با ابلاغ از سوی معاون رئیس‌جمهور

ساخت متروی تهران- پیشوا - ورامین آغاز می‌شود

معاون فنی و مهندسی شرکت متروی تهران با بیان اینکه در خردادماه سال‌جاری طی سفر استانی رئیس‌جمهور مقرر شد پروژه احداث خط ریلی تهران - ورامین و پیشوا هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شود، گفت: با ابلاغ از سوی معاون اجرایی رئیس‌جمهور، ساخت متروی تهران- پیشوا - ورامین آغاز می‌شود.

معاون فنی و مهندسی شرکت مترو تهران با بیان اینکه در خردادماه سال‌جاری طی سفر استانی رئیس‌جمهور مقرر شد پروژه احداث خط ریلی تهران - ورامین و پیشوا هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شود، گفت: با ابلاغ از سوی معاون اجرایی رئیس‌جمهور، ساخت مترو تهران- پیشوا - ورامین آغاز می‌شود.
به گزارش ایسنا، پرویز ظهراب‌زاده اظهارداشت: پروژه اتصال تهران به ورامین از طریق خطوط راه‌آهن ریلی از ۱۰ سال پیش در بلاتکلیفی به سر می‌برد. در واقع اختلاف نظری وجود داشت که آیا اساساً این اتصال باید توسط شبکه مترو تهران صورت گیرد یا اینکه شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران باید با قطار حومه‌ای مسافران آن را پوشش دهد. در این مدت طی دو نوبت، مدیریت احداث خط ارتباطی تهران - ورامین بین شرکت مترو و شرکت راه‌آهن جابه‌جا شد.
در خردادماه سال‌جاری طی سفر استانی رئیس‌جمهور مقرر شد پروژه احداث خط ریلی تهران - ورامین و پیشوا هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شود. بعد از این تصمیم، ضمن توافقی که با شرکت راه‌آهن انجام دادیم، مقرر شد یک مشاور بی‌طرف درباره به روزرسانی مطالعات خط تهران - ورامین اقدام کند. وی با اشاره به اینکه بررسی‌های مشاور طرح، بر احداث مترو در مسیر تهران - پیشوا - ورامین صحه گذاشت، گفت: البته در حال حاضر «ریل باس» در مسیر تهران - ورامین با ظرفیت جابه‌جایی ۴۰۰۰ نفر فعال است، اما درمجموع در طول روز دو سفر صبح و بعدازظهر انجام می‌شود که با آمدن مترو، این سیستم حمل و نقل باید کاملاً متحول شود.
معاون فنی و مهندسی شرکت مترو تهران با تأکید بر اینکه مطالعات نشان می‌دهد برای پوشش این حجم مسافر در افق سال ۱۴۲۰ باید از مدلی مشابه قطار تهران - کرج استفاده کنیم، افزود: پس از بررسی سه گزینه پیشنهادی، ‌به این نتیجه رسیدیم که برای خط مترو تهران - ورامین - پیشوا با طول حدودی ۵۵ کیلومتر، باید از قطارهای دوطبقه که از برق بالاسری تغذیه می‌کنند، استفاده کرد.
وی گفت: به محض آنکه معاون اجرایی رئیس‌جمهور، دستور لازم را به ما ابلاغ کند، شرکت مترو تهران عملیات اجرایی احداث خط مترو تهران- پیشوا - ورامین را آغاز خواهد کرد. معاون فنی و مهندسی شرکت مترو تهران در پاسخ به این سؤال که به چه میزان اعتبار برای احداث این خط نیاز است، گفت: این مسیر ریلی ۵۵ کیلومتر طول دارد که بر اساس تعهداتمان، به محض آغاز کار، ۳.۵ تا ۴ سال لازم است تا احداث خط مترو تهران - ورامین - پیشوا انجام شود، اما چون در حال حاضر برخی اقدامات زیرساختی انجام شده از قبل، نیاز به بهسازی دارد و نیاز به تأمین ناوگان جدید است، برای احداث خط مترو تهران - پیشوا - ورامین، به 8هزار میلیارد تومان نیاز است.
وی افزود: خط مترو تهران - پیشوا - ورامین در ایستگاه شهر ری به خطوط شش و یک مترو تهران متصل خواهد شد.

جستجو
آرشیو تاریخی