آخرین طرح پلیس برای برخورد با اراذل اجرا شد

از جنایت های سیاه اسپانسر قلابی فوتبال تا آدم ربایی مرد آهنین

گروه حوادث /  جنایت‌های سیاه اسپانسر قلابی فوتبال، قهرمان مسابقه مردان آهنین و موادفروشی که قربانی اسیدپاشی شده از جمله 189 متهمی هستند که در طرح برخورد با اراذل و اوباش پلیس آگاهی تهران بزرگ دستگیر شده‌اند.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، صبح دیروز کشفیات به دست آمده در طرح برخورد با اراذل و اوباش در مرکز فرماندهی انتظامی تهران با حضور سردار عباسعلی محمدیان به نمایش درآمد.
وی در جمع خبرنگاران گفت: پلیس اطلاعات تهران بزرگ توانست ۱۸۹ نفر از اراذل و اوباش را که با سلاح سرد و گرم شرارت داشته و متواری بودند با اقدام پیچیده پلیسی ظرف ۴۸ ساعت شناسایی و دستگیر کند.
در هر نقطه از تهران که شرارت صورت بگیرد مجموعه اطلاعات، تجسس، رئیس کلانتری، سرکلانتر و پایگاه اطلاعاتی منطقه در آماده‌باش کامل بوده و تا زمانی که افراد مخل آسایش مردم دستگیر نشوند در مأموریت خواهند بود.
سرهنگ سعید راستی، رئیس عملیات سازمان اطلاعات پلیس تهران نیز گفت: «یکی از گنده‌لات‌های تهران که قبل از این 13 بار به خاطر شرارت و درگیری به زندان رفته و پس از تحمل حبس آزاد شده بود، نیز در این طرح دستگیر شد.
 سه روز قبل به پلیس اعلام شد که در یک مغازه جگرکی درگیری رخ داده و چند نفر زخمی و عامل این درگیری متواری شده است.
با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد عامل این درگیری همین شرور معروف است که چند ساعت بعد از این درگیری در همان نزدیکی‌ها دوباره با چند نفر درگیر شده و با قمه رجزخوانی کرده بود که متهم بازداشت شد.
 وی افزود: «در این طرح 189 شرور در قالب 51 باند بازداشت شدند. در بین متهمان شرورهای سطح یکی هستند که بعضی از آنها تا قبل از این 26 بار به خاطر ارتکاب جرم به زندان رفته‌اند و افرادی هستند که در شرارت‌های خود قطع عضو و کوری چشم دارند.»

جرایم عجیب مرد آهنین
اتهام آدم‌ربایی، درگیری و مواد مخدر در پرونده‌اش دارد، مرد جوانی که زمانی قهرمان مسابقه مردان آهنین کشور بود حالا دستبند به دست در کنار سایر متهمان بازداشت‌شده ایستاده است.
ماجرای گروگانگیری چه بود؟
یکی از دوستانم که نمایشگاه خودرو دارد و در کار خرید و فروش ملک است، با مردی به نام خسرو که او هم نمایشگاه داشت به اختلاف مالی خورد. حدود دو میلیارد تومان از خسرو می‌خواست اما او زیر بار نمی‌رفت و بدهی‌اش را نمی‌داد.
خسرو را ربودید؟
نه، پسر خواهرش را که او هم نمایشگاه اتومبیل داشت در سال 93 ربوده و دو شبانه‌روز در باغی در کرج حبس کردیم. بعد از دو روز هم، با خسرو به توافق رسیدند و او را آزاد کردند. دو ماه بعد هم به دام افتادیم و همه دستگیر شدیم.
الان به چه جرمی بازداشت شده‌ای؟
 بزم شبانه در خانه‌ام بر پا بود. یکی از همسایه‌ها مرا لو داد و زمانی که وارد خانه‌ام شدند، مقداری مواد هم از خانه‌ام درآمد. البته مواد برای دوستم بود اما در خانه من بود.
درگیری هم داشتی؟
تقصیر من نبود، می‌خواستند مرا کتک بزنند و زورشان را به من ثابت کنند. من هم در دفاع از خودم مجبور شدم آنها را بزنم.
آن شب از باشگاه بیرون آمدم و سوار خودروی پرشیای خودم بودم که سه نفری راهم را سد کردند. مجبور شدم از ماشین پیاده شوم و درگیر شدیم.
 
جنایات سیاه اسپانسر قلابی فوتبال
در میان متهمان، مرد جوانی است که خود را اسپانسر و ترانسفر فوتبال معرفی کرده و پسران 12 تا 14 سال را قربانی نقشه سیاه خود کرده بود.
شادمهر، با این ترفند پسران نوجوان را به بهانه اینکه می‌توانم شما را در مدتی کوتاه در تیم‌های مطرح فوتبال نوجوانان و تیم ملی عضو کنم فریب می‌داد و به محلی خلوت برده و پسران نوجوان را با دو نفر از همدستانش قربانی جنایت سیاه خود کرده و با گرفتن فیلم سیاه، آنها را تهدید می‌کرد که در صورت برملا شدن این راز، تصاویرشان را در فضای مجازی منتشر می‌کند.
راز این مرد شرور با شکایت یکی از قربانیان برملا شد و تحقیقات کارآگاهان برای دستگیری عامل این آزار و اذیت و همدستانش آغاز شد.
در ادامه تحقیقات کارآگاهان با 5 شکایت مشابه دیگر مواجه شده و در چهره‌نگاری از مرد متجاوز توسط قربانیان، هویت او را شناسایی کردند. سرانجام مأموران رد او را در خانه ویلایی در شمال کشور به دست آورده و سه‌شنبه 11 مهر او را بازداشت کردند. شادمهر در تحقیقات به 15 مورد اغفال و آزار و اذیت نوجوانانی که وضع مالی مناسب و خوبی داشتند، اعتراف کرده است.
بررسی‌ها برای دستگیری دو همدست شادمهر ادامه دارد.
 
 قربانی اسیدپاشی
با اینکه ماسک صورتش را کامل پوشانده، اما سوختگی صورتش بیشتر از آن است که ماسک آن را بپوشاند. متهمی که به اتهام حمل و توزیع مواد مخدر بازداشت شده و 7 سال قبل قربانی اسید شده بود.
چه کسی به صورتت اسید پاشیده است؟
سال 95 بود، با پسری به نام امیر کری‌خوانی داشتم و سر مواد مخدر کل‌کل می‌کردم.
یک روز به صورت او سیلی زدم و او کینه‌ام را به دل گرفت و رویم اسید پاشید.
امیر به قصاص چشم و 10 سال حبس محکوم شد اما مدتی بعد با سند آزاد شد و دیگر هم ردی از او به دست نیامد. در این مدت خیلی هزینه کردم اما یک چشمم تخلیه شده و چشم دیگرم 40 درصد بینایی دارد.
الان به چه اتهامی بازداشت شده‌ای؟
از داخل ماشینم مواد مخدر و پول پیدا کرده‌اند و می‌گویند برای من است. اما اشتباه می‌کنند مال نوچه‌هایم است. قبلاً در کار فروش مواد مخدر بودم اما الان کاسبم و با اینکه وضعیت جسمی‌ام خوب نیست اما خلاف نمی‌کنم.
چه کاری انجام می‌دهی؟
مزون لباس عروس دارم.
برای مزون لباس نوچه داری؟
برای خودنمایی است وگرنه خیلی وقت است که خلاف را کنار گذاشته‌ام.

جستجو
آرشیو تاریخی