عامل قتل در کهریزک رضایت گرفت

گروه حوادث /  مرد جوانی که در یک جدال خیابانی پسری از اتباع بیگانه را به قتل رسانده و توانسته بود رضایت اولیای‌دم را جلب کند، بزودی در دادگاه کیفری یک استان تهران از جنبه عمومی جرم محاکمه می‌شود. به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، اسفند سال ۱۴۰۰ درگیری خونینی در روستای قمصر کهریزک به مأموران کلانتری ۱۷۵ باقرشهر اعلام شد. وقتی مأموران به محل اعزام شدند مشخص شد پسر جوانی به نام رحمان چاقو خورده و جان باخته است. دو روز بعد متهم شناسایی و دستگیر شد و با اعتراف به قتل، پرونده برای رسیدگی به شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

در دادگاه چه گذشت
در ابتدای جلسه اولیای‌دم مقتول درخواست قصاص کردند، سپس متهم به جایگاه رفت و در تشریح ماجرا گفت: روز حادثه در حال گذر از بلوار قمصر بودم که دیدم پسر جوانی در حال فحاشی است، از آنجایی که او را نمی‌شناختم کنارش رفتم و درخواست کردم فحاشی نکند اما او با صدای بلند گفت: به من دست نزن و بعد هم به من فحاشی کرد و گفت از همه شما متنفرم. من که از شنیدن حرف‌های او عصبانی شده بودم به او گفتم بیا به جایی برویم که زن و بچه مردم نباشند تا جواب توهین‌هایت را بدهم اما به یکباره به سمتم حمله کرد و من با چاقویی که همراه داشتم یک ضربه به دستش زدم. او می‌خواست مرا بزند که دومین ضربه به قفسه سینه او اصابت کرد.
باور کنید قصد کشتن او را نداشتم و شرمنده خانواده‌اش هستم و حالا هم از آنها می‌خواهم به خاطر خانواده‌ام مرا ببخشند. در این میان قضات دادگاه اولیای‌دم را به صلح و سازش دعوت کردند و ابراز پشیمانی متهم و اظهارات قضات، سبب شد اولیای‌دم از قصاص بگذرند.

جستجو
آرشیو تاریخی