  در آلمان نیز تظاهرات مشابهی انجام شد.  خبرگزاری آسوشیتدپرس تظاهرات دیگری در حمایت از فلسطین و غزه در کانبرای استرالیا را گزارش کرد. در امریکا هم
بعد از ظهر پنج شنبه، گروهی از دانشجویان کالج بروکلین در شهر نیویورک در حمایت از مردم فلسطین گرد هم آمدند.
این در حالی است که شب گذشته پلیس نیویورک همزمان با احتمال برگزاری تجمعات و راهپیمایی در حمایت از فلسطین در حالت آماده باش قرار گرفت. صدها تونسی هم به نشانه حمایت از فلسطینیان ساکن نوار غزه و مقاومت فلسطین به خیابان‌ها رفتند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی