حوادث جهان

21 کشته در سقوط اتوبوس گردشگران ایتالیایی

سقوط یک دستگاه اتوبوس حامل گردشگران از روی پلی در شهر «ونیز» ایتالیا منجر به مرگ دست‌کم ۲۱ نفر از جمله دو کودک شد. به گزارش یورونیوز، مقامات آتش‌نشانی می‌گویند در جریان این حادثه که شامگاه سه‌شنبه رخ داد، اتوبوس پس از انحراف از جاده و سقوط از بالای پل، روی خطوط آهن در منطقه «مستره» افتاد و آتش گرفت.پس از این حادثه، فعالیت راه‌آهن ونیز هم متوقف شده است.
همچنین بنابر گزارش بی‌بی‌سی، پنج اوکراینی، یک آلمانی و راننده ایتالیایی از جمله کشته شدگان هستند. «لوئیجی بروگنارو»، شهردار ونیز این حادثه را یک تراژدی عظیم توصیف کرد. این اتوبوس برای انتقال گردشگران میان ونیز و یک اردوگاه در نزدیکی «مارگِرا» اجاره شده و در حال بازگرداندن گردشگران به اردوگاه بود.
برخی گزارش‌ها حاکی است اتوبوس که سوخت آن گاز متان بوده بعد از افتادن روی کابل‌های برق آتش گرفته است.

 
طغیان رودخانه در تایلند

مردم تایلند در روزهای اخیر به دلیل بارندگی‌های شدید موسمی با شرایط بسیار سختی روبه‌رو شده‌اند.  به گزارش ان‌اچ‌کی، فروریختن خاکریز یک رودخانه باعث جاری شدن سیل عظیمی شده است.  پس از شکسته شدن خاکریز رودخانه‌ای در اثر باران‌های شدید، حجم زیادی آب، مناطق مسکونی در استان «سوخوتای» در شمال این کشور را فرا گرفت.  
مقامات می‌گویند بیش از ۱۰۰۰ خانوار تحت تأثیر این شرایط قرار گرفته‌اند.  مقامات و ساکنان محلی برای مهار طغیان آب رودخانه از کیسه‌های شنی استفاده کردند.

 
تهدید عروس و داماد عراقی به مرگ

شمار قربانیان حادثه آتش‌سوزی در مراسم عروسی در حمدانیه استان «نینوا»ی عراق در حالی به ۱۱۹ نفر رسیده است که عروس و داماد اظهار داشته‌اند از سوی بستگان قربانیان تهدید به مرگ شده‌اند.
به گزارش اسپوتنیک، افرادی که طی روزهای اخیر جان خود را از دست دادند به دلیل سوختگی‌های شدید در بیمارستان بستری شده بودند.
در همین حال، جمعیت هلال احمر عراق هفته گذشته اعلام کرد که بیش از ۴۵۰ نفر در اثر این آتش سوزی کشته یا زخمی شده‌اند.
یکی از مشاوران وزیر کشور عراق گفت که نتیجه کمیسیون تحقیقاتی نشان داده این آتش‌سوزی تصادفی بوده است.
همچنین الجزیره به نقل از وزارت کشور عراق گزارش داده است که بسیاری از افراد حاضر در این مراسم به دلیل بسته بودن خروجی‌های اضطراری تالار عروسی جان خود را از دست داده‌اند. مقامات عراق ۱۴ نفر از جمله صاحب تالار عروسی را در ارتباط با این حادثه دستگیر کرده‌اند.

جستجو
آرشیو تاریخی