مدیر عامل مترو به عیادت دختر دانش‌آموز رفت

آخرین وضعیت « آرمیتا گراوند» در بیمارستان

گروه حوادث/   مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران از دختر دانش‌آموزی که در مترو دچار حادثه شد عیادت و برای وی آرزوی بهبودی کرد.
 مسعود درستی، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران گفت: براساس وظیفه اخلاقی و سازمانی خود به عیادت ایشان آمدیم. کادر درمان تمام تلاش خودشان را انجام دادند و شرایط روبه بهبود است. ان‌شاءالله شرایط این دختر خانم بهتر می‌شود و به آغوش خانواده‌اش برگردد. وی با اشاره به اینکه شرکت پروتکل‌هایی را در خصوص مواجهه با حوادث مسافری دارد، ادامه داد: ما درخواستمان از مسافران در ارتباط با چنین مواردی این است که آرامش خود را حفظ کنند تا همکاران ما بتوانند در چنین مواقعی کار خود را انجام دهند. در همین حادثه به‌محض اطلاع راهبر، موضوع به مرکز فرمان اطلاع داده شد و این پروتکل‌ها برای تیم‌ها تعریف شده است.
ساعت ۷ صبح روز یکشنبه نهم مهرماه یک دختر دانش‌آموز ۱۶ساله به‌نام «آرمیتا گراوند» در ایستگاه میدان شهدا (خط ۴ مترو)، به‌قصد عزیمت به مدرسه وارد مترو شد و با دو نفر از هم‌مدرسه‌ای‌های خود قرار داشته است. لحظه ورود قطار به ایستگاه، این سه نفر به‌سمت واگن انتهایی قطار حرکت می‌کنند. اما طبق تصاویر دوربین‌ها، یکی از آنها هنگام باز شدن درِ قطار، تعادل خود را احتمالاً به‌دلیل افت فشار از دست داده و روی زمین می‌افتد. در ادامه با حضور نیرو‌های اورژانس، این فرد به یکی از بیمارستان‌های تهران منتقل شده است. پدر و مادر آرمیتا، در گفت‌وگویی تأکید کردند که حاشیه سازان بجای حاشیه‌سازی برای دخترشان دعا کنند. وی از زحمات کادر درمان برای رسیدگی به وضعیت آرمیتا تشکر کرد و گفت: آنها همکاری خوبی با ما برای درمان دخترم داشته‌اند.
 مادر آرمیتا در مورد موج سواری رسانه‌های معاند و سوءاستفاده برخی افراد فرصت‌طلب از حادثه پیش آمده گفت: تصاویر و فیلم‌های مترو را از زمان ورود تا لحظه سوار شدن به قطار دیده‌ایم و ادعاهای مطرح شده توسط آنها (رسانه‌های معاند) صحت ندارد.
 پدر آرمیتا هم گفت که همراه با همسرش «همه فیلم‌های مترو را بررسی کردیم و برای ما ثابت شده که این رخداد یک حادثه بوده است.»  این در حالی است که به گزارش ایرنا، وزیر امور خارجه آلمان در تداوم مواضع مداخله‌جویانه این کشور در امور داخلی ایران، ماجرای «آرمیتا گرواند» را بهانه کرد تا با گرفتن ژست‌های بشردوستانه، ادعاها علیه ایران را تکرار کند. آنالنا بربوک روز چهارشنبه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس ادعا کرد: «بار دیگردختر جوانی در ایران فقط به این دلیل که موهایش را در مترو نشان داد، برای جان خود می‌جنگد.»
 وی با تکرار ادعاهای حقوق بشری، مصاحبه اخیر والدین آرمیتا را که خواستار اجتناب از حاشیه‌سازی در ماجرای دخترشان شدند ساختگی دانست و با گرفتن ژست‌های بشردوستانه مدعی شد که این وضع «غیر قابل تحمل است».

جستجو
آرشیو تاریخی