مهدی پاشازاده کاپیتان سابق آبی‌ها در گفت‌وگو با «ایران»:

مشکلات استقلال با شفاف‌سازی حل می‌شود

محمدمحمدی سدهی
روزنامه‌نگارپ

در یکی از بازی‌های حساس هفته دوم لیگ برتر، استقلال موفق شد در ورزشگاه آزادی ملوان را با یک گل شکست دهد. این در حالی است که آبی‌پوشان استقلال پیش از آغاز فصل تاکنون با مشکلات زیادی روبه‌رو شدند. ولی با وجود این با 2 پیروزی به جمع مدعیان پیوستند تا هواداران این تیم به آینده امیدوارتر شوند.
مهدی پاشازاده، مدافع سابق استقلال در دهه‌های 70 و 80 شمسی درخصوص شرایط آبی‌پوشان پس از کسب 2 پیروزی به «ایران» می‌گوید: «استقلال شرایط خاصی دارد و همین شرایط خاص باعث شد تا در آغاز لیگ برتر 2 بازی متفاوت از این تیم ببینیم. بازی اول آبی‌پوشان کاملاً منطقی و خوب بود اما استقلال مقابل ملوان با سردرگمی بازی کرد و در واقع نتوانست همان بازی خوب مقابل صنعت نفت را تکرار کند. با توجه به پیروزی خوب استقلال در بازی اول همه منتظر بودند که  این تیم بازی دوم خود را هم با 3 گل به پیروزی برسد اما این اتفاق بنا به دلایلی نیفتاد.»
او درخصوص دلایل بازی بد استقلال مقابل ملوان می‌افزاید: «اتفاقاتی پیش از برگزاری این دیدار رخ داد که این اتفاقات تمرکز تیم را به هم زد و این موضوع باعث شد تا بازی با صنعت نفت تکرار نشود. پیش از برگزاری دیدار با ملوان مدیرعامل سابق تیم صحبت‌هایی مطرح کرد که این صحبت‌ها حواشی‌ای به دنبال داشت و همین موضوع باعث شد تا تمرکز تیم و کادر فنی به هم بخورد. این در حالی است که بیان موضوعات این‌چنینی به هیچ‌وجه به نفع تیم نیست و تیم را به حاشیه می‌برد.»
مدافع سابق تیم ملی و استقلال می‌افزاید: «البته نمی‌توانیم درخصوص صحبت‌هایی که توسط حجت کریمی در فضای مجازی منتشر شد، قضاوتی داشته باشیم. کادر فنی به حق خواسته‌هایی دارد که این خواسته‌ها باید توسط مدیران عامل برآورده شود که البته نه تنها تاکنون برآورده نشده بلکه این تیم حتی نتوانست در این 2 بازی از بازیکنانی که با آنها قرارداد امضا کرده، استفاده کند. استقلال در فصل نقل و انتقالات برخلاف انتظار نکونام عملکرد خوبی نداشت. علاوه بر این، تیم با مشکلات مالی روبه‌رو شد و بازیکنان نتوانستند مطالبات خود را دریافت کنند.»
پاشازاده با اشاره به این موضوع که رودررو قرارگرفتن افراد تنها باعث ایجاد حواشی می‌شود، بیان می‌کند: «این موضوعات باعث می‌شود تا تیم عقب بیفتد و نتواند در همین هفته‌های ابتدایی که اهمیت زیادی دارد، امتیازات مورد نظر خود را کسب کند. کادر فنی و مدیریت باید در کنار هم باشند؛ نه روبه‌روی هم. اینکه کادر فنی، بازیکن بخواهد منطقی است چرا که لیگ برتر یک تورنمنت چهارجانبه نیست که قهرمان آن با 3 بازی مشخص شود. در لیگ برتر شرایط بسیار سخت است و تیم 30 هفته را پشت‌سر می‌گذارد که در طول آن اتفاقات زیادی می‌افتد.»
او در ادامه می‌گوید: «این امکان وجود دارد که در این مدت بازیکنان دچار مصدومیت شوند و سرمربی نتواند از بازیکن مورد نظر خود استفاده کند. اگر بازیکن خوب روی نیمکت نداشته باشد باعث می‌شود تا تیم امتیازات را از دست بدهد و عقب بیفتد. باشگاه مشکلات مالی دارد و این کاملاً مشخص است اما اگر مشکلات شفاف‌سازی شود، آسان‌تر و بهتر می‌توان با آن مواجه شد. البته تاکنون این شفافت را در هیچ تیمی ندیده‌ایم و نخواهیم دید.»
جواد نکونام پس از پایان بازی با ملوان ادعا کرد که برخی سر استقلال را کلاه می‌گذارند. علاوه بر این برخی از پیشکسوتان استقلال هم ادعا کرده اند که می‌خواهند به [این] استقلال ضربه بزنند. او در خصوص این ادعای مطرح شده، می‌گوید: «نمی‌خواهند به استقلال ضربه بزنند چرا که این کار را انجام داده‌اند و در واقع به استقلال ضربات زیادی وارد شده است که این ضربات باعث شده تا تیم دچار مشکل شود. در همین یک سال 5 مدیرعامل به استقــــلال آمده‌اند و این تغییرات مدیریتـــــــی بی‌شمــــــــار یعنی ضــــــربه زدن به تیم. علاوه بر این استقلال بدهی‌های زیادی دارد و هیچ نیتی برای پرداخت این بدهی‌ها وجود ندارد.»
مدافع سابق آبی‌پوشان در ادامه به بازی سخت این تیم مقابل سپاهان اشاره می‌کند و می‌افزاید: «استقلال در این 2 بازی دو روی کاملاً متفاوت داشت. کمتر کسی فکر می‌کرد که استقلال در بازی اول و آن هم در هوای گرم آبادان با 3 گل پیروز شود. یک روی دیگر استقلال را در بازی با ملوان دیدیم. دیداری که به هیچ‌وجه خوب نبود اما در هر حال استقلال نام بزرگی دارد و همین نام بزرگ باعث می‌شود تا بازیکنان تیم در همه حال به پیروزی و قهرمانی فکر کنند.»
او در پایان بیان می‌کند: «البته باید بدانیم که با وجود جدایی بازیکنان و عدم جذب بازیکنـــــــــــــان جدید، استقلال در حـــــال حاضــــــــــــــر بازیکنان خوبی دارد و می‌تواند با همیــــــــــــن بازیکنان هم موفق باشد اما به هر حال تیم کمبودهایی دارد که ایـــــــــــــــن کمبودها باید با تفکر نکونام توسط مدیرعامل باشگاه برطرف شود. امسال تیم‌های سپاهان، پرسپولیس و حتی تراکتور رقیبان استقلال برای کسب قهرمانی محسوب می‌شوند با وجود این استقلال با همین پتانسیل هم می‌تواند قهرمان لیگ شود.»

جستجو
آرشیو تاریخی