از گوشه و کنار ایران

دادگستری خوزستان اعلام کرد:
تکذیب سرقت دکل نفتی در اهواز

گروه حوادث/ همزمان با انتشار خبر سرقت یک دکل نفتی در 70 کیلومتری اهواز دادگستری خوزستان  هرگونه سرقت دکل نفتی را تکذیب کرد.
مرکز رسانه و روابط عمومی دادگستری خوزستان در خصوص ادعای مطرح شده در رسانه‌ها و فضای مجازی مبنی بر سرقت یک دکل نفتی در این استان، اعلام کرد: این دکل جزو اموال عمومی نبوده و متعلق به شرکت سپنتا بین‌الملل که یک شرکت پیمانکار در زمینه دکل‌های حفاری مربوط به بخش خصوصی است و در سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵ قرارداد عملیات حفاری برای حفاری چاه‌های شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب را به عهده داشته است.
بنا بر اعلام  مرکز رسانه و روابط عمومی دادگستری خوزستان  پس از پایان قرارداد، این شرکت به‌رغم اخطاریه‌های مکرر مبنی بر انتقال دکل‌ها از سوی کارفرما از انتقال دکل‌ها خودداری کرده  که به‌عنوان اقدام پیشگیرانه و برای جلوگیری از تخریب و سرقت دکل، مقام قضایی دستور به جابه‌جایی دکل داد که شرکت مناطق نفتخیز جنوب با هماهنگی شرکت حفاری ایران، این دکل را به یکی از انبار‌های شرکت نفت انتقال داده است.

مرگ هولناک کارگر پلدختری

سقوط دستگاه سنگ‌شکن یک واحد ماسه شویی در منطقه «خرسدر» در شهرستان پلدختر، کارگر ۳۵ ساله را به کام مرگ کشاند. شجاعت رستمی امرایی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی پلدختر گفت: فتح‌الله حسنوند 35 ساله کارگر ماسه‌شویی روستای خرسدر از توابع شهرستان پلدختر روز سه‌شنبه مشغول پاکسازی و تمیز کردن نوار نقاله دستگاه سنگ‌شکن معدن استخراج شن و ماسه بود که بر اثر سقوط از ناحیه گردن دچار شکستگی شد و در همان لحظات اولیه جان خود را از دست داد.
علت دقیق مرگ توسط پزشکی قانونی و جزئیات علت رخداد این حادثه نیز توسط کارشناسان و بازرسان اداره کار در حال بررسی است و در نهایت دادگاه هیأت هفت نفره بازرسان کار رأی نهایی در این خصوص را صادر می‌کند.
چنانچه قصوری از سوی کارفرما در خصوص حفظ ایمنی محیط کار و یا نقص ماشین‌آلات محرز شود، با توجه به میزان این قصور، رأی دادگاه نهایی علیه کارفرما صادر خواهد شد.

جستجو
آرشیو تاریخی