4 ایستگاه قطار شهری در تهران با حضور رئیس‌جمهور افتتاح شد

ایستگاه جدید مترو مزین به نام «شهید آرمان علی‌وردی»

روز گذشته در مراسمی با حضور رئیس‌جمهور، 4 ایستگاه جدید در خطوط 6 و 7 مترو افتتاح و همزمان حفاری مکانیزه تونل خط 10 مترو تهران نیز آغاز شد. آیت‌الله رئیسی با حضور در ایستگاه «شهید آرمان علی‌وردی» در منطقه کوهسار، ضمن افتتاح رسمی این ایستگاه در خط 6 مترو تهران، با قطار به ایستگاه «شهران» رفت تا این ایستگاه نیز به شکل رسمی افتتاح شود. مراسم افتتاح ایستگاه شهید علی‌وردی با حضور خانواده این شهید برگزار شد و رئیس‌جمهور پیشنهاد کرد تابلویی از زندگینامه این شهید والامقام در ورودی ایستگاه نصب شود.

روز گذشته در مراسمی با حضور رئیس‌جمهور، 4 ایستگاه جدید در خطوط 6 و 7 مترو افتتاح شد و همزمان حفاری مکانیزه تونل خط 10 مترو تهران نیز آغاز شد. آیت‌الله رئیسی با حضور در ایستگاه «شهید آرمان علی‌وردی» در منطقه کوهسار، ضمن افتتاح رسمی این ایستگاه در خط 6 مترو تهران، با قطار به ایستگاه «شهران» رفت تا این ایستگاه نیز به شکل رسمی افتتاح شود. مراسم افتتاح ایستگاه شهید علی‌وردی با حضور خانواده این شهید برگزار شد و رئیس‌جمهور پیشنهاد کرد تابلویی از زندگینامه این شهید والامقام در ورودی ایستگاه نصب شود.
همزمان با این مراسم ایستگاه‌های «شهرزیبا» در خط 6 و «میدان کتاب» در خط 7 مترو تهران نیز به بهره‌برداری رسیدند. با افتتاح این 4 ایستگاه، ۹ کیلومتر به شبکه ریلی پایتخت اضافه و حدوداً ۷۰ هزار سفر نیز به مترو افزوده می‌شود.
قدردانی از همت مجموعه شهرداری
آیت‌الله رئیسی در مراسم افتتاح 4 ایستگاه جدید با بیان اینکه برای عرض خداقوت و قدردانی از زحمات دست‌اندرکاران این پروژه در اینجا حضور یافتم، گفت: همتی که امروز در مجموعه شهرداری تهران برای ارتقای رفاه و آسایش مردم مشاهده می‌شود، شایسته قدردانی است. رئیس جمهور افزود: امروز محور تلاش‌های مسئولان محترم شهرداری تهران رفع دو مشکل جدی ترافیک و آلایندگی در حوزه حمل و نقل است و شاهد تلاش شبانه‌روزی دست‌اندرکاران همه بخش‌های مرتبط در شهرداری در این زمینه هستیم.
آیت‌الله رئیسی با قدردانی از گام‌های بلند برداشته شده برای توسعه خطوط مترو و افزایش مستمر ایستگاه‌هایی که به بهره‌برداری می‌رسند، اظهارکرد: در کنار بهره‌برداری از ایستگاه‌های جدید، تأمین واگن‌های مورد نیاز نیز از دیگر اقداماتی است که موجب ارتقای بهره‌وری مترو و در نتیجه کاهش زمان و صرفه‌جویی در هزینه‌های حمل و نقل خواهد شد.

برقی کردن اتوبوس و موتور با جدیت دنبال می‌شود
رئیس جمهور از اقدامات شهرداری تهران در زمینه تأمین اتوبوس نیز قدردانی و تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات در دست اقدام در زمینه تسهیل تردد، صرفه‌جویی در هزینه‌ها و کاهش آلایندگی، برقی کردن اتوبوس‌ها، تاکسی‌ها و موتورها در تهران است که امسال آغاز شده و در سال آینده کار به شکل جدی‌تر پیش خواهد رفت.
آیت‌الله رئیسی همچنین از رئیس و اعضای شورای شهر تهران و همه کارگران، مهندسان و دست‌اندرکاران شهرداری تهران که به تسریع اجرای طرح‌های مرتبط با حوزه حمل و نقل در تهران کمک می‌کنند، قدردانی و اظهار کرد: مترو یکی از بهترین وسیله‌ها برای کاهش زمان و هزینه‌های سفر و نیز کمک به مدیریت آلایندگی شهری است و در ضمن آن به عنوان یک وسیله حمل و نقل امن و کم‌خطر به کاهش حوادث رانندگی و حمل و نقل نیز کمک می‌کند.

 دولت حامی شهرداری و مردم
رئیس‌جمهور همت و تلاش شهرداری تهران در بهبود کیفیت زندگی، رفع مشکلات و افزایش رفاه مردم تهران را پراهمیت ارزیابی و تأکید کرد: دولت به عنوان یک حمایتگر خود را حامی شهرداری و مردم می‌داند و تمامی دستگاه‌های دولتی چه در تهران به عنوان پایتخت، چه در کلانشهرها و چه در شهرهای کوچک به شهرداری‌ها برای حل مشکلات مردم کمک می‌کند.
آیت‌الله رئیسی ایجاد قرارگاه ساخت مسکن، نوسازی بافت‌های فرسوده، توسعه فضای سبز شهری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی را از دیگر اقدامات مهم و قابل تقدیر شهرداری تهران برشمرد و گفت: مقابله با آسیب‌های اجتماعی یکی از اقدامات مهم در راستای بهبود شاخص‌های زندگی در شهر تهران و رفاه مردم است که باید مورد حمایت دولت، قوه قضائیه و تمامی دستگاه‌های ذیربط باشد تا بر زیبایی، سلامت و کیفیت معابر شهری افزوده شود.

ضرورت همکاری استانداری و شهرداری
رئیس جمهور همکاری استانداری و شهرداری تهران را ستود و با تأکید بر لزوم پرهیز از اختلاف و دوگانگی بین دستگاه‌ها، تصریح کرد: هرکسی که در کشور مسئولیتی دارد باید تلاش کند تا در راستای حل مشکلات مردم و توسعه خدمات گام‌های مؤثری بردارد، چون مردم تحمل دیدن اختلافات و دوگانگی‌ها را ندارند.
آیت‌الله رئیسی در همین زمینه افزود: مردم علاقه‌مند دیدن تلاش شبانه‌روزی دستگاه‌های مختلف در راستای حل مشکلات و پیشرفت کشور هستند.
همچنین علیرضا زاکانی، شهردار تهران در این مراسم به تلاش بیش از دو سال گذشته شهرداری تهران در راستای نگاه کلان و دغدغه‌های دولت در زمینه ترافیک و تأمین مسکن اشاره کرد و گفت: در دسترس قرار دادن خدمات و هوشمندسازی و مطلوبیت حمل‌ونقل عمومی چون مترو، اتوبوس، ون و تاکسی در دستور کار ما بوده و هست و در این راستا طول خطوط فعال مترو در آینده نزدیک از 280 کیلومتر به بیش از 300 کیلومتر افزایش خواهد یافت.

 

بــــرش

طوفان الاقصی؛ حماسه بزرگ مقاومت
رئیس‌جمهور در ابتدای سخنان خود در این مراسم با تجلیل از رشادت، شهامت، ایستادگی، ابتکار عمل و خلاقیت مجاهدین فلسطینی در عملیات غرورآفرین طوفان‌الاقصی گفت: حماسه بزرگی که مجاهدین جریان مقاومت در فلسطین خلق کردند، نشان داد که شاید بتوان مدتی سرزمینی را اشغال و مردم آن را آواره کرد، اما ظلم پایدار نیست و بالاخره کسانی که مظلوم واقع شدند به ستوه می‌آیند. آیت‌الله رئیسی اظهار امیدواری کرد، خداوند به مجاهدین راه خدا در فلسطین توفیق دهد که به حق واقعی خودشان و مردم مظلوم فلسطین که همانا آزادسازی همه این سرزمین است، دست‌یافته و جهان شاهد فتح و نصرت نهایی فلسطینیان باشد.

جستجو
آرشیو تاریخی