وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

حج عمره بزودی از سر گرفته می‌شود

اعزام ۳۵۰ هزار نفر به حج عمره تا پایان امسال

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست تخصصی کارگزاران حج و زیارت، ضمن ابراز امیدواری برای آنکه حج‌عمره هرچه زودتر از سر گرفته شود از برنامه‌ریزی برای اختصاص سهمی از آن به دانشجویان هم خبر داد.

ضرورت تأمین زیرساخت‌ها برای ثبت‌نام زائران
آن‌طور که در بخشی از گزارش ایرنا آمده، نشست تخصصی کارگزاران حج و زیارت با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان سازمان حج و زیارت برگزار شد؛ اسماعیلی در این نشست با تبریک ولادت پیامبر خاتم حضرت محمد(ص) و حضرت امام جعفر صادق(ع) به برگزاری موفق مراسم حج تمتع امسال و همچنین راهپیمایی اربعین اشاره کرد و گفت: «اقدامات در این حوزه باید بهتر هم شود. جایگاه فرهنگ‌سازی سازمان حج و زیارت باید نسبت به جایگاه خدماتی و پشتیبانی‌اش پررنگ‌تر شود زیرا یکی از مهم‌ترین و کارآمدترین بازوهای فرهنگی نظام جمهوری اسلامی به شمار می‌رود.»
وی با تأکید بر ضرورت تأمین زیرساخت‌های فناوری بویژه در ساماندهی سامانه سماح برای ثبت‌نام زائران، آن را یکی از گام‌های ضروری و اولیه در تحول کارکردهای سازمان حج و زیارت دانست. اسماعیلی تصریح کرد: «دولت از هر لحاظ برای تأمین و اجرای این طرح آمادگی کامل دارد و اصرار دارد که این سامانه نباید مانع حرکت و فعالیت در حوزه ساماندهی زائران شود.»
اسماعیلی گفت: «آقای رئیس‌جمهور هم نسبت به این مسأله جدیت خاص دارد و باید گفت که اگر مسافران خارجی به مشهد هم بیایند و عظمت این شهر را مشاهده کنند، یک کار تبلیغاتی عظیم برای نظام جمهوری اسلامی محسوب می‌شود.»
اسماعیلی در ادامه به سهم قابل توجه سازمان حج و زیارت در بودجه سال ۱۴۰۳ اشاره کرد و افزود: «باید به درآمدهای دیگری فکر کنیم. مقام معظم رهبری خواستار کاهش تعداد کارگزاران هستند و این سیاست هم‌اکنون مدنظر مسئولان وزارت ارشاد و سازمان حج و زیارت قرار گرفته است.
طبق داده‌های موجود تعداد کارگزاران کاهش یافته و امیدواریم این عدد به زیر ۵ درصد کاهش پیدا کند.»
انقلاب اسلامی با تکیه بر عاشورا طاغوت را شکست داد
وزیر فرهنگ وعده داد بزودی حج عمره به طور مجدد از سر گرفته شود که سهمی از آن به دانشجویان اختصاص داده خواهد شد. وی تصریح کرد: «امیدواریم ماه آینده ثبت‌نام زائران حج عمره آغاز شود. انتظار داریم امسال ۳۵۰ هزار نفر به حج عمره اعزام شوند که سال آینده امیدواریم این تعداد به ۸۰۰ هزار نفر نیز برسد. بحث اعزام دانشجویان به عتبات سوریه نیز در دستور کار دولت قرار دارد.»رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور بر مسأله تبلیغات و کارهای تبلیغی و رسانه‌ای در حوزه حج و زیارت تأکید کرد و گفت: «در حوزه حج و زیارت اطلاع‌رسانی و استفاده از نرم‌افزارهای این حوزه یک ضرورت است.» وی در پایان تأکید کرد: «مهم‌تر از تأمین منابع مالی در سازمان حج و زیارت، تحول جدی در حوزه‌های فرهنگی است و در این زمینه باید از مدیران کاروان‌ها نیز استفاده شود. این مدیران انسان‌های نخبه‌ای هستند که بسیاری از آنها طرح‌های خوبی در حوزه فرهنگ‌سازی دارند.»

بــــرش
دیدار وزیر با میهمانان جشنواره خورشید

وزیر ارشاد در توئیتی نوشت: به همراه جناب رئیس جمهور دیداری صمیمانه با میهمانان جشنواره بین‌المللی خورشید داشتیم و دیشب هم در ضیافت شام این جشنواره شرکت کردم.جشنواره خورشید تجربه مفید و ارزشمندی بود و امیدوارم این تجربه در آینده‌ای نزدیک تکرار شود تا بتوانیم خبرنگاران مستقل زن را از سراسر جهان در کنار یکدیگر ببینیم.


 

 

 

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی